Hvilken BIOS til Pro @ XT[PE]?

Diverse d.  31. december. 2004, skrevet af Count_ZerO
Vist: 360 gange.

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2004 20:16:49
Svar/Indlæg:
626/53
Jeg har allerede lavet en tidligere tråd om dette emne, men laver lige en ny da jeg nu har læst en hel del om dette emne! Dog har jeg lige nogle spørgsmål, som stadig står mig uklart, derfor laver jeg denne tråd...;)
Man bør læse det hele grundigt for at undgå spørgsmål til MIG, som allerede er besvaret i teksten...

Jeg har et HIS X800Pro Ice-Q II non-VIVO, med coren AA .1, altså Pro coren. For at unlocke de sidste 4 pipelines skal der forbindes 2 små prikker, der behøves ikke skrabes på dem indtil skinende kobber fremtræder, men det skulle vidst være det sikreste så man er sikker på at de 2 prikker BLIVER forbundet. Man ligger et tyndt lag ledenede lak i den lille rævne som er lavet med laser, og selvfølgelig også en lille streg hen til de to prikker. Man bruger fx en tandstik lavet af træ. Efter dette starter op kan man muligvis allerede nu i ATITool se at der nu er 16 aktive pipelines. Dog er det ikke sikkert, men er der det kan man være sikker på at ved at lægge en XT[PE] BIOS ind, så er kortet fuldt funktionsdygtigt, medmindre ens RAM ikke er med på at køre 560Mhz, coren skal være meget dårlig for ikke at kunne køre 520Mhz med en Ice-Q II køler vil jeg tro...
Efter at man har geninstalleret driverne kan det også være at man kan se 16 aktive pipelines, selvom man ikke har XT[PE] BIOS på, altså et X800Pro med 16 pipelines aktive, hvilket ER muligt.
Min core kan sagtens rende over 520Mhz, og med XT[PE] BIOS´n er der vel lidt mere volt på = endnu højere clocks? Kortet har jo meget god køling på fra starten af! Mine RAM vil ikke rende 560Mhz stabilt, ved ikke om de får mere volt med den nye BIOS, men det gør de vel? Gør de ikke kan jeg altid OC lidt ned, kortet kan godt køre 560Mhz RAM ved skrivebord, det er kun i spil der kan være problemer efter lidt tid når RAM´ene er varmet en del op, mere end de bliver i 2D ved skrivebordet...
Det skulle gerne være alt der skal gøres, men her er spørgsmålet...
Mange guider er skrevet for MANGE måneder siden = der er nyere BIOS´er ude, så jeg ville lige vide hvad for 1 BIOS jeg skal bruge. Jeg kan se at HIS selv har lavet en X800 XT PE IceQ II (AGP) 256 MB BIOS, så det er vel den som er den bedste at bruge?
Den kan downloades her, hvor der også er MANGE andre BIOS´er!
http://www.techpowerup.com/bio...
BIOS´en jeg omtaler er cirka i midten, det er den sidste HIS BIOS i HIS sektionen...;)

Håber i kan hjælpe!
Count_ZerO, som ønsker godt nytår! :e

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2004 20:20:57
Svar/Indlæg:
626/53
Hov, glemte lige at jeg har downloadet Flashrom v. 2,40...
Det er vel den nyeste? Der kan downloades en masse forskellige Flashrom versioner i bunden af linket...
http://www.techpowerup.com/bio...
Der er også ATI flash, så ville også lige høre, hvad er bedst, og hvilke(n) version kan helt sikkert i værste tilfælde flashe tilbage?

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 21:20:36
Svar/Indlæg:
637/63
Jeg mener ikke at en XT PE bios giver mere strøm til rammene. :l

Da forskellen på Pro og XT kort nemlig er rammene. På XT-kortene (og VIVO) sidder der cas 1.6 ram, og på Pro-kortene er der cas 2.0 ram. og de kan måske ikke køre 560 mhz.

MVH

Ronni J.

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2004 22:00:00
Svar/Indlæg:
626/53
Mine RAM kan nemlig ikke køre 560Mhz, men så clocker jeg dem bare lidt ned...;)

Men hvad angående BIOS´en jeg har valgt, vil den virke, eller er der andre som vil virke bedre?

