-> #29
I sin tid betød OEM, at man skulle købe et lagringsmedie (flashkey, harddisk, brænder etc.). Det er i dag lavet om, efter nogle sager hvor man kunne købe OEM med en mus.
"Forsvaret" postulerede, at der var indbygget hukommelse i musen (i form af et USB-drev).
Dertil havde man ikke noget, og "loven" blev ændret fra "lagringsmedie" til "hardware". Så man i dag kan købe en OEM med bare et stykke hardware. Skal dog gå ind under hovedkategorien og dækker - så vidt jeg ved - ikke periferiudstyr såsom blæsere, UV-katoder osv.
Men på den anden side. Det gik lang tid før jeg opfattede den med "hardware". Men what the fuck. Jeg fik et billigt diskettedrev til kr. 50,- :e
Reglerne for salg af licenser (fra Microsofts side) står på Microsofst hjemmeside. Både den amerikanske og den danske. Der er set tilfælde på forretninger der har... erhm, "bøjet" de love lidt.
Om det blot var for at være autoritetskrænkere, som så mange andre nørder er, eller om det var manglen på bedre ved jeg ikke. Jeg har i hvert fald ren samvittighed når snakken falder på piratkopiering og anskaffelse af software. - Ligeledes den anden vej...