Vandkøling i en AOpen XC Cube EY65 :D

Diverse d.  12. januar. 2005, skrevet af Briston
Vist: 240 gange.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 18:58:28
Svar/Indlæg:
2540/228
Heysan, har søgt lidt på google uden resultat, så vil lige høre jer. Nogen der har set om der er nogen der er sluppet godt afsted med at vandkøle førnævnte barebone?

Får en om en uge, og det kunne sgu da være sjovt, desværre ser det bare ud som om der er virkelig minimal plads i den...

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 19:06:58
Svar/Indlæg:
3214/18
Så vidt jeg husker bliver den kølet af en 80mm... Så en mulighed kan være, at montere en Black Ice Micro udenpå selve kabinettet og evt. et eksternt reservoir som i artiklen her på siden. Og for at det hele kan være der, skal du nok bruge en masse vinkler på slangerne...

Daedra

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2005 19:26:19
Svar/Indlæg:
94/5
når man kan vandkøle en shuttle som har samme størrelse, så kan man vel også vandkøle en Aopen.

Arbejder selv ihærdigt på at få plads til alt mit min shuttle (sidder og er igang med at tegne alle delene i 3d-cad program, så jeg ikke laver nogen bommerter). Vil også gerne undgå noget som helst eksternt, men nu får vi at se.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 19:36:56
Svar/Indlæg:
2540/228
#1 havde jeg også overvejet, noget med radi bag på eller sådan noget.

#2 var det nogle tegninger man en gang kunne få lov at se? altså bare lige i jpg format så jeg kunne få lidt idéer?

Daedra

Overclocker
Tilføjet:
14-01-2005 17:14:02
Svar/Indlæg:
94/5
#3 - ikke endnu, da mit cad program udelukkende arbejder i 3d ( ProEngineer), som ikke laver tegninger før til sidst. Jeg skal nok poste en post her på siden, når jeg får modeleret den færdig - til en gang feedbacks.
Skal skal bare lige have modelleret komponenterne færdigt først, for så kan jeg flytte dem rundt som jeg lyster i 3d-kabinettet :).

Min umiddelbare idé er som følger (nu må jeg se om der også er plads til den):
Mit hardware kan du se under min profil, men skal have et nyt gfx (enten x800pro eller x800xt).

Køling:
- vandkøling på CPU (DD maze 4)
- vandkøling på gfx (både ram og GPU - kølehoved endnu ikke fastlagt)
- pumpe (CPS-750 5x5x5 cm), hvis der er plads ellers en moddet eheim compact 300 (54,5 x 51,5 x 34,5 mm)
- radiator - HW Balck ice ekstreem (evt. pro hvis der ikke er plads)
- NB køling, enten via passivt eller vand (hvis der er plads til vand)

Modding:
- PSU skal vandkøles (håber dermed den fylder og støjer mindre)
- PSUen flyttes helt frem i kabinettet, hvilket skulle give nok plads på indersiden bagerst i kabinettet til radiator og blæser (ellers overvejer jeg at sætte blæseren udenfor). Dette kræver dog også at der fjernes en del af stabiliseringen af kabinettet som skal erstattes på anden måde.
- placeringen af pumpen bliver enten ud mod fronten af kabinettet foran gfx eller på den nederste (skjulte 3½" drevplads). Som self bliver sat fast på et skumlag mod vibrationer.
- et hjemmekonstrueret reservoir, som monteres i den skjulte drevslot (facon alt efter om pumpen skal være der)
- DD-fillport bliver monteret i fronten (venstre side), hvor der også kommer et lcd-display (højre side) (begge dele i 5½-slottet). herfra skal der føres en slange lige ned igennem drev-trayen og ind i reservoir ved det nederste, skjulte slot.
- vindue sættes i siden, så man kan se slangen mellem reservoir og dd-fillport og konstatere vandstanden.
- HDD hænges op i gummi i 5½" drevpladsen (har dvd eksternt over netværk og bruger det kun sjældent)

ps. læser til maskin-ing på DTU, så jeg har adgang til en del værktøjer og materialer. Du kan se mit første mod her:
http://www.tweakup.dk/HTML/cas...

Letzki

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2005 17:29:22
Svar/Indlæg:
766/79
Sorry for OT #0, Men virkeligt fedt mod der #4 :D

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2005 17:54:46