Well. Det er jo fra asken til ilden, med det der stads.
Lad os bare forestille os at der går hul mens den der fancy væske er hældt på - så siger det pjaskpjask og væsken løber ud.... og køleevnen forsvinder. :00
I så fald kan der ske 2 ting : Enten går den ned og bliver ikke varmere, eller osse rister den slanger og hele moletjavsen på grund af varme. :o
Havde du så haft almindeligt demoraliseret vand som os andre, og der går hul - så går maskinen med 100% sikkerhed ned og stiger ikke mere i temperatur - men så er der jo en chance for at noget dør på grund af vandet?!?!
Til gengæld er det nemt at gøre rent i stedet for noget tyndt oliesjask, som jo gerne brænder fast. :e
Jeg bruger normalt demoraliseret vand ( ja det hedder det ik, men det kalder vi det bare herinde. ;) ) og en slat kølervæske - ca 10%. Jeg har rodet med vandkøling i ca 4½ år nu.... :p
Nu vi kun sidder os to her en stille stund og sludrer - så kan jeg da godt betro dig at jeg har druknet en DEL hardware. Ved en hurtig fintælling, bliver det til 6 bundkort-drukninger ( 3 forskellige bundkort ) / 2 gfx / 3-4 cdrom drev / 1 floppy og 1 eller 2 netkort.... Og ikke EN af de ting er døde den dag idag. Du skal ikke sige det højt, for så ryger min troværdighed nok.... :e :o :e :00 :P :00
Jeg siger ikke det ikke kan ske for dig, at dit grej tager skade af vand, men som vores allesamens NoNig siger - så er den bedste løsning IKKE at få nogen utætheder. Samler man et vandkølesystem, så lader man det køre i et par timer. Man lægger nogle lyse klude under, som vil afsløre alle eventuelle dryp øjeblikkeligt. Virker det umiddelbart som om det er tæt, så giver man sig til at ruske i alle samlinger for at se om de kan tåle lidt tæv. Er det stadig tæt på daværende tidspunkt, så forbliver det tæt!!
Det har min erfaring lært mig - og det er kun gået galt de gange der var for meget fart på, og grundigheden var sat på standby... ;)
God fornøjelse!