Bliv advokat for APG

Litteratur d.  29. december. 2004, skrevet af B@NG
Vist: 612 gange.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:11:28
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
wolver

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:17:15
Svar/Indlæg:
652/24
Det viser jo bare de inkasserer penge og beholder dem selv gad vide hvor mange millioner de tjener på det sådan noget ****** x(

(Downloader ikke selv!!!)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:24:01
Svar/Indlæg:
4263/107
Bare endnu en grund til at afsky APG endnu mere x(

Jeg kan simpelthen ikke acceptere deres "metoder", og den måde de udtaler sig i pressen. De får det til at lyde som om det er ulovligt at downloade via p2p programmer HVILKET DET IKKE ER !!! :x

(kun at DELE ting ;))

[Edit] Hehe, længe leve moderatorne :e

Heclo

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:25:29
Svar/Indlæg:
219/10
uhh... en organisation der påstår de arbejder for en god sag, men så selv beholder pengene, det kan virkelig pisse mig af, det ville jo svare til at jeg vandt 10mil i lotto og ville donere 3mil til kræftens bekæmpelse, for at senere finde ud af at et pa fede griske, rige advokater putter alle mine penge i ders lommer x(

MADZ

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:26:39
Svar/Indlæg:
2602/173
Hvor er de klamme.. fy for satan..

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:27:00
Svar/Indlæg:
1016/19
#1 Folk som APG (Johan Schlüter Advokatfirma) tager knapt nok hånden op af lommen for beløb på under 5 cifre. Så du kan være sikker på, at de scorer kassen på deres lille fidus :l

(downloader alt hvad jeg kan komme afsted med :e )

Emerpus

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:32:40
Svar/Indlæg:
626/20
Musikbranchen har da fået noget ud af det - et dårligt rygte og tilknytning til sager om brud på persondataloven, regler for god advokatskik m.m... :p

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:41:57
Svar/Indlæg:
1419/29
Add! Syntes godtnok det er nogle beskidte metoder de bruger. x(

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:41:59
Svar/Indlæg:
4338/142
Det er godtnok noget af det klammeste jeg har hørt længe x(

Det er helt fint med mig at de "ripper" piraterne - de kan sq bare lade være med at freeloade/downloade, men at de "ripper" musikerne, som i forvejen har det hårdt, det er direkte svinsk x(

Gid de må få en lang og smertefuld død, alle hos APG :x

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:42:49
Svar/Indlæg:
3640/1231
Man ser det desværre alt for ofte.
Ikke længe siden at der var noget i medierne med donering af penge til noget velgørenhed (kan ikke huske hvad det var), men hvor stort set ingen af de donerede penge når frem til den "lovede" velgørenhed .

Nej nej, de skal lige igennem 70 forskellige VEL-lønnede lommer først, og så kan 2,- ud af de 100,- du donerede nå frem til en stakkels knægt i Afrika.

Okay, et grælt eksempel, men alligevel. Sjovt nok, så er det altid de rige som skal blive endnu rigere ved hjælp af svindel og ikke mindst BEDRAG!

Jeg syntes personligt at APG's måde at VILLE gøre det på er god.
Men igen, det er jo ikke som det ser ud. Hvis de udgivere som bliver snydt ikke får pengene alligevel, ja så er de nok de største svindlere i den cirkel!

Kunne godt se det sjove i at pladeselskaberne/kunstnerne lagde sag an mod APG 8) :e

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:44:34
Svar/Indlæg:
846/74

Jeg synes simpelthen den organisation skulle lukkes, jeg kan overhovedet ikke se meningen med den mere. Det kan på ingen måde være lovligt

FØJ og atter FØJ

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:52:54
Svar/Indlæg:
4263/107

Nemli', der er ALT for mange "gode formål" i dag. Foretrækker sgu også selv at vide hvad pengene går til, og om ikke andet et sted hvor jeg ved at de bruges fornuftigt f. eks. Røde Kors :i

Kim

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:53:32
Svar/Indlæg:
772/50
Ja lige mine ord FØJ Fyeha! hehe ej men fuck man det der er svinsk! ideen har ikke en skid med beskyttelse af copyright men bare en pengemaskine til dem selv :@ de forp***** Møjs***

Micker

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 13:57:13
Svar/Indlæg:
1012/98
"Bliv advokat for APG" = "Stikkersvin, du redder sengen som du ligger i, du vil altid være helt til grin, futtet af i et lagen af benzin" :p

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 14:00:11
Svar/Indlæg:
846/74
#13 LOL

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 14:09:40
Svar/Indlæg:
2353/24
Det er ikke første gang at man er efter APG mht. at de ikke udbetaler nogen af pengene til musikerne, artisterne mv., men håber dog at de ikke slipper så let denne gang, da det er ekstra bladet, som har fingerne i sagen ("Find dig i Ekstra Bladet eller i hvad som helst" 8))... ekstra bladet kan gøre livet endnu mere surt for dem, end det er i forvejen...

