Sony SDM-HS74P 17" TFT (Mangler billeder)

Diverse d.  14. januar. 2005, skrevet af B@NG
Vist: 5501 gange.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2005 08:59:32
Svar/Indlæg:
3640/1231
TFT skærmene vælter ind på markedet, men skal man vælge at give 2.000,- eller 4.000,- for sin nye skærm? Vi har kigget nærmere på en af de dyere, nemlig en 17" Sony fladskærm...

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
NPI

Superbruger
Tilføjet:
18-01-2005 11:00:13
Svar/Indlæg:
406/1
#1 så vidt jeg husker kan det ikke gøre det.. jeg mener at du må have op til:
a) 2 døde sorte pixel
b) 2 døde hvide pixel
c) 5 døde subpixels

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2005 11:27:57
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg har lige talt med Sony:

Itbutikken har sammen med Sony lavet en garanti ordning der siger at hvis man køber en skærm hos itbutikken er der en pixelgaranti der hedder 0 pixel.

Den flinke pige fra Sony bad mig om at tilføje at de er MEGET "large" når det kommer til pixels. De er under den almindelige standard garanti når det kommer til pixelfejl, men hun siger at Sonys politik er at de bytter skærme med pixelfejl.

Der kom en lang og fornuftig forklaring ud af det, og det bunder kort og godt i at Sony godt ved hvilke kunder de har. Nemlig kunder som handler høj kvalitet, og derfor skal der ikke forekomme pixelfejl på forbrugernes skærme.

Så vil du købe Sony, så er du ret sikker på at få den byttet ved evt. pixelfejl, og vil du være HELT sikker, kan du vælge at købe den hos itbutikken.

yakken

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2005 17:10:17
Svar/Indlæg:
2/0
Jeg håber at infoen om Xblack er copy/pastet fra Sonys hjemmeside og ikke afspejler din egen mening (da bør der lige kildehenvises). Nedenstående udtalelser er baseret på den antagelse, at alt skrevet i denne artikel afspejler skribentens synspunkt.

At påstå at Sony skærme "leverer en billedkvalitet, som ikke overgås af nogen andre!" vil jeg godt sætte et meget stort spørgsmåldstegn ved. Deres CRT monitorer er måske oppe og ringe, men TFT skærmene overgås af andre fabrikanter.

"Når udefrakommende lys rammer skærmen, preller det direkte af på genskærsfilteret" - hvis dette var tilfældet så ville du jo ikke kunne se dit spejlbillede i skærmen, så den holder bestemt heller ikke vand. Faktisk er det nærmest modsat?

"enkelte modeller har endda indbygget fantastisk lyd i hi-fi" ... den lader vi lige stå lidt. HI-FI slynges efterhånden ud om ethvert produkt der kan sige en lyd og er også temmeligt fejlplaceret i denne sammenhæng.

Garantien mht. 0 døde pixels er dog formidabel. Jeg har dog tidligere læst om denne garanti og ikke i sammenhæng med it-butikken. Er det virkelig den eneste butik der kan levere varen?

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2005 09:28:42
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg savner lidt mere info om, hvordan den klarer sig i spil. Du tester med to spil. Har du mulighed for at prøve et par spil mere og melde tilbage?

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2005 18:13:58
Svar/Indlæg:
3640/1231
#4 > Der står faktisk i artiklen at det er beskrivelsen fra Sony.dk ;)

Udover det, så leverer TFT skærmene fra Sony en fremragende billedekvalitet, i hvert fald de som har Xblack.
Om de overgåes af andre skal jeg lade være usagt, da jeg af gode grunde ikke har haft mulighed for at kigge på alle skærme der findes.
Men ja okay, det er noget af en påstand.

Angående genskærsfiltret, så er det ikke en glasplade og den genspejler sig ikke på samme måde som f.eks. Xerox skærmene gør.
Der er en stor forskel på om skærmen er tændt eller slukket, og ved de billeder jeg viser er skærmen slukket. Der ser det ud som om at der rent faktisk ER en glasplade på skærmen.
Men at udfra kommende lys preller af... nej, det holder ikke helt :00

Garantien med døde pixel er som nævnt tidligere noget speciel. Efter at have talt med Sony, ved jeg at det er en aftale der løber mellem sony og itbutikken. Men det lyder meget som noget Sony vil lave som en standard for deres TFT skærme.
Og som hun selv sagde "Sony er ikke interesserede i at kunder som køber skærme i den prisklasse, skal se på døde pixels, så selvfølgelig bytter vi dem!" ;)

Soundwave > Jeg har da skærmen stående her foran mig 8)
Hvad vil du gerne have testet? Så skal jeg se hvad jeg kan gøre.

ankhati

Overclocker
Tilføjet:
03-02-2005 14:42:32
Svar/Indlæg:
2/0
Efter at have talt med ITbutikken idag "050203" lader det til at den 0-pixelfejl garanti ikke eksisterer.
Ifölge ITbutikken er Sony löbet fra garantien, har skrevet til Sony for at höre deres mening.
Utroligt så meget ting kan ändre sig på 2 dage!!

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
04-02-2005 22:13:34
Svar/Indlæg:
3640/1231
Eftersom at det officielt hedder sig at aftalen løber mellem itbutikken og Sony, kan den jo stoppes til hver en tid.
Dog har man jo de 14 dage som der stod reklameret på itbutikkens side, men det er muligt at aftalen nu er stoppet.

Men jeg er da meget spændt på at høre hvad Sony fortæller dig :i

ankhati

Overclocker
Tilføjet:
09-02-2005 14:45:09
Svar/Indlæg:
2/0
Svaret fra Sony
"Uden at have læst artiklen, så kan jeg kun sige at vi ikke på noget
tidspunkt er løbet fra vores forpligtelse til at bytte en skærm med
pixelfejl. Vi har haft nogle stykker af en bestemt type indenfor den sidste
måned som også er blevet byttet.

Og holdningen er stadig den samme - at vi bytter dem. Vi har dog afvist 2
tilfælde hvor de var microskobiske og sad 1 cm fra kanten."

Altså stadig en garanti som ligger milevidt fra alle andre.

lindum

Overclocker
Tilføjet:
27-03-2005 08:08:18
Svar/Indlæg:
2/2
Hej
Hvordan er denne skærm i spil som cod og mohaa har kun set 19" i brug, syndes det er en fed skærm og til 2695kr i Itbutikken er jeg meget lun på den, er du stadig tilfreds med den ;)