PCI/AGP - lås

Om siden d.  02. januar. 2005, skrevet af System
Vist: 395 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2005 22:04:00
Svar/Indlæg:
0/11005
der skulle vel ikke findes et program som kan "låse" pci/agp ?? fordi jeg kan ikke finde den menu i bios som skal låse pci/agp... jeg har nemlig det problem, at når jeg har overclocket, så når jeg kører 3dmark03, så genstarter computeren efter 2 min.. og eftersom det ikkeer temperaturen det er galt med, så tror jeg at det er fordi jeg også overclocker mit gfx, og det vil den ikke ha...

ps: for specs på mit system, kig under "min pc"

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2005 22:12:00
Svar/Indlæg:
1713/31
Acorps målgruppe er ikke overclockere og derfor er funktionen der ikke. Hvis det nu havde været et Intel chipset (og ikke VIA) havde funktionen været indbygget i chipsettet og var sikkert inkluderet. Software kan ikke gå ind og påvirke noget der ikke findes fysisk i hardwaren... desværre

En ting som kunne være dig en god opgradering var et Intel 865PE/875P bundkort. Det skulle kunne klares for i hvert fald 400kr brugt. Find et Asus P4P800, Abit IS7 eller IC7-G. Med sådan en opgradering ville du få dual channel DDR (det øger ydelsen betydeligt på et Pentium 4 system) og et bundkort det vil kunne overclocke din CPU et par hundrede MHz...

Edit: Du kan redigere dine indlæg ved at trykke på community ude i siden :)

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2005 22:26:15
Svar/Indlæg:
1713/31

Det er svært at sige - kan du skrive ved hvilke indstillinger den fejler?

Skriv hvad CPU'en er overclocked til, hvad spændingen til den er sat til og hvad hastighed dine ram er sat til i bios. Hvis du har en side der kan hoste filer kan du hente CPU-Z (link til sidst). Det kan vise alle relevante infomationer også kan du eksporterer dem til en HTML fil så vi kan se indstillingerne.

http://www.cpuid.com/download/...

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2005 22:57:50
Svar/Indlæg:
1713/31

Ok - dine ram er "ikke" sikret fordi at hvis du sætter dem til 166MHz er den hastighed set i forhold til din standard FSB - altså svarer de 166MHz til et bestemt forhold mellem din FSB og dine ram. Når standard FSB er 133MHz og dine ram er sat til 166MHz er forholdet 4:5. Så ved 145MHz FSB kører dine ram 145/4x5=181MHz hvilket er en del ved standard volt (2,5/2,6v). Der kunne problemmet ligge

Din CPU burde kunne trække op til 150MHz FSB i hvert fald uden at øge vcoren, men ingen garentier. Ved 145MHz er din PCI øget så lidt jeg tvivler på det er den der forudsager problemerne. Så prøv at sætte dine ram til "133Mhz" i bios. Så vil de køre synkront med FSB'en og vil ikke komme til at køre for stærkt.

Det er mit bedste bud ud over at finde et brugt 865PE fra Asus, Abit, MSI eller lign.

<i>Indlæg redigeret - lidt grammatiske fejl rettet :)<i>