Hvis jeg skulle blivr advokat for APG, så skulle jeg have mistet hele min værdighed og fornuft... ingen forniftige mennesker vil bliver uvenner xx (x) tusinde antal nørder

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 14:26:45
Svar/Indlæg:
1016/19
Det kunne godt være at kunstnerne snart burde overveje om de vil fortsætte med at lægge navn til APG's terroristvirksomhed overfor deres fans. Og mon ikke det ville gavne musikken mere, hvis musikerne selv scorede kassen i stedet for at financiere det søde liv for et bundt overbetalte advokater.... :00

Håber at Ekstra Bladet (som jeg ellers normal ikke har den store respekt for) fortsætter jagten til den bitre ende :)

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 14:42:09
Svar/Indlæg:
846/74
ja, kom så ekstra-bladet...

Det kan da umuligt være lovligt, eller?
Artisterne mister jo bare endnu flere penge på "pirateriet"

Og så lige ham der Johan Schûtter eller hvad han hedder, han sidder sikkert selv og downloader sammen med alle piraterne x(

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 14:54:59
Svar/Indlæg:
2502/221
Jeg vil ønske samtlige stifterer af APG et IKKE fortsat godt år, og jeg håber de får sprængt arme ben, og strube af....

-Timberwolf-

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:00:13
Svar/Indlæg:
421/13
w00t? Det havde jeg ikke troet om APG x(

Hmm, gad vide hvad der ville ske hvis alle holdt op med at downloade ulovlige ting osv. i en midlertidig periode? Så ville APG gå konkurs? :00

Hmm nej det ville nok ikke gå, det har de nok alt for mange penge til alligevel. :x

Kim

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:00:29
Svar/Indlæg:
772/50
i min vrede fandt jeg det her :) er helt vild med det han skriver :D har ikke så meget med APG at gøre men tja...

Kim

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:02:36
Svar/Indlæg:
772/50

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:08:55
Svar/Indlæg:
2664/97
2# ?:( Siger du man gerne må downloade ulovligt software så længe man ikk deler det? Tror jeg ikk lige.. P2P er helt lovligt så længe man ikk bruger det til at dele eller downloade ulovligt software vil jeg nu hellere formulere det ;) :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:20:46
Svar/Indlæg:
3640/1231
#22 > Du må da downloade alt det du vil :)

Det er ikke ulovligt før du bruger det uden at have en original ;)

Derfor er det kun ulovligt at dele på nettet. Og hvis ingen delte, ja så var der heller ingen der hentede...

Men det er jo ikke ulovligt at hente musik, film osv. hvis du selv har det derhjemme på originale skiver.

Har man en 100Mbit forbindelse kan det da være en fordel at hente en film til sit HTPC system frem for selv at skulle rippe lortet ;)

Eller hvis man vil se sine DVD film, men intet DVD drev har :00

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:25:46
Svar/Indlæg:
3346/81
Jeg er helt enig med #8 og #16 - Jeg synes det er et must at sikre kunstnerne deres penge for diverse værker - men det var fandme ikke meningen at de skulle forsvinde ned i lommerne på diverse advokater - så f*ck APG hvis de bare lænser begge parter i sagen.

Det må da være devisen om at moral er godt og dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Tomgun

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:26:54
Svar/Indlæg:
652/24
#23 er det rigtig?

SÅ kan jeg måske få mit call of duty til at virke igen....
FOr det er en lam brænding de har lavet på den en lille rids og den skriver den mangler filer...No SHIT... (er selvf original købt og betalt..)

Er du 100% på det er rigtig kan du bevise det?

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:31:02
Svar/Indlæg:
3640/1231
wolwer > problemet med software er at man ikke må bryde en kopisikring, og derfor må man faktisk ikke tage backup af spil/programmer hvis de er "beskyttet" mod det :x

Det er lidt anderledes med musik/film hvor det fremstår tydeligt at man må bruge en kopi af en original CD man ejer i sin bil f.eks.

Den danske lov er MEGET dårlig på det område, da enhver burde være i sin ret til at sikkerheds-kopiere sin software.
Rimelig uhyggeligt at ridse en Photoshop CD uden at have en backup af den.

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:34:44
Svar/Indlæg:
652/24
#26 errhmmm forstår jeg ikke lige det vil sige at de kopi sikre cdén fordi hvis cden så går i smadder så bliver man nødt til at købe en ny?
Ved godt altså det der med pirat tingene... men alligevel det vil sige jeg ikke må hente spillet for at komme til at spille det igen ? x(

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:35:26
Svar/Indlæg:
3640/1231
Fra APG hjemmeside:

"Må jeg bryde en kopispærring på en musik-cd eller film?

* Du må gerne bryde en kopispærring på en musik-cd eller film, hvis det er nødvendigt for, at du kan lytte til musikken eller se filmen.
* Du må ikke bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.

Må jeg downloade et musiknummer eller en film fra internettet?

