LCD? Sony SDM S204B (MVA Panel)

Diverse d.  27. december. 2004, skrevet af AMD Engineer
Vist: 296 gange.

AMD

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 19:02:44
Svar/Indlæg:
497/56
Hej!

Jeg har læst i nogle tidligere tråde fra OC.dk, for at finde information om fladskærme.
Jeg kan se at der tales om S-IPS som nok det bedste Panel, og en enkelt gang så jeg MVA panelet nævnt.

Sagen er den jeg gerne vil have en 20" for at få 1600x1200, jeg har så set på viewsonic VP201B (S-IPS):

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Samt Sony's SDM S204B (MVA):

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Jeg syntes Sony'en ser en anelse mere elegant ud, og ville egentlig gerne have denne, såfremt billedet er iorden. Jeg vil ikke købe en skærm der er elegant men et helvede at sidde ved.

Spørgsmålet er så nu, kan MVA panelet tilfredstille mig?
Jeg spiller en lille smule spil, lidt shooter spil, men oftest noget RTS.
Med shooter spil menes FPS spil som CS, RTS kan fx. være starcraft.
Jeg vil dog gerne at skærmen kan klare shooter spil hvis de skulle fange min interesse.

Her er link til Prad.de for info om Sony'en:

http://www.prad.de/guide/ergeb...

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt igennem valget imellem de to idet jeg gerne vil foretage det rigtige valg.
Såfremt i kender til god læsning om MVA paneler, herunder om de vurderes at kunne anvendes til spil, må i gerne poste links.

På forhånd tak.
Mvh Steffan

AMD

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2004 22:58:43
Svar/Indlæg:
497/56
Efter en del søgen og læsning, har jeg nu bestilt Sony skærmen.
Det fremgår at den kan bruges til spil, så jeg tager chancen.

Hvilke spil vurderer i, at være gode til at checke for ghosting problemer?
Jeg har Delta Force black hawk down, så dette kan jeg da starte med - men skriv gerne så må jeg se om det er muligt at teste med de forslag i kommer med.

/Steffan

palle

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 00:41:32
Svar/Indlæg:
2307/37
Tjahhh, jeg tror nu, du skulle have taget ViewSonic'en - den har det nyeste 16 ms S-IPS panel. Du kan jo bare vælge s udgaven, hvis du vil have den i sølv i stedet for sort... ;)

Angående test, så har prad.de en hel del programmer, de bruger i deres reviews. Jeg mener, de kan hentes på siden...

palle

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 00:45:31
Svar/Indlæg:
2307/37
Lige en anden ting. Hvis du gerne vil have MVA panel og kunne spille på det samtidigt, så skal du holde udkig efter de nye 16 ms S-MVA paneler. Indtil videre har jeg kun set det i en 19" HP skærm (HP L1955).

AMD

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 09:00:32
Svar/Indlæg:
497/56
Nu ser jeg lige om denne her kan klare det, Sony'en er sort og jeg valgte den pga. det udvendige design (Den ser generelt mere enkel ud).
Såremt MVA panelet kan følge med i de ting jeg laver er den fin.

Så, kender i andre spil/programmer til at teste med?

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 10:57:05
Svar/Indlæg:
1363/125
jeg har selv en Sony LCD dog HS74P den nye med X-black teknologi men Sony laver lækre skærme, og jeg spiller selv meget på mi som er med TN/X-black panel på 16ms tror jeg nok det hedder så den Sony du har bestilt er lækker, meget mere end den anden Viewsonic.

AMD

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 12:32:09
Svar/Indlæg:
497/56
#5 Ok, der er dog ikke tale om de samme paneler i den skærm du har og den jeg har bestilt, men jeg må se hvordan den yder.

Ellers må jeg jo vente til der kommer en 20" med S-MVA.

/Steffan