Jeg har lidt problemmer med at få min hydor L30 til at cirkulere vandet rundt i mit system som består af ca. 20m slange med 3m forskel på køler/computer, 4 kølehover(kommer 2 mere senere), og vil derfor løse problemmet ved at finde en pumpe der selv kan pumpe vandet rundt, istedet for kun at kunne cirkulere det.
Nu prøver jeg at se om jeg kan gang i mit system i weekenden med min L30 pumpe. hvis ikke, hvilken ville så passe best til mit system, som vil give nogenlunde flow rate, uden at koste en bondegård(syntes 750 for en brugt pumpe er lige i overkanten)?
#1 det behøver ikke være 100% lukket... bare det åbne ikke er højere end end det den er angivet til iforhold til pumpen.. eller lavere for den sags skyld.. jeg har ca 4 meter mellem pumpe og comp og mit reservoir er ikke lufttæt ;)
#0 Hvis du kan vente til i næste uge, så kommer der en test af 8 forskellige pumper her på overclocking.dk og den test giver nok et meget godt billede af hvilken pumpe, der vil være fornuftig i dit system.
Du skal kigge efter cirkulationspumper.. - Du kan finde masser brugte i den blå avis til et par hundred kroner. - Søg f.eks efter en "grundfoss ups 25-40 180" - den vil sandsynligvis kunne opfylde dit behov. - bruger selv en og det er klart den bedste pumpe jeg har haft.... - Forresten har den tre instillinger :=)
Her er et link til en beregningstabel hos grundfoss......
#0 Det er godt nok ikke meget data der er givet for de pumper du linker til! Der er ikke engang angivet flow/trykkarakteristik kun højeste system tryk - chokerende mangel på data x(