* Du må gerne downloade et musiknummer eller en film fra internettet, såfremt rettighedshaverne har givet tilladelse til, at musikken/filmen kan downloades.
* Du må ikke downloade kopier af musik eller film fra internettet (f.eks. via peer-to-peer-systemer)."

Desværre står der ikke rigtig noget om andet end musik og film, og det er jo også kun det "område" APG repræsenterer så vidt jeg ved.
Men reglerne burde nok være de samme.

Jeg ville ikke tøve eller være nervøs for at sikkerheds-kopiere noget som jeg ejer originalt.

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:37:46
Svar/Indlæg:
652/24
#28 okai... letter mig lidt for har fået den der ekspansion som jeg rimelig meget gerne vil spille men kan ikke... det drejer sig kun om en fil
som mangler....

Nogen som evt har den som kan sende den eller lign?
den fylder ca 160 mb....

SKal selvf ikke downloade hvis det er ulovligt

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 15:43:24
Svar/Indlæg:
3640/1231
wolwer > Nu skriver de godt nok at man kun må downloade musik/film hvis det er tilladt fra rettighedshavernes side.

Det er lidt en jungle, og skal man være sikker på ikke at gøre noget forkert, skal man helt lade være med at hente.

angående kopisikring, så må du gerne bryde den for at se/lytte, men ikke for at kopiere filen.

Problemet med up/download af filer er at ingen ved hvad en fil som du henter eller sender indeholder.

Jeg kan huske at en advokat ville køre en sag mod APG's metoder med at overvåge trafik, da det er lovligt for f.eks. mig at lave en hjemmevideo, kalde den "Harry Potter" og så sende den til dig.

Lidt langt ude måske, men der er da noget om snakken :00 :p

Archos

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 16:02:00
Svar/Indlæg:
846/74
#30 selvfølgelig må du lave en hjemevideo, og kande den hvad der passer dig. De APG mongoler kan jo bare tage hjem til dig, og ups, det var bare en lille hjemmevideo..

så får du sikkert også en sød lille erstatning 8)

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 16:21:02
Svar/Indlæg:
592/17
Typisk APG. Jeg syntes også det er mærkeligt, for 5 år siden reklamerede de helt vildt i TV.. Og med store plakater på gaden: "Musik Pirater straffes"
Dengang CD-Brænderen var ved at være en fast del i PCeren. Og alle de 15 - 20 årige rendte rundt med MiniDisc.
Det gør de ikke mere. Hva dælen bruger de så alle de gysser de får hevet i land til?
De må da køre rundt i store biler, og bo i kæmpe huse?
Jeg syntes da også deres bøder er helt enorme.. Der er da ingen almindelig familier den kan betale 100 - 150.000 kr i erstatning, fordi deres børn måske har hentet nogle sange på Kazaar. Man behøver ikke at have den kloge hat på at forstå, at det kan smadre en familie fuldstændigt økonomisk. :00 :00
Nå.. Men jeg syntes da det er godt det er kommet frem i søgelyset. For de skal da helt sikkert have et slag over deres fede tryne.. Hehe!

>> Ebzen <<

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 16:52:02
Svar/Indlæg:
1135/38
Nu siger jeg det lige igen som så mange gange før Advokater JA dem har jeg ikke noget til overs for turde sku ikke låne min bil ud til en. For så ville fjolset heldt sikkert sagsøge mig for høreskade eller noget andet bagefter, selvom han havde skrevet under på det inden at han ikke ville gøre det. SÅ dem stoler jeg ikke på og det vil jeg heller ikke råde andre til at gøre. x(

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 17:01:52
Svar/Indlæg:
3799/43
Trist men interesant.. en i min familie har en sag kørende pt. hvor han skal betale 42k

hvis de nu skal fremstilles for at varetage kunsternes arbejde og betale erstatning til de pågældende kunstner. Bør de jo også kunne fremvise beviser på at de pågældende kunstner, har fået deres andel..

H_L

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 17:07:58
Svar/Indlæg:
288/39
Så hvis pirat kopieringen stoppede i danmark, vil apg gå nede om óg hjem, 2 fluer med et smæk, er i med?

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 17:26:16
Svar/Indlæg:
378/106
hahaha..

tja.. hvad kan man sige.. måske dem som bliver sagsøgt skulle sagsøge apg for ikke at betale kunsterne ?!? :)

så tror jeg også jeg vil igang med at sagsøge folk.. så jeg kunne få nogle $$$ind på kontoen... :P

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 17:33:28
Svar/Indlæg:
1016/19
#35 Nej, for hvis du checker lidt på nettet, vil du se at firmaet bag APG - Johan Schlüter Advokatfirma - er som en blæksprutte i musikbranchen, hvor de sidder hårdt på mange af de profitgivende områder via firmaer som godt nok hedder noget andet, men hvor de fleste ansatte "tilfældigvis" også arbejder i Johan schlüter Adv.

