Opsætning af Linksys Wireless-G Bro

Diverse d.  03. januar. 2005, skrevet af mikkelfrost
Vist: 192 gange.

mikkelfrost
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-01-2005 23:37:51
Svar/Indlæg:
216/96
jeg har lige købt den da jeg har bærebar der er trådløs.

men hvordan sætter jeg det op ?

skal have den stationer til at køre på kabel

jeg har cybercity

hjælp



LeeLo
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 01:21:20
Svar/Indlæg:
3/0
Jeg har lige fået cybercity.

Jeg satte bare min Linksys Wireless til og så virkede det med det samme.

|router| -> kabel -> |linksys| -> wireless -> |bærbar|

og ved den stationære bruger du bare switchen der sidder i linksys, og så skulle det gerne kører



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 01:42:10
Svar/Indlæg:
3799/43
#1 du har vel også sat sikkerhed op eller vil du gerne have uønsket gæster som bruger din båndbrede.. ?



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
04-01-2005 11:24:17
Svar/Indlæg:
4033/364
bare sæt den i routeren (den fra Cc) og forbind den til en af de alm. porte.. godt nok kan du ikke bruge f.eks. firewall settings, da den almindelige router klarer dette (sikkert en Zyxel 650?)

anyway, du skal sætte WEP eller WPA kryptering til (den sidste kun hvis du har XP) så kommer der ikke nogen på netværket uden videre.

du skal desuden også ændre password på din admin konto på routeren da de ofte er rimelige nemme at gætte ...

softwaren på den bærbar skal du bruge det der hører med til netkortet og disable Windows egen (zero config)


den stationære skal bare sættes i en af de andre porte på routeren (ikke WAN)

Desuden ville jeg slå DHCP fra på den trådløse router, da den anden godt kan klare jobbet. NAT bør du også sætte op, HVIS du kører en server, til det ipnr den computer der kører serveren + den port.

voila?



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 12:44:37
Svar/Indlæg:
971/67
Hvis det er en WRT54G router fra linksys, ville jeg nok lave et andet setup, det kræver dog at du smider en anden firmware på linksysen.

Du kan hente en firmware fra sveasoft, den giver dig mulighed for qos, hvilket betyder du kan styrer trafikken, så f.eks. ip-telefoni kan fungere selvom du måske uploader/downloader (selvfølgelig til en vis grænse)

|router| -> kabel -> |linksys| (WAN port) -> wireless -> |bærbar|

Router fra Zyxel, forware alle porte til den ip du giver linksys (static internet ip, f.eks. 10.0.0.70. Slå dhcp fra. Du lader nu linksys fungere som router med dhcp ip 192.168.1.1. range f.eks. 40 og zyxel virker bare som et adsl modem.

Der er et par andre settings, der skal ændres. Du kontaker mig bare på msn, hvis det skulle være, ellers bliver det sgu en længere roman. jakobskipper at hotmail dot com

Så finder vi ud af det! :i