#31 nu giver du os "intel fans" endnu et godt argument, og det er OC.
Der er mange der OC'er med 939/754 systemer, som ikke har haft andet end ballade! ;) 8) Enten er det "kræsen RAM controller", så er det elendigt chipsæt (Ingen PCI/AGP lås), så er der BIOS'erne, der gør at i ikke kan levere Volt nok til Core og Dimm etc. etc.
Det er ihvertfald ét problem jeg ikke har hørt noget til, på P4 platformene (478). OK 775 har begrænsninger indbygget i BIOS, men det er kun på Intel's egne MoBo, de andre prod. har det ikke, de har enda "overvundet" intel's indbyggede "blokering" i CPU'erne! (DFI)
#58 Nu er vi derhenne med Skal jeg vente på ... eller skal jeg købe nu? spørgsmålene!
Som flere er inde på her i tråden, så er mange af dem der har er 64 system, folk der skifter HW som vi andre skifter underbukser! ;) :00 :p
Intell har da også 64Bit på markedet til den tid, hvor XP-64bit kommer til at blive "lancere" som en "alm." pakke, osm XP-32bit er nu! (I morgen, Mandag, bliver der "søsat" Socket T CPU'er, der understytter EM64T).
#0 Jeg har PT "kun" haft tro maskiner i min tid, so far ;) :den ene var en 400MHz AMD fra '99, min bærbare 1GHz P4, og så den stationære 3.0 NWc, som snart bliver skiftet til en 3.2+ P4E.
Det jeg har oplevet mht HT, er at det er en vidunderlig ting.
Jeg kan tydeligt mærke forskellen på min blærbare, og så den stationære, på den måde, at hvis jeg sætter laptoppen til at starte mere end ét program op ad gangen, så HÆNGER den noget så grusomt, og ½-3 minutter efter, kan jeg så gå igang med at benytte mine programmer.
Med den stationære har jeg slet ikke de problemer, der går der MAX ½ minut, så kører det hele, og jeg er godt igang.
#alle
Mange af jeg, "ser frem til" XP64, men hvor mange af jer, tror seriøst på, at den maskine i har nu, at det også er den i har når XP64 bliver "søsat"? ?:( Jeg tror ikke der er ret mange af jer der har det! Bare vent til efter den der computermesse i Marts (Er det ikke CEBIT den hedder?), så er der nok en masse af jer, der alligevel skal have "opgraderet" jeres maskiner, og så er det jo én fed! Og XP64 kommer ikke på markedet inden da! :00 :p
Dual Core systemerne! Hvad med dem? Så kan i jo lige så godt køre med dual Opteron/Dual Xeon, hvilket de fleste ikke vil alligevel, da de ikke mener deres behov er dertil!
Desuden er der endnu ikke ret mange "menig mands programmer" som over hovedet har nogen gavn af dual core/Dual CPU setup!
De 64Bit er jo et fedt reklamestunt, da alle maskiner der kører med DDR RAM jo i realiteten har 64Bit! (64*400=PC3200) ;) :e
Forskellen er bare, at med AMD64, kan CPU'en lever 64bit (hver vej), og så bliver det jo til 128bit i stedet, hvilket sikkert kommer til at give et boost. Men det kræver også en helt anden RAM struktur m.m.
Nej, jeg holder mig til min kære P4, indtil der kommer noget mere "hårdført" HW på markedet, der kan udnytte de nye teknologier som f.eks. PCI-E (Der er PT kun Graffikkort der kan bruges til det, ingen 1x kort af hvad jeg ved af, og dermed 3 tomme porte på de MoBo med PCI-E)
Man kan så begynde at spekulere lidt over, at hvis man nu laver et SLI system, med en dual core, vil man så (som de påstår man kommer til at kunne) kan komme til at køre 2*OS, og dermed med én maskine, i realiteten kan "betjene" to brugere samtidigt!
I såfald, så begynder der at være noget ved det! :e 8)