Dette gælder f.eks. for IFPI hvor alle ansatte på nær talsmanden også er fra Johan Schlüter Adv, Foreningen af Danske Videogram Distributører hvor alle ansatte er fra Johan Schlüter Adv. Det er to af de organisationer som har ansat Johan Schlüter Adv. til at køre APG. Så det kunne godt se ud som om APG i høj grad er sin egen arbejdsgiver :00

Software til at bekæmpe de slemme pirater køber APG fra DTechnet Aps, hvis speciale er (ret primitivt) sikkerhedssoftware

http://www.dtecnet.com/

Direktøren er Thomas Sehested - en ansat hos Johan Schlüter Adv. Bestyrelsen består af flg.

Johan Schlüter (chairman), IFPI (the International Federation of the Phonographic Industry).
Susanne Fryland, Partner Johan Schlüter Law firm.
Niels Bo Jørgensen, Danish Anti-Piracy Group.
Charlotte Skovlund Jensen, Johan Schlüter Law firm

Surprise! Udelukkende Johan Schlüter advokater :i

Behøver jeg at nævne at Johan Schlüter også tjener med hos Phonofile som står bag bibliotekernes download-service og flere stormagasiners on-line musik....

Det var bare en rids i overfladen, for jeg har andet at lave end at lege detektiv på nettet. Men det firma er bare ALLE steder i musikbranchen og tjener sikkert mere på den end de ti bedst sælgende bands i Danmark tilsammen. Næh du - dem slipper vi ikke af med bare ved at stoppe al uautoriseret download......

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 17:36:05
Svar/Indlæg:
2732/41
35# Det er også ulovligt at røve en bank men folk gør det aligevel
det kan ganske enkelt ikke stoppes ;)

Længe leve Sverige :p

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 17:39:47
Svar/Indlæg:
2732/41
37# Syntes APG ligner mafiaen i 1930`erne i USA, eller det bare mig?

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 17:51:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
Problemet med APG er at de har retten i ryggen, da de "bekæmper ulovligheder".

At hensigterne (må man næsten gå ud fra nu) ikke er reelle ligesom metoderne der bliver brugt, kan man kun håbe at der bliver sat en stopper for.

Men det er vel kun et spørgsmål om tid før der bliver dannet en forening, eller at der bliver samlet en stor stak mennesker som går imod APG (ad rettens vej naturligvis :00 )

Kunne godt tænke mig at se APG blive kulegravet af justistministeriet. For jeg tror SLET ikke noget er som det skal/bør være indenfor APG's døre :l

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
29-12-2004 17:56:45
Svar/Indlæg:
4295/306
Mht ridsede CD'er har jeg hørt om mange der får deres CD'er byttet!

Bare tag kontakt til distributøren og så kan du garanteret få en ny CD... :)

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:03:54
Svar/Indlæg:
626/53
Mener bestemt også at hvis de absolut skal indkræve bøder, så skal pengene squ også gå til musikerne!!
Syntes egentlig også at APG skulle for retten, de ødelægger familer TOTALT rent økonomisk ved at give en lille dreng på 10 år en bøde på 2 mio. fordi han har siddet og downloadet musik...
Ikke fordi jeg VED de har gjorde det, det er bare et eksempel, det de gør er måske endnu værere?
Syntes helt bestemt at der skal ske en ændring inden for den danske lovgivning omkring APG, fx at så mange procenter går til musikerne, en bøde må max være xxxx antal kroner lige meget hvad for ikke at gældsbinde en fattig familie de næste 50 år og lign...
Måske man skulle sagsøge APG for sådan store bøder, for at ødelægge familie økonomi, for at mere eller mindre stjæle penge fra både piraterne OG MUSIKERNE?!! :l

MSB.dk

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:06:47
Svar/Indlæg:
85/8
tror da told og skat skal gå dem sømmene efter :e Feeee møgsvin!

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:13:35
Svar/Indlæg:
1016/19
#39 Næh, jeg blev også forbavset over hvor indsyltet det firma er. Inden APG begyndte deres terror-regime anede jeg da ikke engang hvem Johan Schlüter var. Jeg ville nok have gættet på en tidligere statsminister eller noget i den stil. Nu dukker de bare op over alt.

Her er een mere - udviklingen af Web-sites for de fleste af disse organisationer er foretaget af firmaet "A Close Shave"

http://www.acloseshave.dk

Hvem står nu lige i spidsen for det? Jo, det gør såmænd cand Jur Jakob Plesner Mathiasen som er (du gættede det!) advokat i Johan Schlüter Adv. :00

Og nu må jeg hellere stoppe inden jeg bliver samlet op af en gruppe habit-klædte mænd i en sort limo (betalt med danske musikeres penge naturligvis) og smidt i Furesøen med cementsko.... :e

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:35:38
Svar/Indlæg:
722/35
Lad os oprette en tråd udelukkende beregnet til at beskrive gode ideer og metoder til at aflive folk involveret i APG-gruppen på. Gad vide om ham Joskanh Schlutski, eller hva' faen hans forhåbentlig døde forældre navngav ham, har børn? Ville have en meget dårlig smag hvis sådan en fjeldabe var min far - havde sgu nok allerede zselv aflivet ham af bare skam og flovhed. :e :e :e

Åh..., er det ikke rart der nogen man kan afreagere på. Ha ha ha :e

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:36:51
Svar/Indlæg:
652/24
#44 http://www.acloseshave.dk der står nede i bunden at firmaet ligger i farum..... hmm tænke tænke... farum hvad skete der lige der..... SVINDEL!

