Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 17:45:34
Svar/Indlæg:
125/39
Det har lagt lidt stille hen mht. overclocket af min P4 2.4, som har kørt 1:1 på 250MHz FSB med mine A-Data PC4000.
Cpu'en er med SL6WF MALAY stepping, hvilket ikke er desideret overclockers drøm, men den burde kunne nå relativt langt.
Problemet ligger i at hvis jeg fx kører efter 3.2GHz på 267MHz FSB, har den det med at crashe i tide og utide. Hvor langt kan jeg gå med vcore inden det bliver "kritisk"? Jeg har en Thermalright SP94 med en 92mm papst blæser, så det er mere eller mindre det bedste luftkøling kan prestere.
Tror i det er mine ram som bukker under ved 267 MHz DDR ? Jeg har ellers prøvet at køre 4:3 på mit IC7-G board, men det er somom at den stadigt synes det er gevaldigt sjovt at crashe.
I øjeblikket kører jeg 250MHz FSB ved std vcore, og har ikke været højere end 1.6v - hvor langt kan jeg gå med denne sag?
Kørte med 3.2, havde derefter nogle crashing problemer som viste sig at være bundkortet, så kørte den ned på 3.0GHz.
Ind imellem får jeg samme type crash ved 3GHz, hvor den bare genstarter ved desktoparbejde (Ikke spil).
Kan lige ane at lyset blinker i min mus et øjeblik, hvorefter den genstarter. Det er ikke min PSU, har en Aspire 500W som leverer 34A på 12v railen(skiftede min Qtek 550W ud under "fejlfinding" på min spand tidligere, og der var der samme problem)
Hvad vil I foreslå af forbedringer? :)
Jeg har låst PCI:AGP ratio, og det er sat op som det skulle - skal jeg bare indse at min cpu er maxed out?