Er du klog på AGP porten?

Bundkort / CPU d.  04. januar. 2005, skrevet af Katanix
Vist: 589 gange.

Katanix
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2005 14:43:37
Svar/Indlæg:
130/12
Sidder og vil meget gerne vide hva en agp port er..
hz på 2 - 4 og 8´eren hva de køre iforhold til pci / pcie hvornår det kom ud (historie)

Link må meget gerne forekomme.. Bare :i bare forbudt på engelsk :p


Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 14:52:23
Svar/Indlæg:
1155/43
Du beder os lave din opgave ?

www.google.com er alt hvad jeg vil give dig!

Knuzzer jeres nørd ? <-- til din orientering er dette ikke ofir



Storm_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 14:52:32
Svar/Indlæg:
237/37


Katanix
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2005 11:37:07
Svar/Indlæg:
130/12
#1 Tror det ville være bedst for alle hvis du ik commentere dette inlæg hvis du skal komme med sådan noget dumt ngoet.
Ïngen kan bruge det arrogante til noget. Og du er ihvertfald ikke end af de personer hjælper på tonefaldet her i forumet.

Tak for tippet #2 :)


#4
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 11:45:16
Svar/Indlæg:
931/181
#3 nu holder jeg altså med #1, lidt googling ville ku udelukke mindst 1 af dine spørgsmål.

og hvis du har skrevet "Knuzzer jeres nørd" syns jeg han er i sin fulde ret, der er for meget ofir i den sætning, og så sviner du ordet nørd til på den måde da jeg mener de fleste herinde ser sig selv som nørder og en nørd har forstået google funktionen :i

men så også til min hjælp på området:

http://www.fuckinggoogleit.com...



Katanix
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2005 11:50:18
Svar/Indlæg:
130/12
Har da prøvet google uden godt resultat. Tror i jeg går direkte ind på oc.dk og spørg eller hvad? men tak for tippet.

Nu skal i huske jeg spørger om et spørgsmål som jeg godt kunne bruge hjælp om. Gider ikke det der "bah bah prøv google" Ikke OT mere plz :00



#6
PK
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 11:53:29
Svar/Indlæg:
931/181
#5 ok, her er min lille google:

http://www.google.dk/search?hl...

http://www.google.dk/search?hl...

pci sku være 33 mhz
agp 66 mhz

^^ så vidt jeg husker, ellers kig i bios, der sku det også stå



K1lroy
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 12:07:22
Svar/Indlæg:
767/119
#6 - han ville jo ikke have links på engelsk ;)

Men som der bliver nævt kører AGP 66 mhz og pci 33...



Katanix
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2005 12:42:08
Svar/Indlæg:
130/12
tak skal i ha :i



Cyberguyen
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 12:58:27
Svar/Indlæg:
611/26
En 17 årig i dagens Danmark burde have lært engelsk og it nok til at kæmpe sig igennem en google search og finde det relevante materiale...

Hvis man ikke vil have engelske links, hvorfor så ikke holde sig fra et emne til en rapport, hvor man ikke kan lave research uden at støde på engelsk konstant... ?:(

Just some thoughts... (bare en tanke)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 13:03:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Ikke for at angribe dig eller noget, men...

1: Det må ikke være på engelsk?
2: Hvorfor har du ikke kunne finde noget på Google. Har du prøvet?
3: Folk herinde ved "meget" om computere. Men vis i det mindste, at du selv har prøvet...
4: Og jo! Der er faktisk mange der "bare lige" går ind på oc.dk og spørger...

;)



Katanix
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2005 14:48:53
Svar/Indlæg:
130/12
;) okey #10 ;)

Men jeg er ikke så dum så jeg gør det(oc.dk). Desuden er dette et forum hvor man skal kunne få nogle svar og ikke diskutere om det er den rigtig arbejdsform jeg køre i ;)
Jeg tror mest folk reagere sådan fordi de ik ved noget om AGP
;)

Så lige en sidste gang.... x( FFS stop det OT

Husk forum ikke hvem der kan svare arrogant igen på den smarte måde men forum ,forum



wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 14:59:14
Svar/Indlæg:
652/24
#11 Hvad er problemet i OT, når dit spørgesmål er besvaret?

Er du ejer af forumet?

Når de siger du skulle ha "spurgt" Google så mente de at De nemt MEGET nemt kunne ha fundet svaret, hvis du havde søgt lidt på engelsk, men nej du skulle spørge her inde og ikke vil have det på engelsk.