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:42:19
Svar/Indlæg:
722/35
Viser bare hvor sammenspist alt er når det kommer til stykket - vi tror sgu det er sådan et godt land vi lever i, men alting er sgu lige så råddent som andre steder.

Gad vide om Johan Schlüter og Peter Brixtofte er i familie... hmmmm....... :e

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:45:50
Svar/Indlæg:
652/24
#47 det kunne tyde på ud fra navnet :00 :e

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:53:45
Svar/Indlæg:
2353/24
nogen der har lyst til at vide lidt mere Johan Schlüter`s advokat firma... http://www.jschluter.com/site.... man kan meget vha. cvr.dk og krak.dk ;)

http://krak.dk/grids/subpages/...

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 18:58:22
Svar/Indlæg:
1016/19
For et lille års tid siden havde vi da vist en meeeget lang tråd med forslag til at fixe APG.... Startet af Commodore, s hudt jeg visker.... vil lige prøve at søge...

Dette emne har forøvrigt en tendens til at kunne få computerfolket op ad stolene og ud på barrikaderne - gad vide hvorfor..? ;)

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 19:41:06
Svar/Indlæg:
626/53
Hehe, husker den godt... Finder lige et link før dig...:P

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 19:49:17
Svar/Indlæg:
626/53
Argh, kan kun finde del 2...:P
Nogle der har linket/kan finde det?

Eminence

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2004 19:53:42
Svar/Indlæg:
83/4
de svindler lige så meget som alle andre... de svindelere :P

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 19:59:16
Svar/Indlæg:
1016/19
#52 Ka' heller ikke lige finde den originale begyndelse. Den er vist blevet lagt ud på tape-backup'en :00

Admin... hjælp! :)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 20:21:58
Svar/Indlæg:
3943/44
Kan kun anbefale jobbet, god løn og man bliver gratis medlem af storsvindlernes klub. :e

Sheik3n^

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 20:28:42
Svar/Indlæg:
359/63
#33 så har jeg godtnok ondt af dig! x(

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 21:03:45
Svar/Indlæg:
1135/38
TAK TAK det skal du ikke have, Jeg har ikke selv haft noget udstående med en af slagsen men har det fra nogle Kammerater og venner meget tæt på livet, og det er ikke gode ting de fortæller om ADVOKATER. Og hvis man går efter hvad de viser i TV Avisen hver aften så er det sku nogle fine fyrer de ADVOKATER. eneste forskeld på dem og så forbryder er sku at de har PAPIR på at de må røvrande folk. x(

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 21:33:59
Svar/Indlæg:
894/36
I bund og grund syntes jeg at APG er en by i rusland for mig.
Hvis man fik besøg af sådan en gris skulle man slå hamn i hovedet med en spade, så han besvimer, Hænge ham op i nosserne og tå neglene! Og simpelt hen give ham en langsom død ved at kvæle ham med en harddisk fyldt med Warez!

Som vi siger her oppe i det kolde nord "De er æ dåmme svien!"

Btw. undskyld det grimme sprog

kkofodh

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 21:56:09
Svar/Indlæg:
24/6
hvad med at få fat i al-Qa'ida og få dem til at lave en terror aktion mod Johan Schlüter Adv. :p :p :p

nik.dk

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 22:24:45
Svar/Indlæg:
196/6
Hey et job med gode arbejdskolegaer. Mange venner og man får lov til at skræmme livet af 15 årige knægte med bumser... drømmejob. Kan dog ikke se hvorfor man skal være advokat for at få det job!

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 22:33:55
Svar/Indlæg:
3943/44
#59 det får du aldrig bin laden til, hvor tror du pengene bliver af! ;)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 22:37:23
Svar/Indlæg:
3943/44
Ku sku være sjovt at gennem gå APG computere for ulovligheder (bla. bare de programmer de bruger til at se hvad man downloader (pænt ulovligt!!!))

kkofodh

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 23:57:26
Svar/Indlæg:
24/6
# 61 rigtigt nok... men så ville vi da slippe af med Johan Schlüter Adv.

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2004 01:42:33
Svar/Indlæg:
1363/125
Det er bare os der er så bange og dumme nok til at betale beløbet vi for ind af døren. og hvis du ikke betaler så kan de ik gøre en skid, de har et screenshort af din share hvis vi snakker DC++ og det kan de ikke knalde folk med, men folk betaler alligevel så fatter dem ikke..!

