Jeg kan virkelig ikke forstå alle jer som er ganske tilfredse med at smide 10-15% af det samlede beløb efter skærmen.
Hvad sidder man og kikker mest på? Skærmen! Der er nok ikke mange som vil sige at man IKKE kan spille et spil uden 8xani osv(Forskellen er ikke særlig stor)
Jeg har prøvet 17/19" CRT både med og uden trinitron rør, de er lækre, bestemt, men så prøvede jeg en Samsung TFT skærm på 19" Den er svær at skille sig af med.
Billede klarheden siger spar 2 til alle CRT og opdateringen(ms) er efterhånden lige så god som på en alm. CRT.
Jeg kunne dårligt se fading på en 25ms skærm(af god kvalitet), hvad tror i så i ville kunne se af forskel på en 12ms?
Mit råd ville klart være at investere 5 tusinde(ca.) på en god skærm(Om du er hårdnakket CRT eller om vil se en TFT er op til dig)
Brug flere penge på en skærm, der får man mest spilleglæde for pengene.
Look at me, I'm going on and on..... hehe, sry
Kabinet: Lian Li PC-V1000B = 1795 kr
(Hvad med et Chieftech kabi, ikke helt samme kvalitet men er godt skruet sammen) Self. hvis du går til LAN og vil have noget at vise frem så er Lian-Li lækkert)
1 x Western Digital Raptor 74 GB / 10000 rpm / 8 MB / Serial ATA-150 / 4.5 ms = 1320 kr
God og lydløs HD, også godt til spil, anbefales :)
Som grafikkort ville jeg snuppe et 6800GT, måske 2 senere hen. (Hvis du altså kan få fat i et PCI-E 6800GT)
1GB alm god value ram(siden du ikke skal oc'e) Kingston/Corsair value serien.
Men tænk over det, smut ud i en forretning og få dem til at demonstrere en god TFT skærm, gerne Viewsonic, samsung eller andre gode mærker med en ms på eller under de 16.
Good luck ;)