Citat: Jeg tror mest folk reagere sådan fordi de ik ved noget om AGP

Eller måske fordi de ikke gider svare, på dit spørgesmål der tager 5 min at finde?
Man kunne måske bare ha valgt at ikke at svare men du fik din hjælp, Hvorefter du klager.... "det var så lidt" Det var så lidt så jeg bare



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 15:02:59
Svar/Indlæg:
6624/113
Der er da ihvertfald 2 af dem der har svaret i denne tråd, jeg slet ikke er i tvivl om kan svare på alt hvad du har af spørgsmål, men det er samtidigt info som det ganske rigtigt tager et sted mellem 4 og 8 sekunder at finde på google, altefter din internet-linjes hastighed.

AGP = "Accelerated Graphics Port" og den kører fra std 66Mhz - som er det dobbelte af PCI hastigheden.
AGP kan kun bruges til grafikkort - ikke andet.
Selve interfacet kører med henholdsvis 3,3 volt for AGP x2 - og 1,5 volt på x4/x8.

Her er et link til en ret god forklaring af hvad det går ud på : http://www.anandtech.com/showd...

PCI express er en nylig tilkommer til interface-listen. Den har en betydelig bedre båndbredde end AGP og kan bruges til en hulens masse andre ting end Grafikkort.

Her er et link til en ret god forklaring af hvad det går ud på :
http://www.cooltechzone.com/in...

Jeg ved godt de to links er på engelsk, men de charts der er, og generel info om det her, gider jeg altså ikke sidde og oversætte bare fordi du er doven. Med andre ord, kender jeg ikke til danske sites som har kunne forklare det godt nok.

Jeg har brugt følgende søgeord :

PCIe explained
AGP explained
PCIe detaljer
AGP detaljer
PCIe forklaret
AGP forklaret

og en del andre.



Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 15:03:15
Svar/Indlæg:
1713/31
Formlen er <I>(effektiv) frekvenz x (bit/8) x "multiplier" = MB/s</I>

PCI - 33MHz, 32bit (133MB/s)

AGP 1x - 66MHz, 32bit (266MB/s)
AGP 2x - 66MHz, 32bit (533MB/s)
AGP 4x - 66MHz, 32bit (1066MB/s)
AGP 8x - 66MHz, 32bit (2133MB/s)

PCI-Express er serielforbindelse hvor at PCI/AGP er parellel og derfor gælder en anden formel jeg ikke kan huske, men her er dataratesne

PCI-E x1, 100MHz (250MB/s hver vej)
PCI-E x16, 100MHz (4000MB/s hver vej)

EDIT: Hvad med at gøre at for den laver et smiley SKAL man lave en "næse" - "otte" også "parentes" giver et smiley der ikke er meningen - så må man indikerer man VIL lave et smiley ved "8 - )" istedet (uden mellemrum virker det OGSÅ - det burde være så KUN det virker). TUD! :)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 15:15:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Jamen det er som ikke så meget dét. Det er mere, det er da information der er lettilgængelig.

Jeg forstår bare ikke, hvorfor man (læs: i dette tilfælde dig) ikke bare tænker: "Hvordan kan jeg være til mindst last?" - det kan du ved at tænke dig lidt om, og selv prøve at søge din information.

Jeg har som ikke noget imod at hjælpe folk. Jeg gider bare ikke, at de skriver af, eller jeg skal skrive deres aflevering for dem. "Hjælp til selvhjælp" og så er det altså også tilladt at bruge øverste etage en gang imellem ;)

Og så et lille sidespøgsmål: Jeg fatter virkelig ikke hvorfor det ikke må være på engelsk? Er du "dårlig" til engelsk (:r) eller må din aflevering ikke være på engelsk? For i så fald, kan du vel selv bare oversætte...

http://www.praestkjaer.dk/dk/i...

- sorry. Kunne bare ikke lade være :00 :r

Det hele bliver serveret på et sølvfad hér ;)
http://www.codepedia.com/1/PCI...
http://www.windowsfordevices.c...

<b>EDIT:</b> Jeg var for lang tid om at skrive. Da jeg påbegyndte dette svar, var #11 det seneste :l



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 16:25:16
Svar/Indlæg:
722/35
Har der ikke været nok af denne diskussion om brugen af Google, før man er til "besvær" herinde. Det er sagt utallige andre gange før, men skal squ gerne sige det igen; hvis man ikke gider svare eller hjælpe manden, så lad være med at skrive noget som helst.

Personligt kunne jeg aldrig finde på at slynge det hånende og velkendte "Prøv Google.com/dk" ud som det ENESTE svar. Det viser kun at man gerne lader sig provokere, og derfor lige benytter lejligheden til at vise det, og nedgøre manden (drengen).

"Knuzzer jeres nørd" - aner ikke hvad det betyder eller hvor det står? Men det er vel omtrent lige så fjoget og fantasiforladt som så mange andre nick-navne og signaturer herinde.