I wanna scream Waxxx 4 ever :D

Micker

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2004 13:14:25
Svar/Indlæg:
1012/98
#62 tvivler lidt på apg har så meget ulovligt på deres "arbejds" computere, hvis du tænker på kazaa og dc++ er det ikke ulovligt programmer, det er bare ulovligt at downloade med dem (eller noget, jeg ved sq ikke hvad konklusionen blev).
Hvis du tænker på sådan noget med IP trafik og hvad det nu ellers hedder er det muligvis ulovligt.

MEN jeg tror sq næsten de har noget ulovligt på deres computere i privaten ellers så har nogen i deres familie.

Sheik3n^

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2004 14:17:34
Svar/Indlæg:
359/63
#57 AXE vi kan jo ikke bruge dine post's til noget som helst når du er så generaliserende, det er da dybt ubegavet! Jeg kan godt se det fra din side af at når du læser en nyhed som denne her kan du vel åbenbart ikke vide bedre!x( jeg kender selv advokater og tro mig, man læser ikke Jura for at snyde andre mennesker!
Tror bare det er den generelle danske jantelov som træder frem i dig, bare fordi de tjener flere penge end dig og derved måske har større huse federe bil osv. Så føler du åbenbart at de ting de har nærmest er blevet frarøvet dig og derved din jalousi!
Hvad med folk der arbejder sort ? de "frarøver" da også staten nogle penge, er de ligeså utroværdige ?

Tænk dig om....!

Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2004 17:09:21
Svar/Indlæg:
870/45
Hvis jeg fik et job for dem, og en spurgte mig hvad jeg lavede, ville jeg sige, at jeg var lokumsrenser, for det ville jeg sq hellere være fremfor at støtte deres S K O D organisation! x(

Gadzilla

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2004 19:38:31
Svar/Indlæg:
346/42
De mennesker der kan gøre sådan noget, uden dårlig samvittighed er der seriøst noget galt med! Sagsøge børn og unge langt ind i helvede, for derefter at høste alle pengene selv. FØJ!

Ville gerne møde dem en mørk aften...

/Gadzillax(

wolver

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2004 21:33:52
Svar/Indlæg:
652/24
#68 må jeg så komme med? .... HEHE! bare grib knoglen... :00

Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2004 00:21:39
Svar/Indlæg:
870/45
Der er sq vist mange der gerne ville rykke dem lidt rundt...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 06:30:23
Svar/Indlæg:
23132/740
Tjah :l

Jeg har ("heldigvis"?) ikke noget udestående med APG. Men det understøtter blot en del af min opdragelse. Advokater er ikke meget bevendt.

De(t) er djævleyngel der blot bør dø en lang og pinefuld død under tortur og tvang til aflytning af høj technomusik.

En god advokat, er en død advokat. Som en "klog" mand engang sagde:

"Hvad kalder man 10.000 advokater på havets bund? - En god begyndelse"

Men men...

Vi har jo en så udemærket tråd der kan give vores hårdtrængte og indestængte agressioner frit løb.

Jeg postede tidligere i nat (hmm) en tråd. Det var før jeg læste denne igennem - tro det eller ej.

http://www.overclocking.dk/for...

Have fun...

Og til dem der undrer sig over musikindustriens holdning?!

Kan ikke sige mere end, at de bryder sig vistnok heller ikke for meget om APG.

- Men hvem gør egentlig også det?!

Det er garanteret sådan nogle smålige advokat-fimser der ikke har nogen venner.

Og den eneste måde hvormed de kan få lidt kvindelig omsorg er ved at sprede om sig med penge. Som de jo så "får" fra uheldige (*hrm hrm :00*) nørder. Men i deres små og ynkelige liv, har de ikke overskud til at give de retsmæssige ejere deres bekomst.

Så derfor bruger de alle pengene på narko, hurtige biler og lette damer.

Fede svin! x(

Moral er godt... dobbelt moral er dobbelt så godt :00 :l

Sheik3n^

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 12:32:49
Svar/Indlæg:
359/63
#71 Hvor havde jeg godtnok ikke regnet med at du ville komme med så generaliserende og ubegavet indlæg!

Så du mener altså at alle advokater er nogle svin ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 12:48:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #72

... hmm, ja!

<i>Rettelse:</i> Eller. Det ville være en fornærmelse imod en af vor bedste spiser her i landet, at kalde den slags afskum for "svin".

Jeg tror ikke at der findes et ord der kan dække det mere eller mindre direkte had, jeg har til den slags eksistenser - undgår bevidst at bruge ordet "mennesker".

Jeg <b>har</b> læst tråden igennem. Og, det er forståeligt hvis du har det fint med advokater. Jeg har bare ikke mødt nogle endnu, der var værdige til at få min accept og medagt som værende en del af den jordiske homo sapiens.

Advokater er den slags eksistenser der danner et dårligt indtryk af resten af Jordens befolkning. Jeg ved ikke hvem der er værst.

De afskum som de af og til repræsenterer, eller dem selv?! :l

(For lige at gyde lidt olie på vandene. Jeg tror "indlysende" ikke sådan om <b>alle</b> advokater. Jeg har bare ikke mødt nogen jeg bryder mig om. Ej heller danner de selv det bedste indtryk af deres erhverv)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 13:26:47
Svar/Indlæg:
6624/113
#72 - Kan det du siger, forstås som om at det der foregår med APG er accepteret af dig?

