Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 18:00:16
Svar/Indlæg:
118/26
Sidder i mit stille sind og overevjer om det er investeringen værd, at købe f.eks. et Geforce 6600GT/Ultra fremfor et mid-range såsom 6200 når det engang kommer til AGP.
Jeg har aldrig ejet et high-end kort, men altid købt for cirka en tusse. Dette kort skal så overall skiftes ud en gang hver andet år, ciirka. Jeg er klar over, at jeg så aldrig har haft den absolutte topkvali på billede etc, men det har været tilpas.
Nogen der har ejet kort som eks ti-4200, altså midrange kort til en rimeling penge, dengang de var "hot", men som nu bruger high-end?
Hvor lang tid tror i, at et high end i dag, som 6800GT/Ultra kan holde ud i fremtiden hvis min prioritet ikke er konstant at være opdateret med det nyeste DX support?
Er ikke sikker på, at det kan retfærdiggøres rent investeringsmæswsigt i forhold til et midrange kort, men er self ikke ikker. High-end med 16 pipelines yder jo nok langt bedre end et gimped med kun 8 eller 12 også i fremtiden.
Hva' siger i?
2-4k for et gfx kort er sgu dyrt, og jeg ville fandme værge mig ved at hive blæser af for at bruge vandkøling etc.
Edit: Og vil mut system eventuelt begrænse hvor godt et 6800GT/Ultya yder, eller et det stort nok til at CPU ikke er brgrænsingen.