Hvilken kompressor køling? Har ca 6000 kr.

Køling d.  27. december. 2004, skrevet af Nosferatu
Vist: 1032 gange.

Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 20:10:42
Svar/Indlæg:
2029/63
Så gutter, nu har jeg fået en del penge af min bedste far i julegave. Så nu skal vi ned i de seriøse minuds grader.

Regner med en Mach 2 GT. Men hvad er det kræftigste jeg kan købe for under 10.000 kr?

Sådan et sæt går jeg ud fra?
http://www.hardwaregods.net/pr...

ca 5500 kr nu med den lave $.

Den skal stå under mit TT Shark http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Og monteres på mit Abit IC7-g

Håber i har nogle kloge ord til mig :)

BTW er PT i thyborøn ikke så langt fra den gamle Fabrik (De ligger lidt nord for Ålborg, måske man kan afhente der ??)

Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 20:13:57
Svar/Indlæg:
3162/78
Jeg ville ta vapo LS. men tror det er lidt smag og behag. LS er lidt billiger da man får display med fra standart og det passe vist også sammen med Lian Li.



vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 20:16:36
Svar/Indlæg:
3972/242
same here. ;)



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 20:18:32
Svar/Indlæg:
846/74
jeg kender en der vil sælge et Vapochill LightSpeed. hvid du er interesseret kan du få hans e-mail. han findes også her på sitet under Cerox



kasper2
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 21:26:20
Svar/Indlæg:
996/49
http://www.studiedata.dk/produ...

kan du ikke bare nøjesm ed en alm mach 2



Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 21:58:32
Svar/Indlæg:
833/98
Nu da Producenten af Mach 2 er dansk kan man vel også få et Mach2 GT i danmark et eller andet sted skriv da og spørg dem ad.



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 22:10:10
Svar/Indlæg:
1304/117
#6 Producenten var dansk. Den firma der har overtaget Chip-Con / nVentiv ved jeg ikke så meget om, men Chip-Con findes ikke længer.

Jeg ville selv taeg et Vapochill LS uden at blikke :)



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 22:39:35
Svar/Indlæg:
2029/63
Jeg er blevet kontaktet angående hans "gamle LS".

Hvorfor ville i da vælge en LS?

Pga de 250 W den kan "fjerne"?

Hvad er der af fordele ved LS kontra Mach 2 GT ?

Er der ikke noget med LS er mere bøvlet at skifte cpu med?

PS. Tusinde tak for jeres tid.

PPS. Ja regner med 100-250 $ i fragt. Men for mig er det vigtigst at have kompressoren omkring den 3 jan da jeg så har en uge til at rode med den inden jeg starter i min it-Trainne stilling.



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 22:44:37
Svar/Indlæg:
2029/63
#6
Jo man må sku kunne få det et sted. Er bare bekymret over at Studiedata ikke står som officel forhandler, og vil gerne ringe og høre da det er et ret stort køb.

Men Mach 2 kan jeg ikke nøjes med.
Skal det være SKAL DET VÆRE RigtigT :)



Flæsketarzan
 
Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 22:46:39
Svar/Indlæg:
201/72
Vapo LS kører bare :)

Jeg er den glade ejer af sårn et system og kan varmt anbefale det.



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 22:49:43
Svar/Indlæg:
846/74
jeg ville altså tage over til Asetek i brønderslev, og tage en LS med hjem. Der er man sikekr på en RMA sag, hvis noget skulle gå galt.

de er nok lige gode, så hvorfor ikke tage den danske produvent, som ikke er gået konkurs?




Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 22:50:47
Svar/Indlæg:
415/19
#8 Det var kun revision 1 af Vapochill LS der blev fyldt med en mængde gas sådan at de ikke bukkede sammen før lidt over 250W. De nye dvs. næsten alle dem der er ude hos forbrugerne er præcis ligeså skod til alt over 210W som Mach er det.



keisari
 
Superbruger
Tilføjet:
27-12-2004 22:54:24
Svar/Indlæg:
20/1
Den nye producent af Prometeia:

http://www.extremecoolingtechn...

Jeg ville uden tvivl vælge en Mach II fremfor Vapochill. Mach II er langt mere overlegen (køler bedre).

