Overclocking/åbning af pipes på et 6800

Overclocking d.  29. december. 2004, skrevet af TwinX!
Vist: 310 gange.

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2004 22:39:37
Svar/Indlæg:
909/40
hey...
Så er den nye version af Rivatuner kommet ud så man kunne få åbnet pipes'ne på sit kort... Det virkede også helt fint, åbnede det hele, men der er en lille smule artifacts engang imellem når jeg kører 3dmark03....
Jeg ville så høre om man ville kunne løse det ved at give gpu'rn flere v ved en Biosopdatering.. har tænker jeg på at give 1.4v, men jeg ved ikke hva std er...
Nogle herinde fra der har lavet en bios opdatering så gpu'en får mere at lave af som kan sige om det får artifacts til at fjerne sig?

Kunne artifacts'ne fjerne sig hvis jeg clockede kortet lidt ned evt.?

Nogen der har en guide til hvordan man flasher sit kort... Har nogle bios'er liggende fra en gammel tråd herinde....

:)

Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2004 22:42:11
Svar/Indlæg:
766/79
Tror det bliver for varmt, har du mulighed for at sætte en blæser over, og så lad den loope i 3d mark..?

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
30-12-2004 00:21:56
Svar/Indlæg:
909/40
Jeg tror først jeg skal hive kølere af og give den en omgang ny kølepasta... Har en blæser der blæser på kortet... dog ikke på siden, menforfra, så den får ikke frisk luft på sig...
Men har aldrig set kortet ovet 60 grader når det er oc'et og profilen (local temp) er max blevet 42 grader varm...

Men ville bare lige vide om nogle herinde havde lavet så'n et biosmod uden at have ristet det hele?