SHG.dk dårlig erfaring ved RMA

Hyggehjørnet d.  27. december. 2004, skrevet af Mike
Vist: 587 gange.

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 10:48:46
Svar/Indlæg:
23/6
overskrift lettere rettet af RainMaker

Tråd flyttet til Soap-Box af Sajmon.

Har købt et MSI K8N Neo2 Plat. og AMD Athlon64 3200+ 0.9 hos dem.

Bundkortet end ikke poster og både CPU og MB har været til
RMA - begge uden fejl. Blæserne på bundkort, gfx og cpu starter
dog, men intet billede.

Så foreslog jeg dem, at jeg stiller med hele min maskine og lod
en teknikker kigge på det (alle dele købt hos dem). Det kan jeg
IKKE. Jeg kan bare sende maskinen og så ville de kigge på det
engang. Jeg tilbød mod betaling!!!

De foreslår at det er ram'ene. Okay, men jeg har jo ikke andet
ram, og der står jo at boardet kører med 333 Mhz (PC2700), så
skal jeg købe nyt ram bare for at teste det?

Jeg synes squ' ikke de er rimelige, når jeg jo netop har købt alle
dele netop hos en og samme forhandler!

FUCK DE STINKER - (mit morgenhumør på en skala fra 1-10 = -20).

Bare ment som en advarlsel til alle.

/Mike

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 10:55:33
Svar/Indlæg:
3346/81
#0 - hvis den starter - men ikke poster, så kommer den vel med en BIOS kode? Altså en stribe bip der indikerer hvad fejlen er?

Helt spontant ville jeg da gætte på at der kunne være et problem med monteringen af dit grafikkort?

Tomgun

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 10:56:40
Svar/Indlæg:
1720/3
Der har været rigtig mange problemer med shg.dk, men "desværre" ligeså mange tilfredse kunder :D...
Jeg har selv været en af de uheldige, og fik sendt min computer over til dem 6-7 gange, først da jeg kørte til JYLLAND fra sjælland for at hente den, virkede lortet..!
Hvis du kun lige har købt det, er der jo garanti på det, og så sender du det bare hen til dem, og siger de skal gi' dig noget nyt..
Ellers er der forbrugerklagenævnet hvis det er det kommer så langt ud..

Men bortset for det, er der nogle derovre der er til at snakke med, så du kan være heldig at få fat i den rigtige når du ringer...!

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 10:59:07
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg håber det her bliver ikke et hate-thread mod shg.dk. De har altid givet mig god service (og jeg har altid sunket min penge i deres butik:e).

Har du prøvede med et 0.13micron CPU? Jeg har ikke så meget forstand på MSI K8N Neo2, men det ser ud som at dit BIOS version understøtter .09 chips ikke.... :00

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:00:23
Svar/Indlæg:
1304/117
#0 btw -> Forum rules - Kids, don't use capitol letters in the title!

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:01:33
Svar/Indlæg:
23/6

Har lige haft ringet til dem, og du kan jo selv læse udfaldet af
samtalen. De er da ikke til at tale med. Har end ikke modtaget
testrapporten fra dem, så jeg kan se hvilket ram, gxf osv. de
har testet i bundkortet.

Næh, jeg kører hen til dem onsdag, og får lavet en aftale, om det
så skal koste endnu flere penge. Lortet skal eddermame virke!

Har samlet masser af pc'ere i tidens løb, men aldrig med
problemer af den kaliber.

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:03:40
Svar/Indlæg:
23/6

Kører BIOS 1.3 og jo den understøtter fint 0.09 micron. De har
angiveligt også testet med en sådan CPU. Det vides dog endnu
ikke med sikkerhed, da de jo IKKE har udleveret en testrapport.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:27:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Hva' med lige at tage en slapper. SHG.dk kan være mindst lige så uheldige som dig ;)

Så ro på.

For mig at se, så har du ikke givet dem en større chance, end hvad din egen formåen står til. Det er langt fra fair. Man skal selvfølgelig helst ikke have problemer med hardware købt fra en given forretning.

