Slange fra Asetek (Ej SHG) noget skod (Update

Vandkøling d.  04. januar. 2005, skrevet af TBT
Vist: 857 gange.

TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 19:32:36
Svar/Indlæg:
422/14
Er det kun mig der har købt slange hos SHG til asetek waterchill?

Jeg kiggede ikke lige på det inden jeg monterede, siden de er waterchill levenrandører gik jeg ud fra slangen er original, og til 30 kroner pr meter burde det være det!

Men men, samlingerne er nu alle utætte, syntes også de er blødere en dem der fulgte med i sin tid, dog er de jo blevet stive i mellemtiden, så det er svært at vurdere.

Det er ikke sådan vandet fosser ud, men der kommer et dryp af og til, og vi ved jo alle der er noget skidt i en PC.

Er der nogen der ved hvor i århus omegn jeg kan finde det rigtige slange?

Gider ikke oprette en RMA hos SHG, da jeg købte slange for 60 kroner, og returportoen koster 45,-

Gider heller ikke køre derud, for at stå i kø for den smule er jeg for doven til, så et alternetivt er velkommen.

Wb-FreeKill
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 19:34:23
Svar/Indlæg:
731/190
hvor kommer vandet fra? nede ved push-in eller?



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 19:39:11
Svar/Indlæg:
422/14
Ja, ned fra låsen, omkring slangen.

De kan heller ikke holde slangerne, tjekkede med det kølehovede jeg fik til overs, den originale (den der fulgte med sættet da jeg købte det) kan jeg ikke trække ud af låsen, men det nye slange kan jeg uden problemer "trække" ud, uden brug af vold, vel og mærke.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 19:40:04
Svar/Indlæg:
3799/43
køb dem hos asetek ring og bestil nogle..



Wb-FreeKill
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 19:41:25
Svar/Indlæg:
731/190
Er slangen nu også 10 mm, og er det skåret LIGE! måske er slangerne simpelthen for bløde til push-in, det er beregnet til hårde slanger... køb det fra Vcore.dk det kører jeg self med, og de er en rigtig god "konsistens"



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 19:47:00
Svar/Indlæg:
3329/182
#4 De sælger kun standard Asetek 10mm og ½" - men jeg ved ikke hvad du har gjort galt, men kan også kun spørge efter om du har skåret slangerne lige og om du har trykket slangerne ordentligt i bund.

Jeg har selv kørt med blød slange 10x8 fra studiedata.dk i mit gamle WaterChill og det var uden problemer og lækage.

Godt nok kunne man nemmere hive slangerne ud, men hvis du har *ORIGINAL* Asetek slange - så skal de virke og jeg ville ringe og klage.



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 19:49:40
Svar/Indlæg:
422/14
#3
Tak

#4

De er skåret helt lige af, men ja de er for store i hullet, det vil sige at de sikkert "kolapser" i fittingen.

Mener bare ikke de kan tillade sig at sælge sådan noget skidt, der står jo opført som asetek på deres side, ikke som ganske almindelig 10 m/m slange x(

Sender lige en mail til asetek, så må jeg se om ikke de kan levere det rigtige til mig.

Takker for hjælpen.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 19:55:38
Svar/Indlæg:
6531/410
det er faktisk falsk varebeskrivelse det slange fra shg med mindre det er hvad de får leveret fra asetek



TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 20:14:56
Svar/Indlæg:
422/14
Jeg har nu oprettet en RMA hos SHG, bare for at få at vide om de selv mener det er de originale slanger de har sendt, for er det originale Asetek slanger, er jeg jo nødsaget til at sende, 2 X CPU, VGA, NB kølehoveder + pumpe og radiator til RMA, så er det jo i dem fejlen ligger :e



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 21:41:22
Svar/Indlæg:
3329/182
#9 Der skulle gerne stå "Asetek" på selve slangen for at den er original.

Men hvis dit udstyr er brændt sammen er det faktisk din egen skyld.

