Råvild: Lave FPS (Mærkeligt)

Diverse d.  05. januar. 2005, skrevet af tas
Vist: 226 gange.

tas
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2005 21:59:09
Svar/Indlæg:
21/5
Hej

Jeg har et problem.

Mit HL-2 kører midelst tal af L*** til. Jeg har utrolig lave FPS i de store åbne områder (og gerne framedrops i kampe generelt), som befinder sig mellem 20-30 FPS (Mindre end i mellem når det går hedt til).

Mine specifikationer er flg.:

AMD Athlon 3000+
1 GB PC2700 RAM
Leadtek Geforce 6800le softmodded til 6800.
Masser af fri HD plads.

Indtil videre er det kun i HL-2 at det er virkelig grejlt, men som det kan ses af de benchmarks scores jeg har pastet fra ander spil, er der også en begrænsning ved disse (omend spillet er fuld spilbart ... Er blot underligt at de også er begrænset). (

Ved HL2 er det lige meget om jeg spiller spillet i 800*600, 1024*768 eller 1280*1024. FPS ligger næsten identisk (2-3 FPS i forskel mellem de enkelte opløsninger) og om jeg har spillet slået i LOW eller high giver heller ikke andet end en forskel på 2-3 FPS.

Jeg kører Forceware 66.93. Alt ryddet med driverclean inden updates osv.

Jeg fatter det simpelthen ikke. Det er uspilleligt - lige så snart der kommer en helikopter eller andet godt fra himlen, chocker spillet fuldstændigt og søker rundt under 20 FPS ... Smadrer totalt den ellers lækre stemning.
Hvis nogle har et tip eller andet, er i velkomne... Jeg er ved at løbe tør for gode ideer!

Her er lige et par tal for en benchmark jeg har kørt via Benchemall

****HL2
---1024 * 768
33,81 (NO AA/AF)
32,96 (4 AA/NO AF)
31,06 (8 AA/ NO AF)
32,89 (4AA/4AF)
---1280 * 1024
33,96 (NO AA/AF)
29,15 (4 AA/NO AF)
4,59 (8 AA/ NO AF - tallet stemmer, kørte testen 2 gange)
26,4 (4AA/4AF)

****UT2004 (Samme AA/AF rækkefølge):
---1024 * 768
91,56
91,16
85,88
91,26
---1280 * 1024
88,58
88,48
66,1
87,66

****Call of Duty
---1024 * 768
59,4
59,5
59,2
59,5
---1280 * 1024
59,7
59,7
56,8
59,7

****Unreal II
---1024 * 768
77,27
73,38
63,77
74,42
---1280 * 1024
76,57
73,05
39,73
69,65

Gennem softmoddningen af kortet, tjekkede jeg igennem ved hvert trin med 3Dmark03:

300/700 (8x1x4 - Pipes, pixel, vertex): 6332)

330/770 (8x1x4): 6772
330/770 (8x1x5): 6875
330/770 (8x1x6): 6964
330/770 (12x1x6): 8369

Er mine scores for hvert trin jeg tog ved åbningen af pipes, clock og vertex. Det mærkelig er,at 3DMark03 scoren virker til at være rigtig.

Kortet har igenne det hele været stabil, og ikke vist artefacts osv. Temp ligger på idle ~ 58 og har peaket lige omkring ~66-67 grader.

Men noget andet (som er VIRKELIG strange) er, at ved at sætte kortet på default (300/700, 8x1x4) scorede jeg ikke andet end 3-4 FPS mere i Unreal II / 2k4 mens HL2 var identisk. WTF - softmodningen virker fint i 3DMark, men gør åbenbart ikke nogen forskel i spil!

HJÆÆÆLP - jeg er virkelig råvild (har endda formatteret i dag - uden resultat!)

tas
 
Overclocker
Tilføjet:
09-01-2005 16:59:00
Svar/Indlæg:
21/5
Nogle der ved, om et Bundkort kan sætte sådanne hastighedshed begræsninger.

Mit bundkort fuldte med min HP computer og er lavet af ASUS. Men jeg kan se at HP har fået låst en del ting i det - kan det medføre problemet?