Problemer med at boote

Overclocking d.  13. januar. 2005, skrevet af Login
Vist: 278 gange.

Login
 
Overclocker
Tilføjet:
13-01-2005 20:58:56
Svar/Indlæg:
16/9

Jeg har et Abit AG8 og en 2.8Ghz Processor
jeg har lige Oc den til 3.5Ghz og alt køre stabilt undtagen når computeren har stået længe slukket
og jeg tender den så tæller den ram og skal til at køre vidre men så fryser den bare. hvis jeg så slukker og tender igen køre lortet bare.

kan det være intel´s overclock lock der driller lidt får jeg kan ikke se at maskinen fejler noget ud over det.

Anonym191016
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2005 21:13:56
Svar/Indlæg:
525/67
På mit NForce 2 har jeg tit samme problem.

Det er faktisk også når jeg bare genstarter at den kan gå i stå når HD'sne skal registreres.

Kan det evt. være et PSU-problem? Eller en blæser som er sat ved en hastighed bios ikke kan lide?

Jeg er med på en lytter :)



Login
 
Overclocker
Tilføjet:
14-01-2005 15:42:39
Svar/Indlæg:
16/9
Jeg er sikker på at min PSU giver det den skal. men det med blæseren ved jeg ikke, det er kun northbrige og CPU der er sat Mainbordet resten bliver styret af en blæserstyring. computeren kan godt finde ud af det når den ikke er clocket.

det der med at den kun når at tælle ram har jeg fundet ud af det var fsb´en der var sat til 250MHz og Uguru ville have den til at stå på 251MHz. så nu når den helt hen til windows før den fryser.



Login
 
Overclocker
Tilføjet:
15-01-2005 15:29:23
Svar/Indlæg:
16/9
jeg har fundet ud af det.

Det er intels overclock lock der driller. når man endre fsb´en skal frekvensen fra Northbrigde til southbrigde køre det samme som fsb´en
og det er southbrigde der styrer SATA hvis frekvensen overstiger det tillate booter den ikke. men locken er mere advanceret det er bare det jeg har fundet ud af.