En lille solstråle-historie.....

Om siden d.  15. januar. 2005, skrevet af steen
Vist: 866 gange.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 19:37:01
Svar/Indlæg:
2870/65
Vil godt fortælle en lille historie om hvor godt tingene kan gå, hvis man skulle være lidt uheldig mht PostDK:

For ca. et år siden, købte jeg en controller af Capiz. Penge blev overført...og pakken sendt. Så langt så godt.....Så skete det uheldige, at pakken ikke nåede frem.

Capiz kontaktede PostDK og spurgte til pakken. Den var desværre blevet molestreret...eller hvad der nu var sket.

Nu, et år senere, har PostDK erkendt sit erstatnings-ansvar og Capiz og jeg har fået vores erstatning.

Jeg vil her gerne lufte en tak til Capiz for hans tålmodighed/stædighed/ærlighed for at arbejde for at jeg fik mine penge. Det luner i en kold tid at se den slags.

Den slags er efter min mening med til at sætte en god standard for OC.dk, og som gør OC.dk til noget særligt.

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2005 19:39:42
Svar/Indlæg:
909/40
nemlig ja'
Dejligt at der ikke er så'n noget hol.dk stemning herinde og at man kan stole på hinanden....

Jeg købte mine ram af en bRuger herinde hvor jeg bare skulle overføre penge når jeg havde modtaget og testet rammene...

Det er sq dejligt at folk kan stole på hinanden, og folk fatter at det ikke kan betale sig at snyde herinde :)

Alt i alt, et dejligt forum :e

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 19:40:01
Svar/Indlæg:
3162/78
hvor meget fik du så?

Jimbo.dk

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2005 19:43:50
Svar/Indlæg:
104/12
ja kanont. har heller aldrig haft noget problem . med både at købe og sælge, satme rart.. gj guys and girls

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 19:43:53
Svar/Indlæg:
2870/65
350 kr....fuld pris som jeg havde givet Capiz for den controller. Intet tab, very nice.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 19:47:33
Svar/Indlæg:
3799/43
tog mig heldigvis kun 14 dage for at få mine penge retur da en postDk medarbejder havde placeret et knæ/fod på mit antec lanboy :)

snakkede også med forhandleren om indpakningen det viste sig at den var godkendt af postDK men fik da forhandleren til at sende mig et nyt kabinet i bedre indpakning da jeg bestilte et nyt :D

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 19:53:27
Svar/Indlæg:
6052/189
PostDK har stadig min kabinet-side som var 70-80-grader-bukket da jeg modtog den.. Den har de haft i et par måneder snart.. "Men vi kan altså ik finde pakken" :l

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2005 20:41:33
Svar/Indlæg:
527/21
Hmm det lyder da til en del er uheldig med postdk. Jeg har nu heldigvis aldrig været udsat for den slags.

Og ja OC.dk er klart det bedste sted at handle hardware nørd til hardware nørd ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 20:47:46
Svar/Indlæg:
3329/182
Hmm under alle omstændigheder synes jeg at et år er alt alt alt for meget :l

PostDK burde være hurtigere til at afgøre sagen.

Har prøvet at få en lille pakke væk i mængden - det er også det.

Derudover har jeg modtaget en kabinetside hvor det ene hjørne havde fået et tryk fordi den var gået igennem indpakningen - tilsyneladende fordi den var blevet behandlet for hårdt.

Men PostDK er heller ikke altid lige søde ved pakkerne :x

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 20:56:38
Svar/Indlæg:
2540/228
jeg har lige mistet en aerogate 2 blæserstyring jeg har sendt til en herinde fra.....

postdanmark har tilsyneladende udleveret den til den forkerte hvordan fa'en det så kan lade sig gøre

