Hvad skal jeg købe?

Diverse d.  02. januar. 2005, skrevet af keysersoze
Vist: 219 gange.

keysersoze

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2005 17:20:08
Svar/Indlæg:
29/14
Jeg har en Qbic barebone som jeg er rigtig glad for så den vil ikke blive skiftet ud - men den giver mig et andet lille problem.

Jeg har pt 2 harddiske i den + 1 cd-brænder men et nyt spil der snart udkommer kommer på dvd og så får jeg jo et problem da mit drev ikke kan læse den.

Derfor overvejede jeg at købe en ekstern harddisk case enten til USB eller firewire og putte min spil/program/film harddisk over i den og så sætte et dvd-drev i min barebone da jeg allerede har et dvd-drev liggende jeg ikke bruger. Mine krav er opfyldt og jeg kan ydermere tage min harddisk med rundt til andre plus bruge den til den bærbare jeg også har.

Jeg var så ude og kigge på sådan en ekstern case i dag, men som et stort minus så jeg at de alle havde ekstern strømforsyning ligesom det selvfølgelig er et minus at jeg så får en kasse ekstra til at stå på mit bord.

Alternativt kiggede jeg på en dvd-brænder så jeg skiftede mit ekstisterende cd-drev ud med en ny brænder og ellers beholdt alt som det var - ikke fordi jeg regner med at skulle brænde dvd'er men så jeg ikke fik ekstra kasser stående eller noget - men selvfølgelig så også lidt på bekostning af de fordele en ekstern HD måtte have.

Jeg er bare meget i tvivl om hvad der vil være bedst - harddisken er meget i brug så der må ikke gå meget hastighed tabt hvis jeg kørte den som ekstern og egentlig ville jeg også helst slippe for endnu et strømkabel + det virker også som den billigste løsning. Et nyt drev virker som den letteste løsning - men måske ikke den bedste.

Nogle idéer?

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2005 17:24:06
Svar/Indlæg:
626/53
Som du selv siger ville en DVD brænder være en god løsning...
Ellers i stedet for en USB 2.0/Firewire Harddisk, så kan et DVD drev eller lign. sagtens stå på bordet...:P Sålænge det ikke rører ved metal så det kan kortslutte... Ved ikke om der er noget som hedder et eksternt DVD drev, men du kan jo evt. kigge lidt efter et...! :i :e :) ;)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2005 17:39:54
Svar/Indlæg:
1262/95
DVD Brænder vil jeg sige er den bedste løsning, selvom man har en brænder er der jo ik nogen der tvinger én til at bruge den.

Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2005 17:41:56
Svar/Indlæg:
766/79
Kan en Dvd brænder ikk også brænde normale cdèr? For så har #0 da alt hvad han skal bruge i en..

DxB^

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2005 17:43:56
Svar/Indlæg:
183/26
Ville vælge brænderen.
1 du er lidt lidt mere fremtidssikret, nu når du har en dvd-brænder. Og de er jo ikke særlig dyre mere...
2 som du selv sagde, ingen ekstra ledninger og kasser der ligger og flyder. Så alt har den samme størrelse...
3 mener ikke du kan trække en 3.5hd gennem et alm. usb eller firewire stik, uden at have en transformer på.
4 du vil gerne tage hd'en med dig siger du.. nu er den pc jo ikke større end den i forvejen kan ligge i en taske ;)

Evers

Superbruger
Tilføjet:
02-01-2005 18:02:22
Svar/Indlæg:
226/21
Generelt så syntes jeg, at det mest er op til dig selv ;)

Men var det mig der stod i situationen, så ville jeg vælge DVD-Brænderen. :)

keysersoze

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2005 10:30:18
Svar/Indlæg:
29/14
selvfølgelig er det mest op til mig selv - ville bare lige prøve at høre stemningen for hvad andre ville :)

det bliver en dvd-brænder :e