Men nu er sagen den, at jeg er villig til at give en forretning "fri snor", så længe jeg selv ser nødvendigheden. Og for at være ærlig, så synes jeg slet ikke at du har været rimelig. Hverken over for dig selv, eller over for dem.

Så hvad med om du ikke lige tog en slapper. Satte dig ned i 5 minutter og fik blodtrykket på alm. niveau. Og tænkte dig om en ekstra gang inden du farer ud som skudt ud af en kanon?! ;)

Prøv at bruge lidt testmetodik og prøv at finde en løsning på problemet.

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg er en ovenud tilfreds kunde hos SHG.dk. Har ikke, og jeg gentager, har ikke, oplevet dårlig service fra deres side. Tværtom. Selv en meget træls situation kan blive vendt til begge parters bedre...

Men under alle omstændigheder, så når man længere med at være blot en smule fattet, end at té sig som du - imo "åndssvagt" - gør nu.

Held og lykke med det ;)

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:33:16
Svar/Indlæg:
23/6

Det er muligt, at du mener det er åndsvagt den måde jeg opfører
mig på.

Jeg har tidligere også været af samme opfattelse som dig, mht.
SHG.

Men når man ikke har har nogen comp. i næsten en måned pga.
frem og tilbage med produkter, som ikke fejler noget i deres
testopstilling, tja, så ryger blodtrykket squ' i vejret.

Lad os nu se, hvordan det hele løber ad staben, når jeg nu møder
op på deres adresse i Århus. Så kan det jo være at de alligevel
lever op til deres ellers professionelle formåen og opførsel.

Jeg håber dog ikke for dig selv, at du komme ud i samme situation
som jeg, det kunne jo være at du så følte dig forudrettet og
magtesløs.

Så hatten af for dig - og dit held mht. hardware som fungerer.

:00

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:39:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Prøv at læse igen hvad jeg skriver. Jeg snakker ikke om hardware, men om service og dialog ;)

Jeg har oplevet noget lign. som du. Hvor dialog og service langt fra var i top. Dér handler jeg aldrig igen. Der var i dette tilfælde tale om direkte idioti, og måske fyringen af en medarbejder.

Jeg er ligeglad. Man tager ikke røven på kunderne, og slet ikke sin chef. Hvilket den latterlige medarbejder fandt ud af.

Håber vitterligt, at du finder ud af noget. Men, som en start: Vær du en smule positiv og vis storsind. Tro mig. Men kommer altid længere med den slags.

Jeg har ikke megen respekt til overs for folk der bare brænder af som en starter, og derefter falder til ro. For derefter er modparten som regel også oppe i det røde, og så går det i hårdknude.

Jeg skal ikke gøre mig til alvidende i din situation. Men tro mig. Du er ikke ene mand om at have oplevet dårlig service. Om så det er fra SHG, Midt-Data, MultiMedia-Experten, Fona eller Merlin. Så vær du den kloge, og vis intellekt.

Det er ikke intelligent at fare flint. Det viser ikke overskud. Der er en masse psykologi gemt i den slags situationer. Så vis storsind og intellekt, og have overblik over situationen ;)

Det er nok mit bedste råd til dig, i alle tilfælde.

For med afbrændere når man ikke længere end at blive varm og svitse sine fingre :r

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:47:45
Svar/Indlæg:
23/6

Du har da helt ret med, at man ikke skal fare i flint. Har selv
arbejdet i butik, men jeg mener stadig, at de ikke tager imod
den hånd jeg rækker frem, for at få løst - vel nok - et fælles
problem.

Jeg tror ikke de ønsker utilfredse kunder.

Normalt skal der meget til før end jeg ryger op i det røde felt,
men det her er en sådan situation. Så måske det trods alt
er bedre at få skummet af, inden jeg møder op på SHG' trappe!

Godt nytår til dig!

