Mangler nogen gode råd til at male skærm

Case-modding d.  06. januar. 2005, skrevet af Salkcin
Vist: 414 gange.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 02:42:11
Svar/Indlæg:
1713/31
Jeg har lidt i tankerne at få mig et sort desktop, men jeg vil beholde min nuværende skærm (Sony G400 19") så det er ikke bare at købe en sort fladskærm... den skærm skal jeg ikke af med før den ikke viser et billede mere, men jeg vil høre hvordan man bør male den (og kabinettet for den sags skyld). Normal autolak lader bare ikke til at blive pænt nok hvis det er til skærmen - det gider man ikke kigge på.

En effekt jeg vil og skal undgå er den der med malingen "suger" lys til sig... det gider man bare ikke se på!.

Hvad man skal bruge er jo nok en metalgrunder og en plastikgrunder så alle tingene kan få den samme nuance sort, men ang. maling er jeg tabt. Der er jo mange former for maling og hvad med at slibe?... Dell's "midnightgrey" ville egentlig være en fin farve, men er ikke et mål. Jeg er med på de praktiske ting med man skal tømme kabinettet og hvordan man skal dække glasset etc...

Der var en her fra siden der på et tidspunkt rodede i en garage med nogen veteran biler eller lign. Han havde malet sin skærm i det værksted så jeg på nogen billeder og det var ret godt lavet. Hvis i kan huske hvem det er må i gerne lige skrive det

Kan ikke sige meget andet end jeg håber i har noget input :)

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 10:03:23
Svar/Indlæg:
4230/89
det eneste du skal gøre, er at flå skærmen fra hinanden, grunde, male, og samle den igen...

hvis du grunder ved stue temp. skal du cirka vente 5min. mellem hvert lag, og cirka give den 3 lag...
men hvis du (som mange andre) maler udendørs, skal du nok vente lidt længerer...

det samme gør du når du skal give den farve...

Gadzilla

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2005 11:29:05
Svar/Indlæg:
346/42
http://www.tweakup.dk/article/...

Kan du bruge den guide til noget?

Mvh

Gadzilla