Win xp kan ikke længere finde partition E: på

Diverse d.  30. december. 2004, skrevet af System
Vist: 155 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
30-12-2004 10:26:31
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har 2 harddiske installeret i mit system, en 30 Gb til win xp + programmer og en 80 Gb til lager. Min 80 Gb er delt i 2 40 Gb pardidioner, en D: som er NTFS og en E: som erFAT32. Først havde jeg et problem med min D: partition hvor pratition magic fandt fejl, som så blev rettet. En dag efter kan min computer pludslig ikke åbne min E: partition (når man klikker på E: disken i explorer spørger den om jeg vil formaterer den), og i komandoprompten kan man heller ikke komme ind på partitionen E: og den kommer med en "Datafejl (cyklisk redundanscheck)" fejl.
Nu har jeg slettet partitionen med windows, og kan ikke oprette en FAT32 partition...

Jeg har meget vigtigt data på E: partitionen, og vil meget gerne have den igen. Hvad er problemet?
steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2004 10:40:52
Svar/Indlæg:
2870/65
Windows kan have problemer med FAT32 partitioner over 32 GB, da windows ikke selv kan lave dem større end netop 32 GB.

Så jeg går ud fra at du har lavet den E partition i Partition Magic.

Tag en backup af alt hvad du har på dit D-drev, så du er sikker på at du ikke mister mere. Tøm så det D-drev. Brug et program som GetDataBack eller FileScavenger 2.0 e til at genskabe dine data fra det forhenværende E drev. Ikke noget med at lave en ny partition eller formatere det gamle E drev først, da du så vil miste alle dine data 4ever.

Brug fremover NTFS, hvis du vil have større sikkerhed for dine data....foruden selvfølgelig......en backup! :e

steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2004 12:03:15
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg er bange for at du har lavet en "major bummer" da du slettede den partition.

Hvis du ikke havde gjort det, er jeg temmelig sikker på at FileScavenger kunne have hjulpet dig...det har den kunnet for mig med sådanne drev.

Nu er jeg ikke længere så sikker på at du kan få dine data tilbage.

Meget vigtigt: Du må ikke under nogen omstændigheder foretage dig noget som helst med dine diske når sådan noget sker. Det forringer dine muligheder meget.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2004 13:45:45
Svar/Indlæg:
2870/65
Tjah, det kian vel ikke gå meget værre end det allerede er, men forvent ikke for meget