Bærbar rebooter under opstart - kan I hjælpe?

Diverse d.  11. januar. 2005, skrevet af Emerpus
Vist: 183 gange.

Emerpus
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2005 17:46:04
Svar/Indlæg:
626/20
Hej gutter, jeg har brug for jeres hjælp:

Min kærestes 2 år gamle bærbare (en NEM Note 6100, Celeron baseret maskine) er gået i stykker. :x
Den gik pludselig i sort mens hun arbejdede i Windows, det virkede som om at batteriet pludselig løb tør for strøm, men hun mindes ikke at have fået nogen forvarsler om det. Jeg satte herefter strøm på, men siden det skete har det ikke været muligt at komme ind i Windows, den rebooter hver gang Windows loades. Nogen gange kan jeg lige nå at se et glimt af en blå skærm inden den rebooter. Jeg har prøvet at starte Windows i alle former for fejlsikret tilstand, men det vil den heller ikke.

Jeg kan godt prøve at reperere Windows-installtationen, men jeg mistænker at det er en hardwarefejl. Hvad tror I?

Hun vil meget gerne redde sine data, såfremt det er muligt.

Nogen gode råd?? ?:(

Mentaly
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2005 17:57:20
Svar/Indlæg:
47/4
Hej

Jeg ville prøve nogle andre ram i den.

Mvh Menty



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2005 18:57:10
Svar/Indlæg:
2307/37
Hvis det er Windows xp, så boot op fra Windows XP cd'en og vælg reparer. Efter lidt tid bliver du mødt af en sort skærm, hvor den viser en liste over hvilke styresystemer, der er installeret - typisk kun et - og den spørger hvilket system, du vil logge på. Du vælger så det rigtige (typisk 1) og trykker enter. Hvis du har en administrator konto med password skal du indtaste det nu og trykke enter, ellers trykker du bare enter.

Og nu skriver du så "chkdsk c: /P" uden situationstegnene. Den scanner herefter harddisken og retter eventuelle fejl i installationen. Bagefter rebooter du, og hvis det var en softwarefejl, så virker dit Windows med 99,99 % sikekrhed igen....



Emerpus
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2005 19:20:12
Svar/Indlæg:
626/20
#2 Tak, det prøver jeg lige. :) Det gør ikke noget at man siden installationen bl.a. har installeret SP2, vel?



Emerpus
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2005 19:40:15
Svar/Indlæg:
626/20
Det var Windows XP den var gal med og det er repareret nu. Tusind tak til Palle P! :D



Mentaly
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2005 19:41:53
Svar/Indlæg:
47/4
Hej

Ja self da, det troede jeg da virkelig #0 havde prøvet :).

Menty



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2005 19:46:50
Svar/Indlæg:
4337/121
Det kunne også have været et varme problem hvis kølingen er tilstoppet af støv og andet snask.

God Påske!