NB stik til kv8-max3

Bundkort / CPU d.  10. januar. 2005, skrevet af CziX
Vist: 343 gange.

CziX

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2005 16:31:59
Svar/Indlæg:
134/19
Da jeg har haft lidt problemer med NB køleren, har jeg besluttet mig for at bestille en passiv chipsæt køler fra Zalman. Den skulle jeg gerne få imorgen.

Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om, NB køleren skal være aktiv (dvs. med stik i og snurrer rundt), for jeg har ikke fundet nogen steder, hvor man kan disable den i BIOS. Ligeledes vil jeg også tage min PWN køler af, som jeg kan se mange har gjort, for den larmer mere end den gavner. (mener selv at jeg har et godt airflow i kabinettet til at holde temperaturen nede)

Er der nogen, som har prøvet at skifte deres NB-køler ud med en passiv køler, og har fundet ud af hvordan dette problem løses? Skal stikkene virkelig sidde i, før den ikke vil larme, og evt slukke ?

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2005 16:37:24
Svar/Indlæg:
2664/97
Du kan sagtens pille din chipset/NB køler af og skifte den ud med en passiv. Og når det er gjort, så er det altså ret lige meget om du har disabled den i bios. tvivler på den kører videre i din kasse med hardware :p

PWM?? tænker du på otes køleren? Den kan du sagtens fjerne, kørte selv uden i lang tid, men nu har jeg bare sat den på 50% også vendt den om, så den blæser kold luft ind over de komponenter ;) det sku en del bedre må jeg sige :)

CziX

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2005 20:06:59
Svar/Indlæg:
134/19
Det jeg tænkte på, var om den slukkede af sig selv, hvis der ikke var noget connected til NB stikket? men om ikke andet, så prøver jeg ihvertfald.

PWM... ja, det er Otes køleren jeg mener... betegnelsen har jeg bare taget af ABIT's EQ.

Alt det jeg skriver, er for at sikre mig at computeren ikke automatisk lukker, når der ikke er forbindelse til blæserne længere. Men nu håber jeg på det bedste.

Ellers takker jeg for hjælpen

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2005 20:11:36
Svar/Indlæg:
1762/36
Hvis det er kan du bare sætte blæseren bag i puteren til, i stedet for NB blæseren...

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2005 13:16:16
Svar/Indlæg:
2664/97
Du kan sagtens disable det der shutdown if fan fail, det gøres et sted i bios ;)