Helvedet med SP2 fortsætter

Diverse d.  27. december. 2004, skrevet af System
Vist: 223 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2004 12:13:27
Svar/Indlæg:
0/11005
Efter mit dårlige møde for en ca. 1-1½ uge siden med SP2, slettede jeg opdateringen og returnerede derved til mit dejlige SP1.

Dette gav mig dog problemmer med noget der hed "CLI".
Jeg reinstallerede derfor min antivirus/firewall, browser og den sidste ting kan jeg ikke huske, men det virkede .

Alt så ud til at være i den skønneste orden, dog begyndte glæden at smuldre ved oplevelsen af flere uregelmæssigheder.
Bl.a. var det ikke altid at Call of Duty startede når jeg skulle spille online. Som om programmet forsøgte at starte med kunne ikke boote.
Og med No one lives forever2 gik den nogle gange ned under loading i en af mine gemte spil.

Jeg fik tilsidst nok af dette og andre problemer, så jeg lavede en opgraderingen af winXP Home til winXP Home. Som en slags reperation. (Brugte min winXP CD til dette)

Dette gik også fint, men under installation ønskede winXP at vide destinationen på et eller andet VIA AGP1, som den skulle bruge til installationen. Dog kunne jeg ikke finde den på min medfølgende CD fra Abit bundkortet.

Så da installationen var færdig, og alt så ud det var før, installerede jeg VIA´s 4in1 driver. Hvor der bl.a. var noget til AGP.

Dette gik også fint, indtil den var færdig.
Da dette skete, så kom den velkendte blå skærm op med en fejlmeddelse, og jeg var nødsaget til at trykkede på reset knappen.

Ved boote skrev den at winXP ikke kan starte pga. en fil der er ødelagt eller væk.
Den skriver at jeg kan trykke "r" et eller andet sted henne for at reperere dette, men jeg ved hverken hvordan eller hvor.

Har prøvet at sætte CD´en i og sat CD-rom til at stå for boot i BIOS. Men når jeg starter, så skriver den at den "boot CD" (noget i den retning, CD-drevet begynder at arbejde, men så går den vidre med det jeg skrev lige ovenover.

Er der nogen mulighed for mere manuelle løsninger eller ??

Håber I hjælpe en stakkels hardware nørd med dette software problem :)

mvh

Sebastian Aslund
Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 12:31:59
Svar/Indlæg:
1081/37
jeg synes faktisk at det er meget sjovt at der er så mange som har haft problemer med at installere SP2, jeg har aldrig haft nogle problemer, men min far havde første gang han prøvede, men ok en noget ustabil computer han har, anden gang han prøvede var der intet problem og det kører helt upåklageliget, en af mine venner havde også problem første gang, men anden gang han prøvede havde han heller ikke probemer!

Jeg tror man skal fjerne alt hvad der er af spyware på computeren og lukke alle programmer i baggrunden ned, så burde der ikke være nogle problemer, og jeg synes at SP2 kører en hel del bedre en SP1, tror at der den går galt er i installationen hos nogen!

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 12:44:54
Svar/Indlæg:
1268/80
Jeg har heller ikke haft problemer med SP2, men jeg lavede også en fuld geninstallering af WinXP SP1, hentede alle opdateringer, før jeg installeret SP2.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 14:07:34
Svar/Indlæg:
1081/37
#3 nå ja det har jeg også oplevet winXP cden kan godt være lidt følsom for hvilket CD drev man kører den fra

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 14:15:58
Svar/Indlæg:
1304/117
#1 SP2 er rå helved nå man har haft pc'en op at kørei længere tid (4 måneder). Det fucker totalt up, da mange instillinger ændres. Den eneste "gode" mulighed at opdatere lige efter WinXP installation.

Desværre er jeg heldige at jeg har min primært disk bakkede op på et andet (Norton Ghost), så hver gang jeg skifter nogle HW eller nogle brænder af så er den klar til et splinter nyt installation :e

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 14:19:22
Svar/Indlæg:
1081/37
#5 jeg har stadigvæk aldrig haft problemer med det, tror ikke at jeg har haft formateret eller geninstalleret winXP nogen sinde, og jeg har kørt med det lige siden det kom ud og har også kørt med SP2 siden den kom ud, og min computer står tændt 24/7, har måske haft den slukket i sammenlagt en uge eller 2 i løbet af et år