Sheik3n^

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 14:00:08
Svar/Indlæg:
359/63
#73 nu vil jeg ikke træde på nogen, men er det ikke det samme som racisme ? tænker på din hudfarve. Hvordan ville du have det med at folk sagde at alle sorte var nogle svin ? sikker på at du selv har oplevet det på et tidspunkt, det er det samme som du siger med advokater?

(Nu er jeg ikke racist, men måtte bare ud med det!)

#74 Jeg har ikke engang været inde på APG endnu! jeg snakker om advokater og ikke APG, jeg synes da at det APG laver er utrolig svinsk, men jeg må da også krybe til korset og indrømme at det indtil videre har vist sig at være et ganske smart træk af dem....

Lad os få en debat op at stå.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 14:20:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #75

Næh.

1: Har aldrig fået at vide at jeg var et svin pga. min hudfarve. Men pga. min måde at sige tingene på - ligefrem. Gider ikke at gå om den varme grød.

2: Bryder jeg mig ikke om noget, så siger jeg det sgu... :l

3: "Hader" folk som dig, der kun snæversynet tør komme med kommentarer som den, og forsøger at redde i land med "det er ikke fordi at jeg er racist, men..."

4: Gider ikke at debattere med snæversynede og smålige folk som du.

Jeg synes selv, at det fremgår af mine tidligere kommentarer til APG og piratkopiering, at jeg hverken bryder mig om pirater eller om de advokatsvin som bør repræsentere "ofrene".

Det gør de ikke. Og så har de kun et formål, at dø en langsom og pinefuld død.

Lovlig kriminalitet er den værste slags. For man er så magtesløs. Når vores egen vagthund vender 180grader og knurrer af os, så skal den satan eder mig aflives. Det kan du ikke ændre ved.

Det er ikke racisme. Det er bare alment had!

Jeg har aldrig, og jeg gentager - aldrig, måttet lægge øre til dumsmarte kommentarer om min hudfarve. De fleste i min omgang ved, at jeg ikke diskuterere politik, matematik, computer what-ever pga. min hudfarve. Men pga. min holdninger og viden på det givne område.

Det er kun folk som dig, der løber tør for argumenter eller bare den mindste smule intellekt, der kommer med sådan noget fis.

Det er IKKE det samme.

Hader folk der vil provokere, bare for at provokere. Har du ikke noget fornuftigt at sige i denne sag, kan du ligeså godt spare dig besværet. Jeg gider ikke at blive hidset op over hverken din kommentar eller folk som dig.

( "<i>men jeg må da også krybe til korset og indrømme at det indtil videre har vist sig at være et ganske smart træk af dem....</i>" *OMG* :o - Det mener du vel ikke?! ?:( )

Min holdning til advokater er velbegrundet, af familiære årsager. Så jeg føler ikke at jeg skylder nogen noget, mht. respekt til den slags skrankepaver, møgsvin røvhuller.

Hvis du synes at jeg er racist ud fra dét. Så er det DIG der har et problem.

Jeg har ikke et problem med dig eller advokater. Jeg bryder mig bare ikke om nogen af delene...

(Pænere kan det vel ikke siges?! :l)

Sheik3n^

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 14:54:42
Svar/Indlæg:
359/63
Er det mig der er snæversynet ???? du må du godtnok spænde hjelmen!

4: Gider ikke at debattere med snæversynede og smålige folk som du.

Det er da mig som prøver at gøre folk opmærksomme på at advokater ik er hvad i så desperat forsøger at gøre dem til!
Og ja der er sikkert noget om at din familie har masser af udestående med advokater....kunne jeg forestille mig!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 15:09:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #77

:f Store fyr!

Så må du jo fortælle den kriminelle niggerrøv med (d)en kriminel(le) baggrund, med dertilhørende skare af jurister i nakken, hvad der er <b>S Å</b> fantastisk ved advokater.

Jeg forsøger ikke at "gøre" advokater til noget. Det klarer de så udemærket selv. Prøv at læse tråden helt igennem, start evt. med:

"<i>Alle som har haft et halvt vågent øje de sidste 5 år, har helt sikkert hørt om Anti Pirat Gruppen.
APG er dem som man altid hører og læser om i avisen når de har inkasseret store summer penge fra folk som har brudt copyrighten på software. De deler store bøder/afgifter ud, som så skal gå til de kunstnere som i første omgang er blevet snydt.
Hvad mange nok ikke vidste er at de kunstnere også betaler store summer til APG for deres "service".
Kunstner betaler penge til APG og piraterne betaler penge til APG.
Ironisk nok, så betaler APG ikke penge til nogen...

Advokaterne i AntiPiratGruppen har kronede dage. Hvert år slæber de hundredvis af folk i retten for gratis at downloade danske kunstneres arbejde.

