Billige Aldi og Bilka PC' er. Duer de?

Diverse d.  15. januar. 2005, skrevet af chrown
Vist: 389 gange.

chrown

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 15:30:45
Svar/Indlæg:
258/28
Er der nogen af jer der har erfaring med de billige monster-pc'er fra Aldi (Medion) og Bilka (MyCom). Jeg så for ikke så lang tid siden at Aldi havde en monster-pc (vil jeg kalde den) til billige penge.
Duer de og kan det betale sig at købe det?

SAX

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2005 15:56:04
Svar/Indlæg:
35/24
enig med #1

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 16:06:14
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du køber en færdig installeret pc, så kan det kraftigt anbefales at når du får den hjem, så i det mindste wiper disken totalt og installere den fra ny af... så du undgår alt det slam-ware de installere på dem i stor stil! Vil nok påstå at du kan vinde op mod 50% mere ydelse på den måde...

Men hvis du kan, så saml selv din pc! 😉 det får man meget mere ud af, for du kan være helt sikker på at de stumper der sidder i retail pc'er det er det billigste de overhovedet har kunne finde ude i kina! og det gælder alle mærker, lige fra IBM til medion.

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2005 16:13:37
Svar/Indlæg:
416/49
Har haft 2 Mycom maskiner begge virket upåklageligt...
Har selv 1 Medion maskine stadig og min far har også en Medion.
Jeg bruger den ikke selv så meget, men da jeg gjorde fik jeg pludselig smadret bundkort, grafikkort, harddisk og cpu (Næger at forklare hvorfor), og der afleverede jeg den bare hos Compare Support som supportere medion danmark, og de byttede hele lortet på garentien, uden bøvl eller noget.
Strømforsyningen i begge Medion maskinerne har vi mistet ved en strøm afbrydelse, men de blev også bare byttet med det samme. Så servicen på Medion computere er bare i top.

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2005 16:13:47
Svar/Indlæg:
894/36
Købte en Hp ude i bilka.
Formater med det samme, skod programmer til Mormor har jeg sgu ikke brug for!

chrown

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 15:40:00
Svar/Indlæg:
258/28
Min far har lige købt en HP i Bilka med Athlon XP3200+, 1 GB DDR-Ram, 160 GB Harddisk, GeForce FX5500 256 MB, DVD-Brænder og TV-Tuner. Den virker bare men jeg tror man får lidt mere for pengene med Medion da det jo ikke er lige så "fint" som HP.
MyCom har ikke altid været lige rost.

chrown

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 15:41:10
Svar/Indlæg:
258/28
Jeg er godt nok mere til Saml-Selv men jeg kan jo også bare skille den ad og samle den igen hvis jeg keder mig. (Ja det gør jeg med mine nuværende pc'er)

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 15:46:42
Svar/Indlæg:
2502/221
jeg vil for alt hellerer selv samle, men hvis det skal være så er medion uden tvivl ikke dårligt! man får mange god ting for ingen penge.. mht. mycom har jeg aldrig brudt mig om det mærke!!

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2005 16:46:02
Svar/Indlæg:
767/119
MyCom er udemærkede maskiner, og man kan se det som en fordel eller ej at der ikke medfølger software - for mig er det en fordel i og med at jeg hellere vil køre pro end home (så ingen grund til at købe 2 OS)

Oftest bruger MyCom ASrock bundkort, dem kender vi jo allle, de er fine til hjemmebrug men hvis man vil pille så er de ikke de mest fordelagtige bundkort. Der kommer langt flere Acer computere til reperation en MyCom (det der kommer af MyCom er oftest brugernes software der fejler ;) ) - arbejder som reperations medarbejder i Bilka, så dette er ikke bare noget jeg slynger ud..

Se ikke dette som reklame, bare de facts jeg kan komme med om MyCom.. Det eneste jeg kan fraråde jeg ang MyCom er deres skærme - de er ikke fantastisk gode..