:e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:50:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

I så fald. Så er du hermed tilgivet! :e

Du har min velsignelse til at tage dig kærligt af SHG.dk ;) :p

Godt nytår 8)

TriNitro

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 11:56:49
Svar/Indlæg:
287/41
bahh.. må sq næsten give 0# ret,,, shg.dk sutter virkelig med deres rma,, der har været såååååhh mange tråde om ligepræcis det,, man skal satme have ben i næsen for ikke at blive bollet i røven af dem ved rma hos dem.... :00

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 12:01:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Så må jeg have ben i næsen. Tror at "debatten" farves for meget af, at de tilfredse holder mund og bare ":00"-af dem der brokker sig. Mens man næsten kun hører om de utilfredse.

Det kunne være meget interessant at lave en markedsanalyse af, hvor mange der egentlig er tilfredse kunder. Hvor mange der bare brokker, og hvor mange der i realiteten får noget ud af det...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
27-12-2004 13:21:07
Svar/Indlæg:
15982/637
Tror at en stor mængde RMA problemer kunne undgås ved at køber henvender sig imødekommende men også bestemt til medarbejderne og udbeder om en reperation el. udskiftning el. hvad end det måtte være. Hvis man starter med at skælde dem ud osv. så får man også servicen derefter, men er men imødekommende men og bestemt som sagt så plejer der aldrig at være problemer.... med mindre dem i den ande ende af linien er direkte klaphatte såsom Direct Computer Supplies (DCS). Købte min PC hos dem i nov.2001 og først i feb.2002 fik jeg en funktionel PC uden fejl, men det var først efter med truen fra advokat !.

Shg.dk har jeg altid ringet og pænt forklaret mit problem og til det har de sagt intet problem, jeg skulle bare oprette en RMA sag på deres side og så skulle de nok sende nyt.

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 13:39:00
Svar/Indlæg:
1304/117
#14 - Excellente! Nogle i den måde virkede på et tysk firma hvor min bror har købt sit kamera.

#15 :(

jsv

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 13:51:33
Svar/Indlæg:
315/39
Alle personer herinde har vel haft både positive og negative erfaringer med div butikker... nogen mere edn andre jeg har kun haft bøvl med it butikken men det var ikke deres fejl at jeg havde købt de "hæderkronede Ibm gå i stykker harddiske" men har handlet hos dem siden....

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 13:57:33
Svar/Indlæg:
23/6

Du har vel læst det jeg skrev, at jeg har talt med shg.dk og vil
køre til deres butik, men at de da ikke kunne få en teknikker
til at kigge på maskinen bare sådan. Jeg tilbød selvf. også at
det skete mod betaling såfremt der ikke var noget i vejen med
hardwaren.

Mit nyeste hardware har jo også lige været til RMA uden at de
fandt nogle fejl, så det er også sket!

Seneste nyt er, at den testrapport som er lavet mht. af mit
bundkort stadig ikke er tilgængeligt online efter 3 timer. Hmm,
og det ville ske straks???
?:(

Tja, jeg mener bare, at det må kunne gøres bedre!

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 13:59:42
Svar/Indlæg:
1135/38
Jeg har selv efaring med RMA hos SHG.DK
Og jeg bebrejder dem ikke noget de kan jo ikke stå og teste alt lortet som der kommer ind af døren for så at blive solgt vider til alle de uforstående hardware nørder i danmark som der forlanger 24/7/365 service. uden at de forstår hvad det indebærer hvis du har et flow på ca. 1000 pakker om dagen. Tro mig jeg arbejder i en stor virksomhed hvor vi daglig turer med RMA på noget så simpel som møbler, det koster kassen det RMA. Og på den anden side hvor mange Config muligheder tror i ikke der er når man snakker PC eks. hvor mange bundkort findes der ikke x det med hvor mange ram fabrikanter findes der ikke nu tænker jeg på mærker og ikke selve chipsene. x det med hvor mange PSU'er x CPU'er osv. Vil i virkelig forlange at SHG.DK skulle have testet det sammen. inden de sælger det til jer, for så ved jeg hvem der kommer til at vente meget lang tid på nyt hardware. Og jeg ved da udemærket hvordan pipen lyder hvis en af de nørder her inde får noget hardware som der har været åbnet til nypris.
Så jeg kan meget varmt anbefale samme fremgangsmåde som

