SHG Tsunami (yes sir)

Hyggehjørnet d.  08. januar. 2005, skrevet af red_martians
Vist: 534 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
08-01-2005 20:36:37
Svar/Indlæg:
7881/1165
Dette står i deres nyeste nyhedsbrev!!
Selvom jeg ikke er meget for Thermaltakes produkter. Kan de vel ikke gøre for den naturkatastrofe!!
Synes det næsten er lidt for plat!

Men det her står der:

I forbindelse med vores nyhedsmail fra i går fredag d. 07.01.05, har vi modtaget en del henvendelser vedr. vores støtte ved salg af ThermalTake Tsunami kabinettet.

Vi har i dag lørdag fjernet vores reklame for støtten med salg af ovenstående kabinet, da dette har fremkaldt flere stærke følelser. Vi er naturligvis meget kede af, at denne støtte har påvirket flere på denne måde.

Desværre kan vi ikke ændre navnet på kabinettet, men vi har i dag fjernet Tsunami navnet fra hjemmesiden, og kabinetterne vil fremover kun blive kaldt VA3000.

Denne støtte var udelukkende lavet med henblik på, at støtte de mange ofrer i Asien - hvorfor vi undskylder mange gang til de folk der måtte have taget dette ilde op.

Med ønsket om en fortsæt god weekend, shg.dk A/S

SaXoN^

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2005 20:46:51
Svar/Indlæg:
125/50
Lol, yeah lidt for lamt :l

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2005 23:07:25
Svar/Indlæg:
4337/121
nemlig

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2005 00:51:19
Svar/Indlæg:
909/40
Jah, synes sq det kommer for langt ud... :l

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 01:27:16
Svar/Indlæg:
2353/24
Hvorfor må man nu ikke kalde et kabinet for Tsunami? En tsunami er en tsunami uanset om den opstod før eller efter den 26 dec. 2004! Må man så heller ikke kalde Battlefield Vietnam for Battlefield Vietnam? for der har jo også sket nogle katastrofale ødelæggelser!

At man opkalder noget efter et naurfænomen gør det bare mere "legalt", da naturen er smuk og farlig på samme tid, da den har nogle kræfter ingen kan forstille sig.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 02:24:07
Svar/Indlæg:
4263/107
Minder mig om nogle af de tilstande der eksisterer i USA :00

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 08:09:40
Svar/Indlæg:
3346/81
Jeg synes det er OK at vælge et navn fra et - omend voldsomt - naturfænomen, i dette tilfælde Tsunami - prøv engang at tænke på hvad man f.eks. har kaldt jagerfly gennem tiden.

Jeg synes så at det var poppet - for oplagt - at Studiedata valgte det kabinet ud som støtteobjekt for deres i øvrigt udemærkede initiativ.

Jeg er 112 Toyota% enig med Stamps - det er s'gu da at overreagere - det Studiedata fortog sig var ikke blasfemisk. Man kunne godt ønske sig at resette CMOS på den type mennesker der reagerer på den slags.

Tomgun

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 10:25:59
Svar/Indlæg:
1881/217
Tilslutter mig Stamps og Tomgun, det er virkelig for langt ude.

Det måler sig med det påstyr der var på et tidspunkt om at Bundkort og Harddisk producenterne ikke måtte kalde Harddiske og IDE kontrollere for Master og Slave, da de farvede i USA var krænket over dette.

Gad vide hvad det næste bliver - måske bliver alt ved navnet Volcano kaldt tilbage :00

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 11:44:38
Svar/Indlæg:
23132/740
Me too.

Enig med Tomgun, Huddy og Stamps.

Er personlig en anelse skeptisk over den allerede eksisterende amerikaniskering af vort samfund. Men fornemmer en stille tilsnigning i vores mentalitet.

-> #7

Desværre. Navnet er allerede brugt i en film "starring" Tommy Lee Jones :00

Men ja. Syn's at det er lidt at overragere. I situationen har folkene nok følt sig berettiget, men der har eksisteret langt værre og groteske tilfælde af denne "kollektive oppiskede stemning" aka. hype, hvor folk går fuldstændig amok.

Jeg vil så tilskrive dette for værende et "mildt" tilfælde, men alligevel.

Al mulig respekt til naturkatastrofer og deres ofre. Men ser ingen mangel på respekt, pli eller moral fra de producenter der vælger at navngive deres produkter efter sådanne.

Som Tomgun siger, så eksisterer navngivningsfænomenet flere steder.

En ting jeg dog ikke bryder mig specielt meget om (sjovt nok også amerikansk) er "Blockbuster". Med tanke på bombningerne under anden verdenskrig, hvor hele byer blev lagt øde af disse bomber, synes jeg, at det er noget forfærdeligt at opkalde en forretning efter disse.

Men, men, men "folk" husker kun (i) de der berømte 15 min. Så det er vel at regne med.

Men dette, ville jeg kalde for at overragere. Intet andet...

