Program til installering af alle ens programm

Diverse d.  13. januar. 2005, skrevet af Primeradk
Vist: 168 gange.

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2005 11:01:55
Svar/Indlæg:
262/84
Ja vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive i overskriften.

Jeg tænkte på om der findes et program derude man kan sætte til at "optage" når man installere sine programmer, med dette mens.

Jeg installere win xp og skal nu til at installere alle mine programmer igen , adobe, nero, antivirus, office osv
Når jeg så begynder med dette, så kunne programmet jeg søger jo se hvor jeg installere dem og tage et slags ghost af filerne og så kunne den måske lave en masse cab filer og en install. Så næste gang jeg har installeret win xp om, så kunne jeg bare kører den fil og så installere den alle mine programmer de rigtige steder igen.

JA lidt ala ghost, emn ghost kan jeg ikke rigtig hvis jeg har skiftet bundkort, gfx eller lign i mellemtiden, og det gør man jo lidt ofte.

Ved ikke rigtig om det kan lade sig gøre eller om det måske kun er en halv fantasi.

\René

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2005 11:07:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du kan lave en installations-CD (eller flere/DVD), hvor det hele ligger på.

Så ganske som du kan vælge om du vil installere "map editor", "directx", "hjælp filer" osv. til f.eks. et Spil, så kan du vælge på samme måde med din windowsinstallation.

Det der sker er, at CD'en først installerer dit Windows. Fuldautomatisk. Derefter installerer den programmer, evt. drivere osv.

Du kan ligeledes lægge Service Packs og opdateringer ind.

Det hele kan sættes til at køre af sig selv :)

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2005 11:16:34
Svar/Indlæg:
262/84
#1 okey hvordan? men hvilket program?

Damn Nonig, du er sku altid hurtig... Det siges også i byen ;)