Overclocking af en Aldi PC

Overclocking d.  03. januar. 2005, skrevet af System
Vist: 495 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
03-01-2005 22:58:45
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har lige købt den pc fra aldi og skal ikke rigtigt bruge den til andet end til mit firma men jeg kunne godt tænke mig og se hvad det engenligt er for noget jeg har købt. Jeg er ikke meget inde i hvordan man gør det men jeg læser jeres inlæg med stor interesse. Jeg har været inde i bios og kigge lidt men der er ikke noget at gøre der indejeg kan ikke engang se min v. Core eller Fsb...... Håber i kan hjælpe ;)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2005 23:12:31
Svar/Indlæg:
3943/44
#1 så længe hd ikke dør, så er det vel ikke noget problem!

Man kan ikke umiddelbart overclocke en ALDI-pc, der skal ihvertfald først en bios update til, kan ikke huske hvem der laver medions bundkort, men muligvis er dit bundkort magen til et af deres modeller, og så kan man bruge en af deres bios'er!

VDK

Superbruger
Tilføjet:
03-01-2005 23:25:23
Svar/Indlæg:
163/6
MSI er producerer bundkortene for Medion. Kortet er OEM versioner, altså lavet specielt til samlede samlede systemer. Jeg kunne ikke finde en ny bios (der også gav flere muligheder), men jeg kunne FSB-overclocke med CPUCool. Kunne kun overclocke til 3ghz (max) fra 2.66, men det er jo altid sjovt. Grafikkortet kan du overclocke som alle andre, som der allerede er blevet fortalt om. Held og lykke. ;)