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 22:05:26
Svar/Indlæg:
637/63
Jeg tror ikke at der er så meget forskel på hvilken bios du bruger, dog har der vist været snak om at den bios fra ati selv skulle give mere strøm til coren, men ved ikke om der er hold i det.

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 22:14:11
Svar/Indlæg:
3972/242
og jeg har gåæt og tråed det kunne bare gøres igennem riva tuner?åbne det sidste 4 piples.vidste ikke man skulle mod kørtet.årgh jeg rygger alt for meget og kan ikke føgler med.Zzzzzzzzzzzzzzz.

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2004 22:16:25
Svar/Indlæg:
3972/242
det er lidt farligt med det der og flash kørtne.hvis man ikke ved hvad man laver.sorry about the spelling.bye the way happy new year guys.im stoned.injoy.

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2004 23:17:34
Svar/Indlæg:
626/53
Ok

Nogle der kan be/af krafte det?

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2005 01:51:08
Svar/Indlæg:
4657/53
jeg køre med ati x800xt pe bios og jeg kan oc gpu ca 25 mhz mere med den. så der er vel lidt om det.
Godt nytår .

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2005 01:58:01
Svar/Indlæg:
626/53
Takker for info´en...
Godt nytår...;)

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2005 15:46:34
Svar/Indlæg:
626/53
Nogen der kan sige noget om hvilke flashprogrammer, som kan flashe tilbage hvis der er problemer? ?:(

Og hvad med BIOS´en, hvilken bruger i selv, erfaringer og lign. er velkomne...;)
Tror jeg prøver med den XT[PE] fra HIS selv til at starte med, men hvis der er én eller flere som er bedre, så lad mig vide! :e

Morpheus@HOOD

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2005 16:33:25
Svar/Indlæg:
637/63
# 10

Jeg har brugt det her "softmod-tool"
http://www.techpowerup.com/art...

Det skulle kunne bruges til at flashe tilbage igen.

Mht. hvilken bios. Har jeg brugt den fra ATI, (læs. har et pro-vivo kort) og de køre uden problemer.

MVH
Ronni J.

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2005 17:44:55
Svar/Indlæg:
626/53
God flash guide der Morpheus, takker...! :e
Ok, du har et ATI kort og brugt en ATI BIOS, så jeg tror bare jeg tager en HIS til mit HIS GFX...;)

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2005 18:11:04
Svar/Indlæg:
626/53
Alle de der XT[PE] BIOS´er jo med Samsung 1.6 RAM, og jeg har jo Samsung 2.0 RAM på mit GFX, men det betyder ikke noget eller hvad? Mine RAM kan ikke køre ved samme hastighed, men det er ikke sværere end at jeg selv kan modde en BIOS til fx 530Mhz i stedet for 560Mhz eller clocke lidt ned i Windows da det kun er i spil det er ustabilt? Bliver der ændret i timings som får mine GFX RAM til at fucke up?

[EDIT]
Ok, kan ikke selv modde en BIOS, radedit virker åbenbart KUN med ATI BIOS´er, det vil ihvertfald ikke åbne den HIS BIOS jeg har... =/
[EDIT]

Barkou

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2005 22:54:44
Svar/Indlæg:
229/18
Så er mit ASUS X800Pro ViVo blevet flashet

Det eneste der er lidt kedeligt er at strømforsyningen i min barebone ikke er stærk nok til at trække både min cpu på max OC og så samtidig mit GFX på max oc :00 :r

Men en forbedring fra 12K til 13K i 3dmark03 og fra 5.4K til 6.1K i 3dmark05
og så endda med mindre clock på cpuen.

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2005 22:59:13
Svar/Indlæg:
626/53
Lyder godt! :e
Min strømforsyning skal nok klare det, bare min CPU køling som ikke dur til meget store clocks... :l
Men det betyder ikke min GFX køling er skod! :e
Har bestemt mig for at bruge ATIflash + HIS BIOS´en, nu skal jeg lige lave det hardmod først, næppe så svært når nu man har hænderne skruet rigtigt på!!! :e