Router probs

Diverse d.  14. januar. 2005, skrevet af TriNitro
Vist: 214 gange.

TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2005 18:34:01
Svar/Indlæg:
287/41
Hey, nogen der evt. kan fortælle mig hvorfor mit internet ikke virker når jeg smider min nyinkøbte router på netværket istedet for det gamle ??

Den ''gamle'' router er en d-link et-eller-andet-billigt den nye er en Net-gear WGT624 v2, sådan en der også understøtter trådløs leg,,,

Jeg har prøvet og genstarte osv, og sætte tingene til i den rigtige rækkefølge, men lige meget hjælper det....

Mit internet er forresten dktv kabel 256/64

Sider der nogle Netværks Experter derude der kan hjælpe mig ? :e

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2005 18:38:30
Svar/Indlæg:
4120/115
Har du sat den rigtig op???

Kunne det tænkes at du har fast ip, så skal den jo angives i routeren...



TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2005 18:43:03
Svar/Indlæg:
287/41
Nope, jeg har statisk, har prøvet at sætte den op til fast, og så bare bruge de numre fra dengang hvor jeg havde fast,,

Er da rimeligt sikker på den er sat rigtigt op,, Et kabel fra modem til internet porten @ router og så et kabel fra en tilfældig port til den bærbar, ??



Comp
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2005 18:46:30
Svar/Indlæg:
191/6
" Nope, jeg har statisk, har prøvet at sætte den op til fast..."

Statisk og fast er det samme - hvad har du sat den til ?

Min egen 634U kørte fint da jeg bare satte alt til automatisk, også selv om jeg pt. har 2 routere i serie.



TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
14-01-2005 18:54:49
Svar/Indlæg:
287/41
Hmm, oke :r

Når den køre med d-link routeren står den til hent automatisk ip osv, og det samme sætter jeg den også til med den net gear routeren,

Når man går ind i netgear routeren er der sådan en setup wizard, den siger følgende når man sætter den til at den selv skal finde en internet forbindelse:
''Fixed IP Detected or Special Setup Needed''
Hva betyder det ?, er rimelig sikker på at det er en ikke fast ip adresse jeg har,, men ikke 100%



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2005 21:39:15
Svar/Indlæg:
1349/11
Det er såre simpelt, nu da du har kabelnet(webspeed) så er din gamle router bundet på det som kaldes MAC-adressen. Du skal bruge din installationscd da du satte dit internet op første gang med den gamle router, og gå igennem setup igen. Eller, som er noget lettere, sluk dit kabelmodem i ca. 45 min og så tænd for det hele igen, så skulle det virke.
Rækkefølgen du tænder udstyret i er kabelmodem, router og så pc.