Hvis jeg var dig ville jeg dog nok vælge at købe den enten her (norge):

http://www.3dfxcool.no/

eller her (england):

http://www.extremeprometeia.co...

da du så vil slippe for evt. fortoldning og momspålægning af dine varer. Det kan nemt blive 30% dyrere en du regner med hvis den bliver taget i tolden (fordi den ikke er sendt fra et EU land).

Den allerbedste kompressor du kan få:
http://www.extremeprometeia.co...

mvh
dennis :e



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 23:33:31
Svar/Indlæg:
2029/63
Så tror jeg jeg køber sådan en Extreem satan.

Nu skal jeg bare finde ud af hvor jeg kan bestille den fra. Syntes den norske leverandør var RIMELIG dyr bare for en GT model :(

PÅ forhånd tak for jeres venlige og specifikke svar gutter!



#14
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2004 23:54:55
Svar/Indlæg:
2602/173
Kender en der sælger et Mach2 .. hvis det vækker interesse?..



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2004 00:10:17
Svar/Indlæg:
2029/63
Et standard Mach 2 er for lille.

Men syntes stadigvæk jeg er ret unyanceret angåede mit valg af kompressoren.

Hvad med alle de bardoms problemer der var med Vappo LS, er de blevet fixet nu?

Det er godt nok et svært valg :(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2004 00:35:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

For lige at få styr på det hele:

Asetek = Brønderslev

Chip-Con, tog navneforandring til "nVENTIV", ligger, og har alle dage ligget i/ved Hobro.

- tak! :r



SlackeR
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2004 02:42:18
Svar/Indlæg:
567/2
Og nventiv gik neden om og hjem, hvorefter de blev opkøbt af Elcold, som har oprettet det igen som et underfirma med navnet Extreme Cooling Technologies, som vist også er i Hobro ;)
anyways jeg ville vælge LS.
Den er NEMMERE at skifte cpu i, den kommer som standard i et alukabinet i LianLi-stil, og den har display.
for et GT med tilsvarende tilbehør skal man op over 8500 så vidt jeg ved.
Og jeg vil gerne se en test hvor GT voldtæsker LS rev2. og man får rev2 når man køber dem..
rent teknisk er der altså visse forskelle.
en ting er at køleevnen ligner hinanden. Det kommer af at LS er bygget med en lidt mindre kompressor, som så er fyldt med r507, som har en højere kapacitet og lavere kogepunkt. Dens kompressor er bygget til r507.
GT er så en lidt større komprssor, bygget til r134a, men fyldt med r404a. r404a har en anelse ringere specifikationer end r507, men det gør den lidt større kompressor op med.
Alt i alt lander ydelsen samme sted, men r404a er en gas der kræver et noget højere tryk for at kondensere end r134a, derfor er kompressoren i GT noget mere stresset. Jeg vil sætte en hund på at en LS holder længere end en GT.



#18
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2004 03:44:45
Svar/Indlæg:
3712/44
#18 > Jeg kunne vildt godt tænke mig at se et Vapochill LS head-to-head mod mit Mach II GT. Jeg ville i sin tid have haft et LS, men var utrolig skuffet over ydelsen af rev. 1 og valgte derfor et GT i stedet for. Det har jeg bestemt ikke fortrudt.

"Folk" siger at LS rev. 2 er noget bedre end rev.1, men jeg synes stadigvæk jeg mangler at "se" det i praksis. Jeg har dog set nogle tests på Xtreme hvor Vapo LS har været moddet til noget der ligner rev. 2 svjv. og det så da ok ud.

Teorien bagved kølesystemet (kompressor størrelse, gastype, kølehoved osv) interesserer mig egentligt ikke voldsomt meget. Det eneste jeg finder interessant er hvilket system der giver det højeste stabile overclock, og mine erfaringer med kompressorkøling siger mig at så lav temperatur som muligt er vigtigst. Faktisk det eneste vigtige.

