Superbruger
Tilføjet:
15-01-2005 01:30:57
Svar/Indlæg:
11/2
Hejsa
Jeg overvejer for tiden kraftigt at opgradere mit stationære system. Specifikationsmæssigt drejer det sig om et "medium-end" system, så at sige. Delene kan selvfølgelig købes fra ny eller være brugte dele, der er ikke længere lever op til titlen high-end. :)
Under alle omstændigheder er budgettet omkring 4000-4500 kr, og helst ikke meget over. Jeg har ingen krav i retningen af "AMD vs. Intel" og mærkevarer så længe forslagene er velbegrundede (er især i tvivl om ikke det ville være klogt at købe nyt for at få glæde af de nye features på grafikkort og cpu). Min vigtigste prioritering er helt klart cost/value-forholdet, men støjsvaghed er også inde i billedet (er dog ikke sart).
Jeg er lidt lost på ram-fronten for tiden, men har sat næsen op efter noget i retningen af 1024MB DDR PC3200. Jeg er helt novice indenfor alt det der dual channel, og det kunne være fedt, hvis der er nogen der vil forklare om det (Er 2*256MB hurtigere end 1*512MB? Skal blokkene være identiske? osv.).
Helt konkret er jeg på udkig efter cpu, bundkort, ram og grafikkort. Systemet skal primært bruges til spil (WoW, HL2, CS: Source, CS 1.6, FM 2005, Fifa 2005 og NHL 2005), arbejde i Office, en smule programmering og ellers helt alm. Windows-opgaver. Mht. overclockings-potentiale er det ikke et krav, men heller ikke helt ligegyldigt - Foretrækker unægteligt bundkort med lidt (indstillings)muligheder.
Som sagt har både nyt og brugt hardware interesse.
På forhånd tak for hjælpen.