#7: <I>og sige sådan noget som at det først bliver brugt når 6800GT er gået på pension er noget værre noget at sige når det i det hele taget hele tiden har været desktop comps der har sat grænserne for spiludviklere og ikke det omvendte! </I>
Nej. Spil der kommer på gaden nu har jo ligesom været under udvikling i mindst 2år dvs FØR PS 3.0 tiden, dvs at mange af spillene først nu begynder at udnytte PS 2.0 egenskaberne.
Ja det kan godt være man kan se implementerede PS 3.0 effekter men sagen er at pt. kan PS 3.0 endu ikke har vist noget PS 2.0b ikke kan. Hvis du kigger lidt rundt på anmeldeser hvor PS 3.0 og 2.0 sættes op mod hinanden vil du opdage at det er meget dårlige salgs argumenter netop fordi at PS 3.0 ikke vil se sin storheds tid før at GF6800 er "obsolete".
Jeg ved ikke om du kan huske ATi Radeon 64DDR fra 2000 ?. Dette kort understøttede faktisk Direct X 8 effekter i hardwaren, men nu var det så at de Direct X 8 effekter så vi først sidste i 2001 hvor der allerede fandtes langt hurtigere kort som mere effektivt afviklede DX 8. Dvs at salgs argumentet dengag for at købe Radeon 64DDR var fremtidig DX 8 understøttelse, jo jovist kunne de vise nogen DX 8 effekter, men nu var kortet bare for langsomt til det.... hvor fremtidssikret var det spørger jeg bare ?.
<I>og fordi der er flere firmaer der har købt engines der kører på nvidia end ati så vil GF 6X00nu/gt/le/u være et godt valg, logisk set. </I>
Game engines der kører på nVidia ???. Dvs at nVidia opkøber spilproducenterne til kun at lave spil kompatible til deres kort ? Såvidt jeg ved er der ikke et Radeon der ikke kan køre spil.
Spilproducenter laver spillene efter den tilgængelige teknologi på det givne tidspunkt hvad enten om giganten så hedder ATi el. nVidia.
Undskyld jeg kan ikk se det logiske valg, men kun det personlige valg.
<I>med indførelse af 3.0 igennem GF 6' series, så skal vi nok se en masse spil med sm 3.0 features inkluderet før end du tror. </I>
Jeps og PS 3.0 spillene (de rene) går sikkert i udvikling nu, og det vil sige hmmm.... at spillene står på hylden i 2006/2007 og ja der sidder vi alle stadig med GF6800 klart nok.
Jeg fristes derved til at omformulere din sætning til:
<I>med indførelse af 3Dc komprimering igennem X800' series, så skal vi nok se en masse spil med 3Dc features inkluderet før end du tror. </I>
Dvs at en masse GF6800 snydes for 3Dc understøttelse og en masse X800 snydes for PS 3.0 understøttelse.
Min pointe er hverken at fremhæve nVidia's 6800 eller ATi's X800 (har den sgu begge selv!), men pointen er at satse et køb på et mulig fremtidig understøttelse som endnu ikke er set i auktion er et dårligt udgangspunkt.
Sats derfor på hvorledes kortene yder i spillene i dag og ikke i morgen (det kan hurtigt ændre sig ligesom vejret).