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 21:01:52
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg hader postdk, man har bestilt en vare hos f.eks shg og finder den med t'n't ... man ser den er på posthuset, og ringer ned... må jeg ikke lige hente min pakke, spørg man... nej, den er på vej med pakke posten... man venter foran døren en HEL lang dag... og så tidligt på natten, tørrer man snottet af vinduet, fordi man endelig har fattet at de har fucket en... dagen efter kommer der et grønt bud med min pakke.... Men da havde jeg samlet computeren igen. x(
Det er bare sket for mig så mange gange! Og jeg bestiller aldrig pakkepost til omdeling mere... hvis man vil have sine ting på posthuset skal man have en skihue og et jagtgevær (De S*IN)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
15-01-2005 21:37:48
Svar/Indlæg:
7881/1165
En af mine venner solgte et kort til én herinde (kan ikke huske hvem det er, men det er jo også ligemeget)
Et Radeon9700pro med Thermaltake-heatpipekøler.
Da den nåede frem til modtageren, var heatpipen trykket sammen, så den bøjede 90grader i kassen, selvom den var godt pakket :o
Og grafikkortet lavede kun farvede streger på skærmen da det startede op, altså et defekt GFX.
Han har desværre aldrig modtaget penge fra postDK, da de mente pakken var dårligt pakket :o (hvilket den ikke var)
Han måtte jo betale modtageren pengene tilbage, isåfald han ville sende det defekte grafikkort tilbage. Det blev gjort, men han fik aldrig pengene af post dk, trods mange klager!! :( :(
Meget øv. Men personligt har jeg aldrig haft problemer med post-dk, andet med en forsinket pakke!

TwinX!

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2005 21:48:20
Svar/Indlæg:
909/40
Jeg har heller aldrig haft problemer med Post DK....
Man skal bare vide hvornår de kommer, også er man jo bare nød til at pjække nogle gange....
Pakkeposten ved os kommer altid kl ~13, det skal man bare lige vide :)

NoNameNoFame

Superbruger
Tilføjet:
16-01-2005 00:16:42
Svar/Indlæg:
156/19
aldrig skrive forsigtig på en pakke, der betyder på post dk sprog, at der må og skal spilles fodbold med den.
hvis man skriver glas, betyder det at den skal køres over med den nærmeste palleløfter.

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 01:01:43
Svar/Indlæg:
1762/36
Har fået tre gange hvor jeg kan huske tidspunktet
1. gang kom posten kl. 13 ~
2. gang kl. 15 ~
3. gang kl. 20.31 (kiggede på uret)

Så man kan ikke lige frem sige at der er et system over det hos mig (amager)...

Men har nu aldrig haft bøvl med post dk, men har nu også altid pakket mine pakker langt mere forsvarligt ind end nødvendigt...

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 01:55:31
Svar/Indlæg:
1455/78
Det er også meget random her i Odense C hvornår postmand Per kommer med mine dejlige hardware pakker

adrinator

Superbruger
Tilføjet:
16-01-2005 12:17:06
Svar/Indlæg:
118/26
Ja, det var fint af Capiz, især når man tænker på, at risikoen for pakkens undergang etc. var gået over til dig da han afleverede pakken til fragtfører. Så han gjorde faktisk dit arbejde :e

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 13:36:06
Svar/Indlæg:
3640/1231
Hader PostDK her hvor jeg bor.

Jeg præsterer for det første ALTID at få post når jeg ikke er hjemme.
Den seneste pakkepost er vist kommet ved 22 tiden, men ellers er det normalt mellem 19-21

Kører jeg hjemmefra om formiddagen/eftermiddagen kommer den naturligvis der, sådan er det bare, det ved man :00

Jeg bor selvfølgelig også i en bette ejendom hvor overboen låser gadedøren kl. 17 (tænk nu hvis der kommer en fra ElQuada), og det betyder at pizza-budet, posten osv. ikke kan komme ind.
Og nemlig ja, der er naturligvis ingen dørklokke :x

Så når jeg ser at posten kommer (via T&T) så kan jeg hænge ud af vinduet fra kl. 17 (når hun låser døren), og frem til kl. 22 når jeg har fundet ud af at de IGEN i dag ikke lige kom med min pakke :l

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 15:19:39
Svar/Indlæg:
2870/65
#16 Helt korrekt. Det var også min opfattelse, men PostDK mente det anderledes.

Derfor allierede jeg mig med Capiz...og han har gjort et forbilledligt arbejde.

