-> #22
Ærligt og oprigtigt talt:
Så forstår jeg ikke hvorfor "folk" hidser sig sådan op. Jeg har kørt i over ½ år med vandkøling udelukkende ved brug af postevand. Jeg har ikke oplevet så slemme og overdrevne problemer som foreskrevet, men...
Jeg forstår godt bekymringerne. Bare ikke denne overdrevne "du må ikke, for ellers ryger du i Helvede"-mentalitet der lidt hersker over det.
Yup, da er da kalk i vandet, men så længe vi snakker om et lukket system, så er der ingen ko på isen. Det eneste jeg sådan set kan se et reelt problem i er dannelsen af alger og andre småkryb.
Dette kan du komme til livs ved blot at bruge en smule "afløbsrens" eller "minuskalk". Jeg har eksperimenteret lidt med det, og fundet at der ikke er nogen nævneværdig forskel (i køleevne, mellem rent postevand, postevand med kemikalier og/eller demineraliseret vand). Dog skal det siges, at vandet (for)bliver klarere i længere tid. Så det er helt klart et must hvis man har klare slanger eller noget andet i vandkølingen, hvor klart vand er at foretrække.
Personligt ville jeg ikke bruge alt for mange penge på det. I mine øjne er det "bare vand", det er "gratis" fra vandhanen, eller man kan være heldig som jeg, og have en mega-sej fysiklærer på gym. der lige donerer: "Jamen, så meget du kan bære" - eller deromkring ;)
For mig at se, så er der absolut ingen grund til at gennemgå en masse pinsler for SÅ lidt.