"failed cpu test"

Bundkort / CPU d.  14. januar. 2005, skrevet af NS
Vist: 440 gange.

NS
NS

Superbruger
Tilføjet:
14-01-2005 01:18:05
Svar/Indlæg:
24/1
Hejsa, jeg har et Asus A7N8X Deluxe, et af de gamle (rev 1.04 mener jeg) - det har kørt dejligt i et par år, men nu har jeg et problem. Nemlig at den fra tid til anden (indenfor for den sidste måned eller noget) siger "cpu failed cpu test" - og looper det til jeg slukker for mine højtalere x(
Jeg har slået kællingen fra i bios, men det kommer stadigvæk, og det er med eller uden OC. Samtidigt bør jeg vel tilføje at den uden problem kører prime95 o. lign. uden andre problemer end den konstante terror mod mine ører.
Jeg har nyeste Asus (org.) bios, men det hjælper mig heller ikke - kan du hjælpe? Det ville selvfølgeligt være en god undskyldning for at kaste sig over en A64, men vil alligevel gerne have skidtet til at fungere ;)

balder

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2005 01:29:58
Svar/Indlæg:
367/3
Har du haft køleprofilet afmonteret umiddelbart før problemet startede? Mit lavede præcist samme nummer da jeg havde fået tværet kølepasta udover de små "bridges" på cpu'en.

NS

Superbruger
Tilføjet:
14-01-2005 02:50:37
Svar/Indlæg:
24/1
Jeg skal da lige prøve at se om det er løsningen, mener ikke der skulle være noget men hvis det er løsningen, så vil det jo være lækkert. Ellers en måde at kvæle den speaker på (den smider den der stemme ind over lyden fra lydkortet :( ) vil også være godt for mig - det virker jo fint bortset fra støjen :e