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 17:41:15
Svar/Indlæg:
658/48
b@ng : Din overbo er ikke den eneste der er urolig kan jeg trøste med... underboen ved os, låser kl. 16:00 PRÆCIST... jeg har før stillet mit ur efter ham ! o:

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 18:00:18
Svar/Indlæg:
1155/43
OT

Nu kan jeg ikke andet end ryste på hovedet af dine udtalelser. Jeg arbejder som lørdags afløser hos PostDK, og har flere gange afløst i en uge - 14 dage, f.eks. i ferie osv. Står der forsigtig, værdi eller andet godt på pakken, så er der helt sikkert ikke nogen der kaster med det. For PostDK skal erstatte hvad der nu er gået i stykker. Hvorfor skulle man som firma være interesseret i at skabe sure kunder ?

Det kan godt være der er mange der har prøvet noget som måske har været mindre uheldigt, men jeg tror man skal prøve at sætte det op imod alle de pakker som rent faktisk kommer frem uskadt.

Med hensyn til hvornår ens pakkepost kommer frem, så har det noget at gøre med om man bor i byen eller på landet. Hvis man bor på landet, så får man bragt pakker ud af landposten. Denne kommer oftest på ca. samme tidspunkt hver evig eneste dag. Bor man derimod i byen, kan der være en til flere pakkepost. Derfor afhænger afleverings tidspunktet jo af hvor mange pakker det pågældende postbud har med ud, og om du ligger først eller sidst på hans rute. Derfor kan dem i byen slet ikke regne med at pakkeposten kommer ud på det samme tidspunkt !

Jeg sender ofte ting frem og tilbage via PostDK, og har indtil nu aldrig haft problemer. Men jeg er heller ikke typen som sender mobiler/ram/processorer i breve (Hvilket jeg har oplevet personligt)
/OT

Rart at se at der til stadighed bliver holdt en god handelsskik imellem godtfolk på oc.dk. Jeg har de ca. 15 gange jeg har handlet med folk herinde heller ikke haft nogle problemer - overhovedet! Keep up the good work people :D

phg

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 22:07:16
Svar/Indlæg:
1399/43
#20 jeg kan kun give dig ret,vi sender en del glas og sætter så sådan et klistermærke på hvor der står "glas forsigtig" og har aldrig fået noget smadret
det samme kan man til gengæld ikke sige når man sender glas med fragt mændene,og der betaler man endda ekstra når man sender en palle/pakke med et sådant klistermærke,og jeg kan love dig vi har rystet på hovedet mange gange når vi har modtaget termoruder der ligger ned på fladerne(døds synd) eller vi har sendt en glas model til en af vores leverandører og den er smadret når den når frem.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2005 22:12:32
Svar/Indlæg:
3799/43
jeg fik travlt sidste gang da jeg ventede på en ny harddisk han nåde knap nok at røre ringe klokken før han var nede af trappen.. men fik ham da stoppet :D

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2005 00:28:42
Svar/Indlæg:
4338/142
Denne tråd minder mig om; at jeg nu, for anden uge i træk, har glemt at sende DjeavleN en AMD-mussemåtte :r

Sender den fra arb. i morgen DjeavleN :r

Men udover min pinlige forseelse, så er der en, for det meste, rigtig fed handels-seriøsitet på oc.dk - always a pleasure.

Infinity

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2005 09:25:39
Svar/Indlæg:
482/6
Alternativerne taget i betragtning så er PostDK nu altså heller ikke slemme!

Jeg ventede f.eks. i 14 dage på min nye laptop HD som self skulle sendes med DHL *SIGH*
Og IKKE noget med at afhente pakken på DHLs lokalafdeling for de viste sig ikke at have noget med den del af DHL der havde bragt min pakke ud... :x

Iøvrigt meddelte DHL aldrig hvornår de havde tænkt sig at komme med pakken (ca. 11.30~), og de efterlod heller ikke en seddel om at jeg skulle kontakte dem eller noget... det gjorde jeg pr. eget initiativ! :l

Personligt har jeg stor tiltro til PostDKs behandling af mine pakker, det andet er sq for bøvlet ;D

Men ja, der hersker god handelsskik herinde, det er rart at vi har et handelsforum hvor man faktisk kan tillade sig at stole på modparten...! Skønt! :)