7# Det kommer man altså længst med og vi er jo mest interseret i at få løst opgaven der er jo ingen grund til at lave det til et problem. :e

SÅ tålmodighed er den beste løsning. Ingen grund til at blive fjender. for så er du ene om at løse opgaven. Husk det. :e

elsner

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 14:02:06
Svar/Indlæg:
184/24
Jeg kan se/høre at jeg ikke er den eneste der har MEGET dårlige erfaringer med SHG. jeg endte med at sende hele lortet retur.. Surt at det skal så langt ud, når de bare kunne oppe sig lidt på service fronten.

nb. ved godt at der sikkert er mange der kun har gode oplevelser med dem, men det gør jo ikke vores dårlige oplevelser bedre vel!!?

Godt råd til internet købere.. køb ikke længere væk, end du orker at køre for at brokke dig når det går galt.. ved godt at det ikke altid kan lade sig gøre, men bare et råd.. :00

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 14:04:35
Svar/Indlæg:
23/6

Der er da ingen der forlanger service 24/7/365!

Har ikke haft en fungerende pc, siden jeg modtog cpu & mb sidst
i november måned. De har testet begge dele, men har ikke
leveret nogen testrapport, så jeg kan se hvilke komponenter de
har testet med.

Så tal om tålmodighed - 1 måned ???

Jeg ringer pænt og spørger om det så er muligt at finde fejlen
(inkompatibiliteten i mit system) mod betaling og flere dage forud,
så det er muligt at planlægge med.

Tålmodighed og tolerance - ja, men da ikke kun fra kundens side
vel???

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 14:13:25
Svar/Indlæg:
1135/38
Ja nu siger du 1 måned det er ingenting ved siden af mine GFX kort oplevelser her det sidste års tid. Men jeg fandt selv ud af at man kommer længst hvis man viser lidt forståelse over for hvad det er de er oppe i mod. det jo jo meget bedrer at du skrev til de fabrikanter der har lavet hardwaren det kunne jo være at der er en grund til at det ikke virker sammen. Har du tjekket combabiliteten på det hardware du har sat sammen på div fabrikanters sites. LÆS det er meget vigtig at man læser hvad de anbefaler af hardware. hvis du skal køre med nogle bestemte ram så følg de relger de stikker ud ellers er det jo dømt til at gå galt.

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 14:22:15
Svar/Indlæg:
1135/38
Og du kan jo ikke rigtig være dig selv bekendt du opretter en tråd her på OC.DK med problemer ang. hardware men din profil er blank. Så alene der er jeg nødt til at tage afstand fra dig da jeg ikke kan tage det seriøst for så virker det for mig bare som en FLAME post. Og det vil jeg ikke være med til. vi har jo ikke en nogen som helst mulighed for at hjælpe hvis vi ikke aner hvad du har sat sammen. Ja en ting er vi kender CPU'en og mobo men det alene kan vi jo ikke bruge til noget for det er ikke der problemet ligger. Vi skal vide hvad du har sat sammen i den Config og det gælder det hele, ellers er det umuligt at hjælpe.

:00

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 14:46:22
Svar/Indlæg:
23/6

Nu bad jeg jo ikke om din hjælp vel. Det har gjort i en tidligere
tråd dog uden held. Og der var der flere detaljer vedr. mit system.

At du tager afstand fra mig - fint, jeg kan leve med det!

JEG SKREV FOR AT ADVARE ANDRE IMOD SHG.DK' SERVICE ELLER
MANGEL PÅ SAMME!

Comprende?

elsner

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 15:08:40
Svar/Indlæg:
184/24
Det går nok op for folk når de har prøvet det på egen "krop" :x
Jeg har i hvertfald lavet min sidste handel med dem!

nb. har div mail's fra dem, der kunne være sjove at frigive 😀 men det ville nok ikke være korrekt og gøre.. så nøjes bare med at advare imod shg, med mindre at man er nabo til dem.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 15:16:47
Svar/Indlæg:
6531/410

så vil jeg da lige skrive jeg har handlet ved shg for over 60.000
og jeg har aldrig oplevet dårlig service ved dem.

de kan jo ikke skubbe din pc foran alle de andre de har til test.

men du kan indlevere den også ser de på den når dens tid kommer.

det vil slefølgelig ske mod betaling da det ikke er en maskine de har samlet.

