Jeg har ikke prøvet at teste CL forskellene. Jeg forventer de er minimale med A64. Jeg gør det gerne når jeg er færdig med at teste FXeren.
Lige min tanke og der burde være en del der har DFI UT + BH5 + nok volt til at se om de kan.
Det er det, CL1 burde også være mulig, men jeg har aldrig set et screenshot eller benchmark med den CL.
DFI UT NF3 250gb er kortet som jeg bruger. Ingen mods eller sådan noget og jeg booter med CL1.5 0 0 0 T1. Det er ikke noget jeg sætter med A64 Tweaker, men jeg bruger den dog til at få de andre subtimings ned. Ved ikke om andre motherboards kan gøre det, men jeg kan ikke se hvad der skulle stoppe dem.
Det er nogle nice RAM du selv har der. Meget fleksible.
Du burde nemt kunne se forskellen med Pi benchmarks. Du kan se forskel på CL2-1-1 og CL2-2-2 ik?
Relevant, helt enig der. Det er ikke så meget den extra performance det giver, for uden tvivl de timings du nævner vil altid være bedre pga højere clockrate, men mere hvor udbredt det er at RAM overhoved kan CL1.5 0 0 0. Om det er et generelt træk med bestemte IC, eller om det blot er enkelte sticks der kan det.
Meget imponerende timings og hastighed du har der Pejsen :o