Me too.
Enig med Tomgun, Huddy og Stamps.
Er personlig en anelse skeptisk over den allerede eksisterende amerikaniskering af vort samfund. Men fornemmer en stille tilsnigning i vores mentalitet.
-> #7
Desværre. Navnet er allerede brugt i en film "starring" Tommy Lee Jones :00
Men ja. Syn's at det er lidt at overragere. I situationen har folkene nok følt sig berettiget, men der har eksisteret langt værre og groteske tilfælde af denne "kollektive oppiskede stemning" aka. hype, hvor folk går fuldstændig amok.
Jeg vil så tilskrive dette for værende et "mildt" tilfælde, men alligevel.
Al mulig respekt til naturkatastrofer og deres ofre. Men ser ingen mangel på respekt, pli eller moral fra de producenter der vælger at navngive deres produkter efter sådanne.
Som Tomgun siger, så eksisterer navngivningsfænomenet flere steder.
En ting jeg dog ikke bryder mig specielt meget om (sjovt nok også amerikansk) er "Blockbuster". Med tanke på bombningerne under anden verdenskrig, hvor hele byer blev lagt øde af disse bomber, synes jeg, at det er noget forfærdeligt at opkalde en forretning efter disse.
Men, men, men "folk" husker kun (i) de der berømte 15 min. Så det er vel at regne med.
Men dette, ville jeg kalde for at overragere. Intet andet...
Det viser lidt at folk, uden realitets og situationsfornemmelse, reagerer uintelligent.