xbox problem

Diverse d.  15. januar. 2005, skrevet af c0sm0
Vist: 313 gange.

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
15-01-2005 20:15:54
Svar/Indlæg:
121/28
Jeg har et problem med min xbox. Jeg kan kun vælge "mono" "stereo" og "Dolby surround" options på min xbox. Jeg har et optisk tilslutning via et specielt kabel til min forstærker. Min forstærker er en Harman/Kardon avr7000. Den viser der ikke kommer lyd ud til alle kanalerne og jeg kan ikke vælge dolby digital på den. Den modtager kun PCM lyd stream. Er der nogen der har været udsat for det samme?? og evt. kan hjælpe mig til hvordan jeg kan få lov at vælge dolby digital eller DTS under "audio options" på min xbox??

På forhånd tak

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2005 20:50:43
Svar/Indlæg:
3329/182
Er du sikker på det som du ønsker at afspille er i en kvalitet der understøtter det som du ønsker?

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
15-01-2005 21:12:25
Svar/Indlæg:
121/28
det er generelt.. jeg kan ikke vælge "dolby digital" i sound options i msdashboard... det er ikke helt normalt. Så hvis der er nogen der ved hvordan man kan slå de muligheder til så ville det være en hjælp :)

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
15-01-2005 21:14:29
Svar/Indlæg:
121/28
derfor får min forstæker kun PCM stream hele tiden og ikke dolby digital eller ac3... Heller ikke når jeg afspiller dvd'er med dolby digital, dts eller ac3.. mystisk.. hvis jeg bare kunne slå det til som man normalt kan under settings

c0sm0

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2005 15:38:43
Svar/Indlæg:
121/28
Nå har fundet problemet. Den nye version af xbox (1.6) checker kablet og ser om det er et advanced kabel og giver først derefter mulighed for at slå DTS og DolbyDigital til. Men den spasser af en sælger i Fona forsikrede mig om at det understøttede det Typhoon kabel også (hvilket jeg troede på da den havde optisk udgang, og der ikke stod at den ikke understøttede de ting).

Men så kan man lære det, man skal hellere undersøge ting først, inden man køber ting. For sælgerne inde i Fona ved åbenbart ligeså lidt om den teknik de sælger, som de altid har gjort... Gik ind på gamebits hp i går og der stod med fede bogstaver "understøtter IKKE DTS/Dolby Digital".

Så kan jeg lære det.... ;)