Efter min SL6Z3 har fået GNDS og mit P4C800-E Deluxe er dødt har jeg bestemt mig for at det er på tide med en lille opgradering.
Jeg har tenkt på følgende: CPU: AMD Athlon 64 3000+ Winchester
Bundkort: DFI Lanparty SLI-DR el. DFI Lanparty SLI-D
Ram: Her har jeg tenkt på enten OCZ Gold VX PC3200, OCZ EL Platinium rev 2(TCCD+Brainpower PCB) eller billigere TCCD ram som fx Curcial Basilix eller Kingston HyperX PC3200ULK2
Grafikkort: 2xnVidia 6800GT PCI-E Jeg er lidt på bar bund hva andgår gfx producent. Hvilke merker kan i anbefale? Eneste krav er at det skal clocke godt uden at være ekstremt dyrt. Bundlen er jeg ligeglad med
Hvad kan i anbefale af vandkøling til grafikkortene?
Vil det være et problem at sette mit mach 2 på setupet?
Vil min Antec Truepower 550W (24A @ +12) begrense mit oc?
Hvor kan OCZ VX rammene købes?
Hvad er forskelden på SLI-D og SLI-DR udgaverne af bundkortet?
#0 overvej en 700watts psu eller sådan noget... de sli systemer skulle æde strøm som fanden selv...
Og lige en lille ting til... Curcial Basilix(eller hva de nu hedder) er ALTSÅ Ikke med TCCD chips... (og du ka ikke forvente at de vil oc´e over 250Mhz fsb 1:1)
Er der nogle kan svare på mine 3 sidste spørgsmål, nemlig om der er problemer med winchester og sub-zero temps på alle miobos, hvad forskelden er på SLI-D og SLI-DR udgaverne af moboet og hvor OCZ VX rammene kan købes.
www.oc-wear.de kan du købe OCZ Voltage Extreme til 259 euro, men handel på eget ansvar. De handler internationalt, men var vidst noget med en fragt der tog 2 måneder engang en handlede hos dem mindes jeg. Noget andet er at så vidt jeg ved dræber vDimm på 3,2-3,5v memory controlleren i CPU'en på sigt, men er ikke sikker, men stadig er TCCD et bedre alternativ - mange TCCD kommer op på DDR600 CAS2,5 i et Athlon64 setup hvor du ikke kommer over 250-265MHz FSB med VX (dog ved CAS2).
Grafikkort: Syns at POV har et godt forhold imellem pris/kvalitet/overclock
Vandkøling: Vil tro at det her er det bedste du kan få ved bare ikke om de også passer på pci-e udgaven af kortet :00 http://www.studiedata.dk/produ...
PSU: Tror ihvertfald at din psu kan tage dig et godt stykke af vejen men nok ikke helt til toppen af hvad dit system vil kræve men en god start :)
#5 Har du et link til POV 6800GT til PCI-E? Ang psu er det også min konklution. Så mon ikke der skal investeres i en OCZ 600W når økonomien er genoprettet igen :D Jeg synes prisen på det kølerhoved er lige i overkanten når jeg skal have 2 af det. Jeg har tænkt lidt på dette hoved: http://www.vcore.dk/shop/produ... Er det godt?
#4 Det der med høje vDimm's og A64's memory controller har jeg også hørt (AMD anbefaler at mem controlleren ikke udsettes for over 2,65v). Så jeg kommer nok til at velge nogle TCCDer. Er der nogle som kan komme med nogle reflektioner omkring pris/ydelsesforholdet på billige vs dyre TCCD ram. Er de 10mhz ekstra Brainpower PCB'et giver virkelig verdt den højere pris?
#2 Bruger SLI systemerne mere end 2xGrafikortets strømforbrug?
En anden ting jeg har tenkt på er om det, selvom de ofte opnår den samme hastighed, ville være klogere at velge 3200+ cpuen istedet istedet for 3000+ fordi jeg så med sikkerhed ikke vil få brug for brug af ram divider?