Det viser lidt at folk, uden realitets og situationsfornemmelse, reagerer uintelligent.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 12:25:26
Svar/Indlæg:
1881/217

Lige nemli´ - og i øvrigt én rigtig fee´ film ;)
Ligesom Twister og alle andre naturkatestrofe film :)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 21:00:38
Svar/Indlæg:
1685/240
For langt ude, uden tvivl, er enig med alle, TT kan jo som sagt ikke gøre for hvad der skete d. 26 dec. 2004... eller det går vi ud fra... :)

Desværre er det bare nødvendigt for SHG at udsende sådan en mail, folk fatter ikke noget og bliver stødt af de mest underlige og uforklarelige ting... Get a grip...

Minder mig om en historie fra USA, hvor en mand redder en døende kvinde vha. hjertemassage, i "kampens hede" trykke han for hårdt og kvinden brækker nogle riben, men slipper fra episoden uden mén... Kvinden er pissed over hendes brækkede riben, lægger sag an mod manden, og VINDER (hva' gi'r i?)

Ikke den samme ting i know, men jeg sys den siger lidt om hvor vi er henne idag... folk hidser sig op over de mest underlige ting...

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 22:57:52
Svar/Indlæg:
4263/107

Det kan man ikke Danmark - vær du glad for det :p
(har sgu taget sådan et 12-timers kursus ;))

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2005 23:03:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Ved snart ikke... med de amerikanske tilstande forventer jeg snart at se en dansk turist i Frankrig:

Rapporter: "Ja. Vi står så her i lufthavnen hvor to danskere er strandet pga. en defekt baggagevogn"
Dansker: "Det er satme for ringe. Jeg er en dansk statsborger..."
Rapporter: "Ja"

- oversæt det til ameriengelsk, og så har man ca. 90% af en interview med en utilfreds amerikansk turist :l

Ford

Overclocker
Tilføjet:
10-01-2005 08:31:34
Svar/Indlæg:
75/18
hmmm, spgsmlet er om der er kommet henvendelser fra det mere officielle Danmark eller om det er fra enkeltpersoner, der på en eller anden måde er blevet berørt af Tsunami. Hvis det er det førstnævnte er jeg enig i, at det tenderer hysteri, men hvis det er ofrene selv i en eller anden forstand må vi acceptere sådan en reaktion.

Selvom det er gjort i en rigtig god mening (uden kommercielle bagtanker) synes jeg det er lidt mærkværdigt ligefrem at opkalde er kabinet "tsunami". Man opkalder heller ikke noget for "Hitler" for at ære jøderne osv.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2005 16:54:20
Svar/Indlæg:
1685/240
#11 -> ved snart ikke, alting bliver jo mere og mere amerikaniseret efterhånden, men det var mere også for at give et andet eksempel på hysteri...

#13 -> Enig...

lige en ting, har det kabinet ikke altid heddet tsunami, eller er det noget SHG eller TT bare har fundet på???

Anonym191016

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 22:20:32
Svar/Indlæg:
525/67
Ja politisk korrekthed er langt ude i nogle tilfælde.

For ikke at kunne blive sagsøgt, skriver firmaer ofte fra USA nogle sjove ting på deres produkter, fx på blækpatroner "do not drink", helt ærligt det troede jeg enhver idiot vidste.

Også i England ser man det, på gaderne står der "slippery, watch out" eller noget i den retning, for at man ikke skal kunne lægge sag an mod dem der ejer fortovet man går på.

I USA blev en dansk kvinde dømt for at lade sin baby ligge ude i en barnevogn som stod lige udenfor den cafe hvor hun sad og spiste (en sag for et par år siden).

Og kan også huske der var noget om at en kvinde lagde sag an mod McDonalds og vandt 1 mio. $ fordi hun fik serveret kaffe som var så varm at hun tabte den i skødet på sig selv :l

Helt ærligt det er da langt ude. :D

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2005 00:26:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Har også hørt om en kvinde der ville tørre sin kat i sin microbølgeovn :00

Deraf står der noget lign. flg. i manualen: "Do not put pets inside" - *LOL* :e

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2005 11:59:29
Svar/Indlæg:
6052/189
#16:

Eller den hvor en dame falder over sit eget barn på en McD.. Og sagsøger dem :P Alt for latterligt

Anonym191016

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2005 17:25:44
Svar/Indlæg:
525/67
#17 -->

Har også hørt den historie, dog med en hund, som efter 1 minut i mikroen eksploderede!

#18 -->

Hi hi.. Ja det er Amerika "landet for de viderekommende"

En lidt anden sag, er så dem som sagsøger de store Tobaksfirmaer, fordi de har fået dødelige sygdomme af at ryge deres cigaretter :e

Jeg synes også bare at de firmaer skal ned med nakken, Philip Morris som er måske det største tobakskompagni i verden sidder også på 25% af det samlede kaffemarked.

Når man snakker konspirationsteorier så kan jeg sagtens forestille mig at de "putter noget i både smøgerne og kaffen" som "støtter hinanden" i at gøre en gradvist mere og mere afhængig af denne cocktail af kaffe og smøger.

De skulle dyppes i tjære og rulles i fjer, eller have kinesisk vandtortur. Eller det der var værre...

Ej jeg tåger :e Nu er det jo også soap-box :r

red_martians

Moderator
Tilføjet:
19-01-2005 01:46:57
Svar/Indlæg:
7881/1165
#19:
Den med hunden, er altså på grænsen til at være klam :p