#107 og alle i andre, der er på "NoNig's side"
1kWh er en bestemt energimængde, som der er blevet nævn MANGE gange før.
Kig på enheden, og glem de sk... tal i første omgang.
k=Prefix der betyder kilo=1000 [n/a]
W=Enheden Watt der er afledt af [J/s]
h="enheden" timer. Regnet op til SI er den lig med 3600 sekunder [s]
Da de tre tegn stå efter hinanden, uden noget tegn imellem dem, betyder det, at de bliver ganget med hinanden. Hertil (punkt a.) er vi enige, ikke?
Når vi så går videre med den enhed [kWh], og prøver at reducere antallet af faktore, så kan man gange de tre "tegn"/tal/værdier med hinanden. (Punkt b)
Når vi gør det kun med enhederne (Enhedscheck), så få vi følgende resultat:
Laver jeg det over to linier, for at "symbolisere" brøkstregen
1000 [ ] * [J] * 3600 [s]
[s]
(Punkt c)
De to sekunder [s] "ophæver" hinanden/går ud med hinanden, og efterlader kun tal værdierne, og Joule [J]
(Punkt d)
Det medføre, at der kun er 1000*[J]*3600 tilbage, og det gør jo så, at det vi har "konkluderet" tidligere er:
(Punkt e)
</U> 1 kWh </U>= 1000*3600 J= <U> 3,6*10^6 J= 3,6 MJ </U>
(Punkt f)
Går vi nu over og kigger på dine kW/h og "pensler dem ud" i et enhedscheck, ser det sådan her ud:
1000*[J]
3600 [s]*[s]
(Punkt g)
I tal bliver det så til 1000 [J] / 3600 [s^2]
(Punkt h)
Resultatet af den "brøk" bliver 1000/3600 [J/s^2]=0,2778 [J/s^2]
(Punkt i)
Konklution: kW/h er <U> ikke </U> det samme som kWh, da kW/h reduceret bliver til [J/s^2], hvor kWh reduceret bliver til [J].
(Punkt j)
Nu har jeg "markeret" min fremgang, så sig mig, hvor henne i den fremgang, er du uenig med mig?, eller list de punkter op, som du er enig/uenig med mig i.
Når du nævner et punkt, så er det teksten ovenover som du omtaler. f.eks. er <I>Enig i (Punkt f)</I> at du er enig i denne udtalelse: <I> <U> 1 kWh </U> = 1000*3600 J= <U> 3,6*10^6 J= 3,6 MJ </U> </I>