Og hvert år betaler de samme kunstnere AntiPiratGruppen millioner af kroner for ulejligheden med at skaffe landets musikere erstatning for de penge, de mister på piratkopiering.

<b>Alligevel har <u>ingen dansk kunstner</u> set en krone af de penge, som AntiPiratGruppens <u>advokater</u> har hevet ud af computer-piraterne i landets retssale. Hver en øre er foreløbig gået til <u>advokaterne</u> selv, og sådan har det været gennem hele AntiPiratGruppens fem år lange eksistens.</b>

Læs om advokaternes kronede dage i Ekstra Bladet.</i>"

- bare et forslag :00

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 15:14:13
Svar/Indlæg:
6624/113
#77 - I tilfælde af at du ikke har opdaget det, er det APG-advokaterne folk er efter her....

Desuden vil jeg da give NoNig ret, når han siger at advokater er samfundets snyltere. Jeg ser helt seriøst ingen berettigelse i de uhørte høje lønninger til folk der bare skal argumentere som en levevis. Det eneste de kan mere end andre, er udenadslære i form af tidligere sager, og så en masse lovpladder, som man bare kan læse sig til.

Sheik3n^

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 15:29:04
Svar/Indlæg:
359/63
#78 Hvor stor en del af landets advokater arbejder for APG, ik en stor del vel...

#79 du har altså ikke noget imod de arbejdsløse bumser som en del af din skat går til ? og tror IKKE du kan kalde advokater for landets snyltere...de betaler nok også højere skat end dig, så det holder ikke rigtigt vel ?

Og hvis du føler det er så nemt at blive advokat så forstår jeg virkelig ikke hvorfor du ik uddannede dig til det ?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 15:36:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #80

Hvorfor være forhadt, når man kan være bagklog?! :00

Jeg respekterer en "arbejdsløs bums" (dumt ordvalg for øvrigt) 1.000 mere end sådan en "Jeg er bedre end sådan nogle"-typen.

Og tvivler stærkt på, at advokater betaler SÅ fucking meget mere end os andre i skat. Hav styr på dine prioriteter.

Man skal passe på de svage i samfundet. Er du imod det, så går du ind for jungleloven, og så er du bare uintelligent. Det ville være synd at sige. Jeg tror inderligt på, at du er klogere end dét :l

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 15:46:08
Svar/Indlæg:
6624/113
#80 - Det er da nemt at forklare. Jeg blev ikke advokat fordi jeg ikke gad sidde 11 år yderligere bag skolebænken, samt at min samvittighed ikke byder mig at tage fuldstændigt uhyrlige priser i timen for mine tjenester - uanset hvor meget alle andre tager.

Og det er da egentlig morsomt at du vil forsvare advokater, når det oftest er de største bolighajer/spekulanter, som paradoksalt nok blandt andet udnytter kommunerne og de almennyttige boliger, som de selvsamme "arbejdsløse bumser" bor i.

Og hvem har dog bildt dig ind at advokater betaler ret meget skat? Du har da levet i en osteklokke, hvis det har undveget din opmærksomhed at advokater er dem der udnytter samfundet som helhed mest/bedst, af alle højtlønnede mennesker i dette land.

Jeg er arbejdsløs lige nu, men får da dagpenge fra den selvsamme a-kasse hvor jeg har betalt kontingent i 12 år nu. Får det dit pis i kog?

Sheik3n^

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 17:29:45
Svar/Indlæg:
359/63
#81 du mener at mit arbejdsløs bums er dumt ordvalg efter at du har brugt jeg ved ikke hvor mange skældsord om advokater....hmmm og du skal da have lov til at respektere dem 1000 gange mere end advokaterne, men det siger en del om dig.

Og jeg synes ik der skulle være så meget understøttelse som der er nu, ja hvis det får dig til at føle at jeg er uintellektuel so be it!

#82 Hvordan kan du vide hvad en advokat tjener når du selv er arbejdsløs...tror ik du skal begynde at snakke om det! det kan nemlig bringe mit pis i kog ja!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 17:49:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #83

Hmm... :l

Godt nytår siger jeg bare ;) 8)

Det er <i>pointless</i> at diskutere med en dør :00

PS.: Skrev "uintelligent"...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 18:17:12
Svar/Indlæg:
6624/113
#83 - Jeg tror du skal være lidt forsigtig med at snakke om samfundsøkonomi som 16-årig, hvor dine eneste bidrag endnu har været udgifter og besværligheder.

Baseret på 28½ års livserfaring - de 3 af dem som selvstændig og 14 på arbejdsmarkedet generelt, mener jeg nu nok at have en ret god ide om hvad de forskellige samfundslag - herunder advokater - tjener og hvad de _ikke_ betaler i skat.

Diskussionen slutter for mit vedkommende lige her, for jeg kan ikke tage en ( no offence - men det er altså min mening ) forudindtaget snotunge som dig, alvorligt.

Og jeg vil vædde med det pisser dig yderligere af at jeg selv har valgt at være ledig lige nu...

Godt nytår alle andre. :D