Nu har jeg ikke selv haft et LS system, men hvis softwaren til LS er bare nogenlunde som det var til SE/PE/XE så burde der jo være gode muligheder for at opnå den samme cpu temp hele tiden både i idle og load, hvilket IMO ville være en fordel i forhold til Mach som kører kompressor på samme omdrejninger hele tiden og dermed giver meget store temperatur udsving på cpu. Det ved jeg så ikke om man kan undgå på et LS system, men hvis man kan ville det da klart være en fordel.

Umiddelbart ville jeg nok også selv vælge at købet et LS system idag, hvis jeg ikke havde noget kompressorkøling i forvejen, eller også ville ha kompressor køling på mit andet system. Men på den anden side ville jeg end ikke overveje at bytte mit GT ud med et LS system idag. Jeg er simpelthen for glad for det, og stadigvæk yderst imponeret over ydelsen.



comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2004 10:13:15
Svar/Indlæg:
1230/171
Mach II GT køler bedre end et Vapo LS, både Rev. 1: http://www.truextreme.com/modu...

og Rev. 2: http://www.truextreme.com/modu...

OC-wise slår GT'en LS Rev. 1 med ca. 150MHz: http://www.xtremesystems.org/f...

Mig bekendt er der ikke lavet en head-to-head test på OC mellem GT og LS Rev. 2. Jeg vil gætte på at GT'en vinder med en lille margen på nogle få MHz.

Happy shopping :)



Flæsketarzan
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2004 12:08:03
Svar/Indlæg:
201/72
De har oss Vapo LS ved www.befro.dk , de har faktisk rigtig go service og jeg har kun gode erfaringer derfra :)



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
28-12-2004 13:39:30
Svar/Indlæg:
316/11
#0

Jeg ville vælge en LS - Den kører bare skide godt.

Alternativt kunne du købe en non-GT og så kunne jeg modde den til GT for dig for en plovmand. På den måde kunne du måske spare lidt hvis du kunne finde en god pris på en non-GT..

Mvh. Rododendon



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 11:52:15
Svar/Indlæg:
2029/63
Ja SÅ ER HELE MIN POST SKU RØGET.

Men jeg skriver lidt igen :)

Fik en LS her igår men skal jo hjem fra juleferie før der kan testes.

Købte den af Corex og vi mødtes i tilst eller hvad det nu hedder :)

Nu håber jeg bare ikke jeg får problemer ved de 270 fsb pga mine dualsidet ram :(
De koster sku 2300 kr :(

Men håber der bliver mere sjovt i at hive lodekolben frem nu hvor jeg har en LS :)

En ting jeg er lidt bange for er dog at corex ikke monterde transport skruerne i bunden inden han pakkede den ned. for jeg hørte 2 dunk da jeg tog den ud af bilen :(

Men vi håber på det bedste :)



comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 12:03:11
Svar/Indlæg:
1230/171
#23: Min erfaring er, at transportskruerne ikke har den store betydning. Alle de LS'er jeg har modtaget fra Asetek havde en bule på højre kabinetside, hvadenten der var brugt transportskruer eller ej.

Hvis du ellers har været forsigtig da du transporterede systemet har du ikke noget at frygte - højst den lille bule på højre kabinetside, som jeg nævnte oven for.

Tillykke da! :)



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 15:25:12
Svar/Indlæg:
2029/63
Der var ingen skader og jeg er YDERST tilfreds med handlen.

Når LS er tændt pg pcen er slukket når den helt ned på -55 c°

Dok kan jeg ikke helt lure montering af tempmåleren fra Evaporatoren. I følge manualen skal man montere den på Temp 1.

Men gør jeg det og alt er slukket (Det har strøm men er slukket) Så starter Chilcontrolen pcen, Starter kompressoren og slukker derefter pcen og den kan ikke tændes med den monteret.

Også har jeg nu oplevet 2 gange at USB skulle være slået fra. Det sker lige pludselig i windows. Så siger den bare at jeg skal tjekke drivere eller om stikket sidder ordenlig på.

DA jeg indstallerede nyeste version AF cc control spurgte den om jeg ville overskrive en nyere version af en fil, Sagde dog nej.

Men måske er det derfor :(

Men har problemer med at nå over 270 fsb på Dualsidet ram, Så køre kun med 1 512 Mb blok lige nu og kan så ramme 280-285 Fsb.

