Hvad betyder dette (HDD Probs?)

Diverse d.  31. december. 2004, skrevet af The Almighty
Vist: 224 gange.

The
 
Superbruger
Tilføjet:
31-12-2004 02:36:04
Svar/Indlæg:
54/14
Jeg får af og til denne advarsel : "Der blev fundet en fejl på enheden \Device\Harddisk0\D under en paging-handling".
Og denne fejlmelding : "Enheden \Device\Scsi\nvidesm1 svarede ikke inden for timeoutperioden" af AIDA 32 hændelseslog.
De dukker jævnligt op og somme tider "dør" maskinen med hyldende alarm i forbindelse med disse advarseler.
Kan nogen fortælle mig hvad det er der sker, og om det er min ene harddisk der er ved at dø?

ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 02:49:11
Svar/Indlæg:
3799/43
det er den så vidt jeg kan se det.. prøv at se i computer administration under disk håntering og se i bund linjen når den pågældende harddisk er makeret og der står "risiko betonet"

brug eventuelt producentens fejlfindings programmer..



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 02:59:41
Svar/Indlæg:
4338/142
Lad mig gætte.....Maxtor?



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 03:20:54
Svar/Indlæg:
2353/24
prøv at søge på producentens hp efter et diagnoseringsprogram, da det også kan søge efter beskadigede sectors



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 09:57:55
Svar/Indlæg:
2870/65
#2...LOOOOOL....nå, du har også avertioner mod Maxtor. Hvem kan fortænke nogen i det. Maxtor har godt nok overtaget de gamle Deathstar´s plads som nummer sjok når det gælder stabilitet. Sorry for OT.

#0 Jeg får også disse "timeouts" på min win 2003 server, men ikke med samme hylende advarsel. Du kan læse lidt mere om den fejl jeg får her:
http://www.eventid.net/display...

I mit tilfælde er fejlen ikke serøs, men jeg kan godt anbefale at du kigger på en eventuelt eventid på http://www.eventid.net . Der deler folk pænt af deres erfaringer.

Jeg har et lille program (HDD regenerator 1.xx) som scanner din disk igennem for bad blocks. Den reparerer også pænt diken (hvis muligt) vel at mærke UDEN at skade data på disken.

Send mig en PM, så finder vi ud at du får et link til programmet...eller hvad vi nu finder ud af. Der er håb endnu :e



The
 
Superbruger
Tilføjet:
31-12-2004 10:53:16
Svar/Indlæg:
54/14
#1 : Der står at disken er i orden-og jeg har forsøgt at hente et sådant program på producentens hjemmeside, men det kræver at jeg har et floppydrev.

#2 : Fuldstændigt korrekt-men drevet er efterhånden ved at være 2 1/2 år gammelt så det kan da være at det modent til udskiftning.

#3 : Igen-jeg har ikke det påkrævede floppydrev.

#4 : Mange tak-jeg sender dig en PM. Det er i hvert fald et forsøg værd.

I skal alle have tak for den hurtige respons.