-> #5 + #6 + #7 + #8
*takker* - gode svar :)
-> Alle
Hva' med eksterne løsninger?! Nogle forslag dér?
Til jer der foreslår mig 2x 250Gb. Så har jeg jo "kun" to harddiske, ud fra de kriterier jeg stiller.
Men hele "pointen" med mit hidtige setup er/var netop, at jeg kunne afvikle Windows og app's fra en given systemdisk (den på 20Gb) og bruge de andre 3-4 til data (spil, dokumenter ie. lyd, video og billeder, 3D og videoredigering).
Jeg har "med vilje" valgt ikke at køre RAID. Har ikke oplevet nogen nævneværdig fordel der har kunnet opveje ulemperne og de bundne ricisi ved brug af RAID.
Men for at vende tilbage til "problemet".
Det I forslår er så: 2x 250Gb, hvor jeg bruger den ene til system og data, og den anden til ren data eller sætter dem i RAID eller... hvad?!
Eller foreslår I 250Gb "eksternt" og så bare en ekstra systemdisk. Så jeg ender på 3 harddiske i antal i alt?!
De er jo i bedste fald plads til to internt i computeren. Det er til at leve med. Så kunne min systemdisk være ATA og den ene 250'er være til data (S-ATA). Dertil sætter jeg så en 250GB'er i en ekstern løsning...
Gi'r det mening?
Jeg har aldrig før gjort mig disse overvejelser da harddiskplads (fysisk) aldrig har udgjort et problem.