Men kan ikke huske hvor barriæren opstår ud over ved 270 FSB og dualsidet ram og ved 293 fsb mener jeg man skal ændre en irq indstilling.

Måske man skulle skifte til LGA775?

FEEDBACK completet, thread will be monitored :e

BTW thx for jeres råd allesammen :)



comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 17:28:55
Svar/Indlæg:
1230/171
#25: Det der står i manualer er, at du ikke må bruge Temp1, da den bruges af temperatur sensoren i fordamperen:

!! ATTENTION !!
Do NOT use TEMP1 with the VapoChill Lightspeed cooling
system. This connector is reserved for the evaporator
temperature sensor. Using this will result in false temperature
readings.
!! ATTENTION !!

Du skal altså ikke tilslutte noget til Temp1.

Jeg tror du forveksler varme elementet i Clamshellen med en temperatur sensor. Tilslut den i stedet til heater1.

WinCC'en er stadig buggy og det er derfor at du får en melding om at USB skulle være slået fra. Der er foreløbig ikke andet at gøre end at reboot systemet indtil det hjælper.



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2005 13:05:55
Svar/Indlæg:
2029/63
Heheh comment du er sku for syg :e

Er sku glad for oc.dk efterhånden.

Værn den mod noobs, Det er vores eneste fort endnu.
Tweakupd. blev indtaget for 7-8 måneder siden, Tweak.dk faldt for ½ år siden og oc.dk står for tur x( x( x(

Sorry for OT ;)

Men har jo heateren der er monteret på bagsiden af mit mobo tilsluttet heater 1.

Så der er simpelthen 2 heatere?

LOL JEG ER NOOB til det her shit. Men 4.275 Ghz er da nået, Nu er det kun mobo og mine dual sidet ram der forhindre mig :(



comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2005 13:47:55
Svar/Indlæg:
1230/171
#27: Ja, der er to heatere - tilslut dem til Heater1 og Heater2 :)



comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2005 13:52:57
Svar/Indlæg:
1230/171
... PS: Takker i øvrigt for komplimentet 8)



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2005 15:04:45
Svar/Indlæg:
2029/63
Okay. det er nok ikke så godt at jeg ikke har haft den tilsluttet :(

REBOOT :e

Jeg er SÅ FUCKING glad for mit nye stykke hardware. Det er så fedt at læse om hvad andre har opnået med det. Meget sjovere end at sidde og flashe ens skide grafikkort for elendige 30 Mhz :p

Tråden er vist ved at være RIMELIG Offtopic efterhånden :p

Men jeg håber ikke i tager det så tungt at jeg bruger den til at stille yderligere spørgsmål. Men det er sku egentlig nok smartest at lave en ny tråde for at folk ikke skal tro jeg er sådan en noob der bare snakker om at købe og aldrig får det gjordt :p





Dalle_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
01-01-2005 15:19:11
Svar/Indlæg:
285/29
#30
Overhoved ikke der skal være plads til alle, og en ny tråd er da unødvendig.



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2005 12:33:40
Svar/Indlæg:
2029/63
Klart der skal være plads til alle :e

Men det er ærgeligt at se de samme tråde konstandt. Derfor der er så dødt på mange fora. Det er netur hele tiden at se et hvordan Ocer jeg spørgsmål :(

Men det er måske bare mig ?:(

BTW det er SYGT at min vapoChill er så kold at North brighe er faldet 20-25 C° i temp. Troede ikke mine egne øje da jeg så det.

Men PT er jeg bare frustret over alle de hindringer der er i fsb, men det ser ikke ud til der er mange råd at hente :(



#32
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2005 12:47:31
Svar/Indlæg:
3712/44
#32 > Har du så lagt mærke til hvor meget køligere dine mosfets er blevet? Det er bestemt også noget der hjælper ;)



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2005 21:57:24
Svar/Indlæg:
2029/63
Ja for sørgen :) Men det er mest det at northbrighen er faldet så meget!

Stiger evap tempen 10 grader eksempelvis fra -45 til -35 så stiger Northbrighe 3-4 grader.

men skifter socket nu for jeg gidder ikke være begrænset af et bundkort :(