I monteringsvejledningen til Asetek WaterChill står der udtrykkeligt at du skal tjekke for lækage inden du sætter strøm til bundkort og cpu ;)



#10
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 21:55:44
Svar/Indlæg:
1135/38
Hej ja jeg tror næsten det er fordi du ikke har skubbet dem langt nok ind i den kobling det kan snyde en del hvis du ikke har målt og afmærket det på slangen med hvor langt den skal ind har selv prøvet det flere gange hvor jeg trode at de var samlet ordentlig, men hvor det så viste sig at de kunne skubbes 5mm længer ind, så holder de tæt. SÅ tjek lige det evt. smør lidt opvaskemiddel på enden af slangen så går det noget nemmer eller madolie. ;)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 21:59:00
Svar/Indlæg:
3329/182
#11 Det er også min umiddelbare tanke ;)

Den med madolien er jeg dog ikke så vild med at bruge - det burde heller ikke være nødvendigt når det er hverken hårde eller bløde slanger til push-in studse :)



#12
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 22:10:32
Svar/Indlæg:
422/14
Fint nok #11

De er skubbet helt i bund, de kan absolut ikke komme længere ind, når jeg kan få de stive slanger i bund, burde det ikke være problemet at få disse bløde slanger i bund.

Jeg har nu målt det, de er 22 mm nede i fittingen, måler jeg på selve fitingen fra release ringen ned til bunden, hvor den er indsnævret, er der også 22mm.

Slangerne sidder som tidligere beskrevet heller ikke lige så godt fast som de "originale", snaplåsen og o-ringen kan ikke fange disse bløde slanger.

Har nu bøvlet med det de sidste 6 timer, og nu er det pillet af igen, indtil jeg får fat i de rigtige slanger, det er jo heldigvis ikke min eneste maskine, kun den primære :(

Jeg har også fået målt hullet i de nye slanger, 7,5mm, det er altså en hel millimeter mere end de "originale" slanger, dog er yderdiameteren godt nok de 10 mm, men det sammenhold med en blødere slange er vist ikke den bedste cocktail.





epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 22:38:14
Svar/Indlæg:
3329/182
#13 Står der "Asetek" på de slanger?



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 22:49:44
Svar/Indlæg:
3346/81
Hold stop - lige et øjeblik!

Jeg er 100% enig med TBT - havde i November bestilt slange hos SHG til Asetek - slangerne var forsynet med en label/tekst hvor der stod stort set som i teksten for varenummer 320551 "Asetek WaterChill DYO, 1 meter uncut 10 tube"

Forskellen på den og den originalt leverede er godstykkelsen - samt det virker som om der er et meget højere indhold af phtalater (blødgøringsmiddel).

Jeg gad ikke brokke mig af samme årsager som TBT - prisen og besværet - men fakta er at problemet er eksakt det samme - det kan trækkes ud af push-fittings uden problemer. Hvis det ikke sidder vinkelret ud fra fittingen så klapper det sammen - således at det smådrypper.

Jeg kan ikke vurdere om det er SHG der sælger u-original slange, eller det er hos Asetek fejlen ligger - men den leverede kvalitet af slange er uegnet til montage i push-fittings!

Tomgun

P.S.

Fandt lige ordrebekræftelsens eksakte ordlyd:

Hej Tommy Kahr


Vi har sendt Deres ordrenr. 512553 herfra med Postdanmark i dag.

Ordren består af:

Varenr Vare Navn Antal
---------- ------------------------------------------- -----
320628 Asetek WC DYO - Tube, 1 meter uncut 1/2" 2
320551 Asetek WC DYO - Tube, 1 meter uncut, 10m 3
000099 Betalingskort Gebyr 1
---------- ------------------------------------------- -----



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 22:54:53
Svar/Indlæg:
3329/182
#15 Så er det vel også ved Asetek at "lorten" ligger begravet ;)

Asetek skal da sælge noget der lever op til forventningerne.

Dog skal han ikke regne med at få erstatning eller at kunne bytte (kommer an på omfang) sit hardware hvis det er blevet grillet da der står i manualen til WaterChill at man skal tjekke for lækage inden man sætter strøm til bundkort og CPU :)

<i>Redigeret grundet misforståelse</i>



Morpheus@HOOD
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 23:02:30
Svar/Indlæg:
637/63
#0

Her er de ORG. slanger fra asetek.

http://www.bsmultimedia.dk/inf...

10 mm. udvendig diameter
6.5 mm. indvendig diameter

MVH
Ronni J.



#17
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 23:03:02
Svar/Indlæg:
1135/38
Okay ja det lyder træls så, er det metal fittings eller plast.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 23:16:08
Svar/Indlæg:
3346/81
#18 - Metal eller plast fittings er vel et fedt - det er trykluft-fittings i begge tilfælde, der skal kunne holde til et tryk på minimum 16 bar. Jeg har begge dele - i flere forskellige fabrikater - og når slangen har den rigtige dimension, så virker det s'gu ;)

#17 - Yeps, det er bare funny at de skriver godstykkelse 1 mm, thi
(10 - 6,5)/2 = 1,75.

