-> #9
*host* Adope?! :00 *host*
*host* 3DsMAX?! :00 *host*
Jeg synes ikke at man bør putte deres formater på bålet. Mange af programmerne har en "gem som"-funktion. Det er jo så blot en facet man er nødt til at acceptere, hvis absolut "vil" være på tværs.
Jeg har udtrykt min holdning overfor "Vi hader Microsoft, bare fordi"-menneskerne i en anden tråd - ikke fordi at jeg mener at du er sådan en - hvor de også klager over det, at Microsoft beholder deres formater for sig selv.
Et eller andet sted, ja hvorfor ikke?!
De (Ikke bare MS, men alle udviklere) bruger jo mange ressourcer på at udvikle et stykke software.
Skal Doom 3 være gratis, bare fordi, at man kan spille 'FarCry' eller 'Half-Life'. For grafikken er jo "ens" :l ?
Det mener jeg ikke. Vælger man 'Doom 3', har man også fravalgt 'Far Cry'-grafikken.
Lidt alá "BattleField1942" og "Battlefield Vietnam". Spillene er tilsyneladende ens, men dog alligevel ikke. Der er visse småting der giver BF:V en grafisk (og spilmæssig) fordel. Skal det gøre BF1942 gratis, eller BF:V gratis?!
Bare fordi, at man står med to produkter, hvor den ene udvikler vælger at holde kortene til sig, udelukker ikke nødvendigvis den anden.
Men så er man nødt til at gå på kompromis. Sådan er det bare...
Men så er der jo heldigvis også muligheden for brug af "map-editors" og "mod's" ;)
(Til flueknepperne: Spil i denne sammenhæng brugt som et metafor ;))
Personligt har jeg ikke noget problem. Nogle af mine venner der sværger til Lunix (Gud, vis dem nåde :00) bruger af selvsamme årsag OpenOffice/StarOffice. Vi har aldrig haft problemer med dokumenter, regneark eller præsentationer :)
Jeg har blot valgt Microsofts Office... fordi jeg kan! :p