Tja .. jeg mener jo bare jeg ser det lidt svinsk at kopiere et produkt for at spare lidt kr. her og der. Det er for mig lamt og umoralsk, set af mig, med mine værdier. Men jeg er også typen der kan råbe lidt op hvis folk prøver at lave et produkt og så fejler at gøre det bedre end et eksisterende...
Jo det er nok meget jantelov, men også bare en general håndværker/kvalitet's-ting jeg har.
Jeg blev sku så irreteret på computermessen da jeg så NorthQ's produkter, da jeg samtidig lige havde købt Zalmans CNPS7000b-cu. JEg kiggede på deres kopi, og tænkte... Sikke noget HØ!
Jeg ved hvordan profilerne på kølerne bliver fremstillet, og har selv arbejdet med nogle tilsvarende arbejdsmetoder (Standsning/Bukning). Men det er er gennemgående i forskellen på Zalman og NorthQ er at Zalman leverer et færdigt produkt, mens NorthQ ikke har fjernet grater/kanter fra deres emner. Ikke en særlig synlig ting, men gør bare at jeg tænker sjusk... Problemet er at NorthQ samtidig stjæler af Zalmans succes, da produkterne er så ens.
OG Jo det kan godt være at NorthQ betaler Zalman, eller at der intet ulovigt er imellem, men der er princippet med kvaliteten jeg bliver sur over.... Hvis de havde forbedret Zalmans produkt, havde jeg klappet i min små kolde hænder. (Selvom jeg ikke tror at produktet kan foredres meget mere...)
Hvad jeg prøver at sige er at NorthQ skal holde sig til det de nu gør bedst, og hvis det er at kopiere andre dårligt, så stoppe NU!
x( x( x( x( x(