Jeg vil takke jer mange gange her inde for at give mig den support af valg af hardware og jeg er kommet ud til enden. Jeg har haft brug for så meget support på grund af jeg ikke er up to date med hardware i dag og derfor har jeg prøvet at få hjælp her inde og det hjalp meget.
Mit sidste spørgsmål er at jeg har 1100 kr til køling (eller mere hvis det absolut er godt) til mit nye system og da det er en overclocknings side (selvom jeg ikke overlocker og ikke skal overclocke det nye system) og i kender en del til køling ville jeg spørge om hvad jeg skal købe til at købe hardwaren eller systemet ned med?
Specs af system:
Kabinet: Lian Li PC-V1000B ----------------------------------------------------------------- 1795 ,-
ram behøver du ikke at køle, det er vidst stadig ikke blevet bevist at det har nogen effekt at all.
harddisk tror jeg heller ikke du behøver, måske raptoren, ved sgu ikke hvad de ligger i af grader? men måske at du skal have noget imod støj fra "alle" de diske?
mht CPU må jeg krybe til korset, jeg aner det virkelig ikke, er ikke ret meget inde i det, men måske som mr nonig er inde på: noget zalman, de har iværtfald nogle rigtig lækre cpu kølere til billige penge
Tro mig. Samling af computere i dag er næsten et job for dummies. Det er meget nemt, og har man fingrene skruet rigtigt på, så burde der ikke at være det store problem.
Hvis du kan samle sådan et bæst, kan du sgu også sætte køling på det. Ellers er der ikke så meget ved det hele :00
#12 syntes at du er begyndt at se mere og mere sindssyg ud! (tjekkede lige profil) :e :e
tilbage til topic: det med at samle fx en cpu køler er sgu ret nemt, og nu vi er ved zalman så er de virkelig gode til at lave brugsanvisninger, så det kan vitterligt ikke gå galt
Husk dog lige at tjekke den Zalman 7700 passer til bundkortet, da den er temlig stor (læs: 12 cm i diameter) . Du kan tjekke her: http://www.zalman.co.kr/
Jeg kan kun anbefale dig at køle din raptor med en af Zalmans hdd kølere (2hc2). Ikke kun for varmens skyld, men de har en tendens til at få hele kabi til at synge (gjorde min i hvert tilfælde før jeg fik zalman på!!).
#32 de zalman HD kølere er passive, og ellers følger der strømtyve med de fleste blæsere! (gør der vist ikke til zalmans cpu kølere, men du kan se hele pakkens indhold på deres hjemmeside!)