#16 - [Edit: læsefejl]

Til alle vil jeg sige at det er en virkelig god ide at holde sig til dimensionerne 10/6,5 - 10/7 når det skal være kombinationen bøjelig slange sammen med push-fittings.

Tomgun



#19
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2005 23:37:30
Svar/Indlæg:
422/14
Ja, det var jo netop derfor jeg bestilte dem hos SHG, de skriver jo netop det er til asetek, ellers kunne jeg jo bare have købt en haveslange i silvan, det var nok blevet omtrent lige så tæt :e

#16

Muligvis har jeg sommetider for travlt med at få startet op, men det er jo ikke nyt for mig med vand, så det var allerede under indkøringen af de nye slanger lækagen viste sig, det vil sige intet hardware døde under arbejdet, (det blev vådt og klistret :( )men det er princippet i man tror man køber originale dele, og så får man sådan en gang narrehat i stedet for.

Nu afventer jeg et svar fra SHG, og mener de det er original slange, tager jeg fat i ørene på asetek, så er det på tide de vågner på!

Det var egentligt også bevæggrunden for at poste, hvis jeg var den eneste, så kunne det jo være en menneskelig fejl, men siden Tomgun fik det samme skodslange, er det vist ikke et tilfælde.

Det er ikke første gang jeg er rendt i problemer med deres udgangskontrol af varerne, da jeg købte sættet i sin tid, var plexiglasset på den ene CPU køler røgfarvet, og gledet i fræseren under bearbejdningen så undersænkningerne og hullerne ikke sad samme steder.
Alle andre, (CPU 2, NB og GFX var gennemsigtige, og iorden, sådan da) men man er jo nok også lidt mere kritisk omkring bearbejdningen af sådanne ting som værktøjsmager.

Tvivler stærk på mine kunder ville acceptere den finnish, men ok det virkede da efter hensigten.

Jeg endte da også med selv at lave nogle nye plexilåg til CPUerne, da de originale ikke kunne være på mit MB (MSI K7D Master L)(hvilket jo ikke skyldes asetek) men med hensyn til slangerne gad jeg ikke experimentere med uorginale, og se hvor det bragte mig :(



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2005 23:44:38
Svar/Indlæg:
3346/81
#20 - du er velkommen til at referere/citere min oplevelse hhv. ordre hos SHG. Jeg købte - præcis som dig - det originale for at undgå problemer, men det var ikke lige der det endte :l

Tomgun



#21
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2005 22:07:09
Svar/Indlæg:
422/14
@Tomgun

Det vil jeg gøre, for jeg har (næsten som forventet) intet hørt fra dem i dag, så jeg skriver lige en hilsen til Asetek, omkring problemet.

Ikke for at svine SHG til, for jeg er ellers godt tilfreds med dem, men mere for at andre ikke får samme problem, det er altså mega surt at samle sit vand, for at finde ud af slangerne er noget skod.

Heldigvis fik jeg den ide, at køre forbi Fast (Trykluft firma i Århus) for at se om ikke de lige havde det jeg manglede, og det havde de søreme, en rigtig najs lyseblå PU slange, Ø10XØ6.5 og den er lige så nem / svær at bøje som den originale.
Men jeg gjorde som sidste gang, lagde den ud til fjernvarmeinstallationen 10 minutter, så er det lige til at få sat i den facon man ønsker :e

Så nu kører min spand igen, og jeg er glad, og så ser det lidt sexet ud med blå slanger :e



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2005 22:57:33
Svar/Indlæg:
3346/81
@ TBT - spændende - jeg er egentlig mest spændt på at se hvor der Hund begraben liegt (Læs: er det Asetek eller SHG der har *osset i det)

Faktum er i hvertfald at det er surt show at købe noget man tror er OK fordi det skulle være originalt, og så er det bare noget juks.
Det er da i øvrigt fedt at der ikke skete noget uheld med din HW.

Jeg er nu også begyndt at bruge en af vore komponentleverandører til de montagestumper - det er billigere og bedre, men det er ikke jo alle der har den mulighed 😕

Lad od endelig vide hvad der kommer ud af det!

Tomgun



#23
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2005 16:51:51
Svar/Indlæg:
422/14
Så fik jeg svar fra Asetek.

Det er de originale slanger SHG sælger, så de er frikendt, dog vil jeg anbefale dem at advare fremtidige kunder mod at der KAN opstå utætheder med de nye slanger!

Her er det sidste svar jeg fik fra Asetek Support, da vi fandt frem til det rent faktisk var deres slanger der er tale om.

