16x DVD brænder vil ikke over 4x.

Diverse d.  29. december. 2004, skrevet af camperman
Vist: 190 gange.

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 19:09:26
Svar/Indlæg:
437/24
Ja mit problem ligger i at jeg har en LG GSA-4160B Brænder eller retter har 2 men i den ene maskine vil den bare ikke over 4x (køre fuld knald i den anden).

Firmware er opdateret
Bruger Nero 6.3.13

Hvis jeg prøver at brænde over 4x skriver den SCSI-Kommando Afbrudt (jeg har ikke SCSI i PCen). Derefter skriver den "Generering af DVD Høj-kompatibilitet" Hvad kan det være der er galt??

Jeg har 2 SATA Diske i på et Gigabyte 7NNXP Bundkort.

I BIOS står den til at Boote som følgende:
1. SCSI
2. HDD-0
3. Floppy

Kan det skyldes der står SCSI øverst?? Har prøvet at ændre det men syntes ikke jeg kan få lov at Boote på mine SATA Diske så....

Nogen der kan give mig en løsning?

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 19:15:52
Svar/Indlæg:
2502/221
BOOT rækkefølgen har jo intet at gøre med hvor hurtig den skal brænde en DVD i windows!

Og slet SCSI fra listen..

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 19:30:59
Svar/Indlæg:
437/24
Nej men tænkte mere på om når den er sat til at Boote på SCSI om det havede nogen indvirkning på de fejl den skriver i Nero....

Ja kan godt fjerne SCSI men hvad skal jeg så have som First Boot...kan ikke sætte det til HDD-O Da jeg køre SATA diske....og kan ikke se hvad jeg ellers skulle sætte den til??

Kristian_Wraae

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 19:55:57
Svar/Indlæg:
61/4
Prøv at bytte brænderene rundt. På den måde kan du udelukke at der skulle være noget hardwaremæssigt. Kan den anden brænder der nu kører på fuldt knald ikke brænde ved fuld hastighed på den anden maskine må det være noget opsætningsmæssigt der er galt. Driver, kabler, software etc.

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 20:02:33
Svar/Indlæg:
437/24
Har prøvet at bytte brænderne rundt det er desværre ikke der fejlen ligger har også prøvet at byttet rundt på dreven heller ingen endring den sidder alene på IDE2 som master....

Det eneste sted jeg kan se fejlen skulle værre sku være pga den skal boote som SCSI i bios :( kan også se at den ser alle drevene som SCSI enheder i Enhedhåndtering og det gør den ikke på den anden maskine og det er samme drev typer der sidder i begge maskiner ?:(