hardisk køling

Vandkøling d.  12. januar. 2005, skrevet af manley
Vist: 349 gange.

manley

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 19:38:53
Svar/Indlæg:
139/50
hej

er den nogle der har nogle gode ider til hvordan man kan lave en harddiskvandkøler? har selv overvejet at bruge en kober eller alu plade på 1-1,5cm i tykkelse, men nogle gange i! men er der andre der har en ide??

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 19:47:39
Svar/Indlæg:
2664/97
Skaf en 2mm kobber plade, og lav 2 sider (En til hver side af det antal harddiske der skal køles. Få boret huller til skruger, og få loddet noget kobberrør på som vandet skal løbe igennem. Det er jeg igang med, og regner med at have den færdig her om en uge ca :) Skal gerne melde tilbage hvis du er interesseret.

Det burde være køling nok, da kobberet hurtigt får fjernet varmen fra kobberpladen, og over til røret, og samtidig med det, har jeg tænkt mig at pakke mine harddiske ind så de ikke kan hører. De er min største støgkilde. Det er Hitachi diske, som larmer på niveau med Seagate, så dvs. der ikke kommer en lyd fra mincomputer næsten, hvilket jeg er ret stolt af :p

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2005 19:53:02
Svar/Indlæg:
1328/55

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 20:32:29
Svar/Indlæg:
2126/135
lav evt. som link-. men med køling på sider istedet... det er der de udvikler mest varme.

manley

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 20:56:41
Svar/Indlæg:
139/50
hej

1#du må meget gerne melde tilbage, da det lyder spændene det du er i gang med :e

kunne godt være at man skulle lave sådan en som det link viser!!

1# hvor køber du koberplader henne?? og hvad gav du for det?? bor selv ca20 km far odense men har ikke fundet et stud de sælger det!:(

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2005 21:33:44
Svar/Indlæg:
2664/97
4# Køber ikk pladerne, eller noget faktisk. Min far er maskinearbejder, og han kan lave det hele på sit arbejde, hvor han også får fat i materialerne. Men Silvan, ville være et godt bud til køb af kobberplader.

Min far får så også bukket og loddet det kobberrør der skal side på de 2 kobberplader, så jeg skal faktisk ikk gøre noget andet end at vente, hehe :p også sku der være god køling til mine harddiske :e

du kan adde mig til messenger, så kan du spørge mig om en uges tid, så kan jeg sende dig færdige billeder af den, og sige lidt mere.. ;)