Hej Thomas,

Der kan selvfølgelig være nogle små tolerancer på slangerne, da vi har solgt flere tusinge kits med denne slange og kun hører meget meget sjældent at folk har problemer med utæthed omkring slangerne, kan dette være problemet. Vi testede slangerne i alle vores fittings her, og skulle trække med over tre kilo for at kunne trække slangerne ud. Grunden til at vi skiftede slangerne fra den mere stive type var, at der var rigtigt mange der synes at det var et problem at montere blokkene i kabinettet med disse stive slanger.

Så må jeg betegnes som ekstremt uheldig, da mit sæt består af 4 forskellige slags fittings, alle fra Asetek, men forskelligt udført, selv det helt nye GFX kølehovede dryppede med den nye slange, og der har ikke været monteret andre slanger end den nye type i det.

Men som jeg skrev i går, fandt jeg heldigvis noget PU slange, og det virker fortrinligt :e



Chinabox27
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 17:15:37
Svar/Indlæg:
166/9
har selv fået både bløde og hårde slanger fra SHG
de "rigtige" er 10mm YD 6.5mm ID
de "forkerte" er 10mm YD 8mm ID

har dog ingen problemer haft med dem





Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 19:04:52
Svar/Indlæg:
3346/81
#24 Fedt at høre at det ikke er SHG der er ude med noget hjemmestrik!

Jeg må så til gengæld sige at jeg er noget skuffet over at den slaskeslange mener Asetek er OK - den burde en tur igennem deres QA afdeling og testes en gang til - det træk de refererer til er kun absolut vinkelret. Bøjeradiussen er vokset til over det dobbelte - jeg synes det er noget skod!

Never mind jeg har som du fundet en anden leverandør af noget seriøst PU slange så fred med det, men til dem der ikke umiddelbart har den mulighed kan jeg da kun opfordre til at de kigger sig om efter noget med en fornuftig vægtykkelse til push fittings.

Tomgun



Carpe^Diem
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 19:12:43
Svar/Indlæg:
1155/43
Hvor køber man noget godt 10mm PU slange ? Sorry for lån af tråd :) Jeg har som i andre også fået fat i noget kedeligt slange som også lækker for et godt ord !



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 19:15:39
Svar/Indlæg:
3346/81
#27 - jeg har købt det hos den lokale leverandør af trykluftkomponenter - der i øvrigt også kan levere push fittings m.v.

Det er så ikke ham her jeg anvender, men som eksempel:

http://www.folkelarsen.dk/uplo...

Kig i bunden, der finder du 10/6,5 PU til 13 kr pr. meter eks. moms.

Tomgun



#28
TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2005 22:06:28
Svar/Indlæg:
422/14
Det var dyrt :e

Jeg gav 4,55 + moms (Det sidste bruger vi ikke her i Jylland, men det står der altid ?:( )

Som Tomgun skriver alle forhandlere af trykluft har det, og de er stort set i enhver by i landet.

Ellers tag en søgning på trykluft / pneumatic i din lokale vejviser, der finder du garanteret en eller flere.



bormrl
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2005 10:36:00
Svar/Indlæg:
10/7
Havde samme problemmer efter at have købt et nyt asetec Antartica kølehoved til mit waterchill , samtidig købte jeg 2 meter org. asetec slange hos shg men lige som hos "1" var slangerne utætte i studserne. så jeg ringede til Asetec`s hotline kunne de sige at den nye type slange ikke kunne eftermonteres på kølehoveder der havde været monteret med den gamle og første type. så enden blev at suport medarbejderen ville gå på værkstedet for at finde nogle stumper af den gamle type. så 2 dage senere fik jeg ca. 6 x 40 cm. fragt frit tilsendt... :)
Men enden blev at jeg ringede til Festo i rødovre, da de første slanger var af mærket Festo og købte 5 M slange da der på de gamle slanger var type nr. så det var nemt for sælgeren at finde den rigtige type.
så vidt jeg husker kostede det ca. 80 kr. med fragt.
Alt dette skete i September og jeg syntes at det er mærkeligt at asetec ikke har skrevet nogel steder at køb af ny slange kan skabe problemmer ?:(



Anonym2020102112223
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2005 12:30:34
Svar/Indlæg:
125/39
"Er det kun mig der har købt slange hos SHG" :00



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 07:57:49
Svar/Indlæg:
3346/81
#31 - Har du nogensinde hørt om begrebet "retorisk spørgsmål"? :00

Pointen fejler vist ikke noget - det gør slangen!

Tomgun