Det er fint man gør opmærksom på at Goggle findes, men lad dog være med at gøre det på en sådan måde, så spørgeren får indtrykket af, at det her er en klub for særlige (særlinge? :00 ), og at man bare har været til besvær og at det åbenbart er forbudt lige at gå ind på oc.dk fordi man har noget at spørge om. Stedet her er vel for alle, ikke?

Det var vist galde nok for i dag! :r



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 16:31:52
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Pointen er ikke manglen på... eller jo. Det er det faktisk. Man er, efter min mening, altid velkommen på Oc.dk. Uanset alder, hudfarve, religion eller computer.

Men én ting der grænseløst kan irritere mig, er folk der uden forbehold, af nogen art, forventer en 24/7 service. Specielt spørgsmål som disse.

Man kan spørge på to måder. Den interesserede eller den dovne.

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg ikke bryder mig om den "dovne", om end der er velkommen. For den rejser alligevel, som regel, en god debat eller to.

Det har ikke været #0 sværere at google i 30 sek. og finde ud af det samme om PCI, som nogle af os herinde allerede ved.

Er det af personlig interesse, så kan man lige så vel google. Men står man med en masse information (efter selv at have søgt), så er Oc.dk måske det rette sted at få redegjort for det.

Dermed viser man interesse og ikke bare den der "skriv min opgave for mig, pleeeze"-mentalitet som jeg forbander langt væk til et varmt sted hvor en sjov man med trefork og horn i panden griner...

Håber at det redegjorde for min - personlige - og nok også andres holdning til folk "som" #0 :r



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 17:46:33
Svar/Indlæg:
722/35
#17

Pudsigt du kalder det for en 24/7 sevice, for det er da blandt andet sådan jeg betragter sitet her, når jeg har et teknisk spørgsmål. At der så måske ikke er nogen der svarer midt om natten, det er så en anden sag. ;) Og naturligvis søger jeg da først om emnet, inden jeg opretter en tråd.

Men selv om du er meget litterær og flittig herinde Nonig, så er der jo ingen der beder/tvinger dig om/til at skrive i denne tråd, hvis/fordi du ikke bryder dig om #0's holdning. Min holdning til regulær dovenskab er den samme som din, tag ikke fejl af det. Det jeg "galder" lidt med her er, at bryder man sig ikke om et indlæg, jamen så lad det da være, det er da så nemt. Så dør indlægget hurtigt ud af sig selv. Man har ret til en holdning, men ikke pligt til at give udtryk for den - og det ses af og til i tråde hvor der bliver spurgt om et basalt eller "google-bart" :00 emne, at der er nogen der føler det er deres pligt at "sætte vedkommende på plads", uden i øvrigt at kende vedkommende overhovedet - og det hader jeg simpelthen, for det er ganske enkelt barnligt.



Katanix
 
Overclocker
Tilføjet:
10-01-2005 10:22:30
Svar/Indlæg:
130/12
Mange tak til de alle svar :)

men #17 hvorfor lave et forum når man kan gøre sådan med alle spørgsmål?

Jeg er meget tilfreds med mine svar og klager på ingen måde over dem

:) klager over dem der kommentere mit inlæg på anden vis. f.eks går personligt på mig, med arbejdsmetoder

tak #17 havde ikke de skriftlige evner til selv at skrive det

Mit engelske er meget dårligt så det er grunden. En ting jeg slet ik burde svare på men nu har i det



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2005 10:34:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #18

Læs nedenstående

-> #19

Det er 100-gange bedre at melde ud. Men man føler sig lidt "dum", når der pludselig kommer folk og beder om uforbeholden hjælp.

For mig (personligt) virker det som om, at det er dovne folk som lige skal have hjælp til en opgave. Du har fuldstændig ret i, at du ikke er forpligtet til at fortælle os om dine personlige forhold.

Men det ville hjælpe os herinde en del, at du giver os så meget information som overhovedet muligt.

Dertil, at du lige skriver: "er ikke så god til engelsk, så derfor". Det er bestemt ikke en skam. Der er mange, også herinde, vis engelskkundskaber lader meget tilbage at ønske.

Jeg er ikke sur på dig, personligt, eller noget. Bryder mig bare ikke om den der: "servér på sølvfad, tak!"-holdning, som nogle folk har.

Jeg tog fejl af dig, sorry :r

:)



Katanix
 
Overclocker
Tilføjet:
10-01-2005 10:52:08
Svar/Indlæg:
130/12
Måske lidt dovent ja. Kan jeg godt sætte mig ind i I jeres sted. syntes bare ikke det burde være op til så meget debat
Men lad et nu ligge. Det eneste jeg ikke kunne finde info på var x2 og det jeg fået nu så jeg takker mange gange for den gode hjælp



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2005 10:54:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #21

Det var heller ikke meningen at det skulle blive til en debat :l

:)