har fået mit nForce 4 ind ad døren... nu har jeg installeret chipset drivers osv. og skal overføre nogen filer fra min anden comp... men det går SINDSYGT langsomt... 30 min for 30 mb :(:(:(
Hvad skal jeg gøre? min anden comp plejer ikke at være langsom til at overføre...
Skal lige sige at jeg har prøvet begge af de indbyggede netkort...
#2 er nyeste drivere... inde i netværk stod der 10 mbps ved nforce forbindelsen, og 100 ved den anden... fyrede så over på den anden, men samme hastighed... "udnyttelse af netværk:0,78%" :(
nu har jeg formateret hele skidtet og prøvet igen med andre drivere... samme problem... der må være noget der sætter et loft, fordi det er HELE tiden 0,7 til 0,8 %
Havde engang samme problem på jobbet i et helt IT Lokale. Kom så frem til, at hvis jeg afinstalleret TCP/IP protokolen og installeret den igen, så virkede det ?:(
Kan ik hjælpe dig, men havde ellers selv et lignende problem forleden. Kunne kun sende med knap 40KB/s til min anden maskine via FTP.
Det tog mig faktisk et par timer inden jeg fandt ud af at det var min Net-Limiter som kørte i baggrunden, som jeg havde sat til Max upload på 40KB/s :x :00
#0 du er sikker på at hverken din NB eller CPU bliver for varm, ikk? Har haft et lignende problem men en anden computer dog var den hurtig i starten, men efter 20 sek. var den også nede på den hastighed du taæler om... Det var som sagt af varmeproblemer, men tror sq ik det er relevant i dette tilfælde.. :S
Nu ved jeg ikke hvordan dit net er sat sammen, men har du tjekket at katten ikke har nakket dit kabel imellem maskinerne ? Ofte så er det sådan nogle lorte fejl der skaber de mest komplekse fejl. Nettet kan godt være meget medtaget, hvis du foreksempel har et mindre hul på et kabel.
Jeg har/havde samme problem. Mit maxer ved ved 3% netværk. Det hjælper når jeg installere en bestemt chipset driver version. Den der fulgte med til bundkortet ødelægger det hele, også selvom jeg opdatere den.
Men nogen gange er der stadig mystiske problemer med at min upload kan kører med 97% og min download kun kan kører med 2 % så jeg kan kun overfører den ene vej :x
Eller måske er boardet ikke godt nok gennemtestet :/ Der var da noget snak om at de første nForce 4, jah dem ville der være fejl på... Ved ikke om det bare er rygter eller det er danst... Virker bare somom at det ikke kan være software alene der skaber disse problemer...
Det kan være noget på XS.org eller guru3d.com har en løsning... det lyder godt nok lidt mystisk..
Ja men prøv evt. og tving den til og køre fx. 10Mbit og se om det er det samme (husk lige det er 10Mbit)...
Start -> Netværkssteder (Højre klik) -> Egenskaber -> Højre klik på din LAN forbindelse -> Egenskaber -> Tryk på Konfigurer -> Vælg fanebladet Avanceret ->
Her er der med garanti et punkt kaldet noget med "Speed & Duplex" eller noget. Her kan du sætte netkortets hastighed.