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 15:17:47
Svar/Indlæg:
1135/38
Børn i lærer det nok en dag. ;)

Mike

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 15:22:18
Svar/Indlæg:
23/6

Det har du da helt ret i, og nej jeg har vel ikke handlet for andet
end 15-20K hos dem, så jeg er "kun" en lille kunde. Men det er
forhåbentligt ikke afgørende for deres service!

Det er rigtigt, at de ikke skal skubbe min maskine foran de andre
de har til test. Men når man ringer og vil aftale tid, så er det vel
et spørgsmål om planlægning fra deres side, og så fortælle hvor-
når de har tid, ikke sandt?

Og ja, det skal da selvfølgelig være mod betaling, hvis de tester
min maskine, men sæt nu, at bundkortet ikke kører med mine
PC2700 ram fra Samsung, pta. at der i specifikationen er angivet
at det kan køre med 333 Mhz (altså pc2700). Skal jeg så også
betale???

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 15:24:27
Svar/Indlæg:
1135/38
Devil_DK kender du noget til hvorfor ABIT har fjernet den IC7 MAX III fra deres produckline. Ja man kan da så godtnok hente nye bios osv. indnu men den er fjernet fra siden. årsag unknown. :l

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 15:28:41
Svar/Indlæg:
6531/410
det er meget svært i en rma afdeling at sætte tid til side til en der kommer ind med en maskine .

du er nød til at indlevere den også ser de på den når det bliver dens tur.

selfølgelig skal du betale hvis det er dine ram der ikke kan køre med kortet , der står også på deres side at de ikke tager ansvaret for kompenenter der ikke passer sammen.

selfølgelig har det ikke noget at sige hvad man har handlet for.

jeg har jo i sin tid også kun købe for 1000.- kr og der fik jeg stadig fin service.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 15:30:07
Svar/Indlæg:
6531/410
sikkert forde de har fundet ud af det er noget lort :e

sorry for OT

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 15:37:04
Svar/Indlæg:
1135/38
Hmmm ja jeg tænkte det sku nok den har jo ikke kørt heldt optimal efter min mening der er jo de probs med det strøm til ram osv. så det er nok et klog valg de har taget med at droppe den EDBPRISER har også fjernet den fra listen og man kan heller ikke finde den ved nogle af de store forhandler herhjemme. :e

-FiDo-

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 17:19:45
Svar/Indlæg:
243/10

Flame traade hoerer intet steds hjemme.. Lyder for mig mere som om at du er den typiske "Mit hardware skal bare virke og fordi jeg betaler jer for det skal jeg foerst".

Den indstilling kommer man ikke langt med.

Desuden.. Har selv haft klart gode oplevelser med shg.dk. Sendte et bundkort til RMA, selvom jeg ikke havde original kasse.. Og de sendte da en check paa 52.75 ,- for at daekke fragt. Og jeg fik en ny kasse til mit bundkort, samt en testliste. Det tog lige godt 14 dage. Saa tror bare at du har vaeret uheldig / de har haft meget travlt / de kan ikke lide dig ;)

Proev at ringe og hoere hvordan det gaar med test af dit hardware. Hvis de saa siger at de ikke har naaet at teste det endnu, saa spoerg hvornaar de goer det, og saa ring der. Hvis de stadig ikke har testet det, spoerg efter deres chef. Virker altid :)

:P

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 21:58:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #34

Tage røven på folk :00

Flot! :l

Det dér har jeg mindst lige så lidt respekt for, som folk der gør det modsatte...

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 23:12:55
Svar/Indlæg:
830/15
#35 - Well, det er typisk opførelse for et 14 årigt barn jo...