Næsten Adobe programmer - inklusiv Photoshop og hele CS pakken kører naturligvis mac, eftersom at de først kom til mac og altid er kommet til mac.
Microsoft office findes også til mac og Dreamweaver samt næsten alle Macromedias produkter findes til Maccen.
Men det onboard grafikkort som findes på de små maccer er ikke bedre end de onboard kort som findes på mange små PC'ere
Jeg ville kigge på en Vega+ PC notebook med 12 tommer skærm, hvis jeg var dig.
Man får ikke særligt meget mac for pengene og hvis du ikke er super hardcore mac fanatiker, så tror jeg faktisk at du vil være meget mere lykkelig med en PC notebook.
Jeg kører mac til daglig og er ikke glad for den og det skal lige siges at det er en Dual G5 med 2.5 GB ram og MacOS-X 10.3 på den. Så det er ikke fordi det er dårlig hardware.
Jeg kan bare ikke tolerere alle de fejl som findes i softwaren til mac og den mærkelige måde som apple griber tingene an på.
Jeg er langt mere produktiv på min PC'er på trods af at jeg har arbejdet på mac i 16 år og med PC i 12 år...
Men kører man kun sammen med maccer og ikke er særligt krævende, så kan det nok gå an.
Mit råd er at du skal danne dig din egen mening - køb en mac og spørg om du kan levere den tilbage, evt. imod et beløb, hvis du ikke kan finde dig tilrette med den.